نگاهی به دوربین گوشی هواوی نوا ۳ و قابلیت‌های هوش مصنوعی آن

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
هواوی نوا 3

سری گوشی‌های نوا شرکت هواوی، از جمله گوشی‌های میان‌رده‌ای هستند که از قابلیت‌های زیادی بهره می‌برند و می‌توان آن‌ها را نزدیک به گوشی‌های پرچم‌دار دانست. گوشی هواوی نوا ۳ به عنوان عضو جدید این برند از قابلیت‌های چشمگیری در کنار طراحی و رنگ‌های جذاب بهره می‌برد. در این مطلب، مشخصا می‌خواهیم به ویژگی‌های دوربین و قابلیت‌های هوش مصنوعی آن بپردازیم.

هواوی نوا ۳ در مجموع از ۴ دوربین بهره می‌برد که دو تا از آن‌ها در پشت و دو تا هم در جلوی گوشی تعبیه شده‌اند. در پنل پشتی، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 و یک دوربین مجهز به سنسور سیاه‌وسفید ۲۴ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 قرار دارد. در جلوی گوشی هم می‌توانیم یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی را مشاهده کنیم.

قبل از اینکه به قابلیت‌های این دوربین بپردازیم، بهتر است در ابتدا به اپلیکیشن دوربین این گوشی نگاهی بیندازیم. همانند اپلیکیشن دوربین iOS، در گوشی هواوی نوا ۳ هم با سوایپ کردن می‌توان حالت‌های اصلی را برای عکاسی یا فیلم‌برداری انتخاب کرد. حالت‌های اصلی موجود در این اپلیکیشن، حالت عکاسی، فیلم‌برداری، پرتره و حالت جدید aperture (دیافراگم) و AR lens است که حالت آخری تقریبا کارکرد مشابه میموجی­های iOS را به ارمغان می‌آورد. با فعال کردن حالت پرتره، مانند آیفون X می‌توانید نورپردازی‌های مختلفی را برای عکس پرتره مشخص کنید و برای تنظیم شدت بوکه هم می‌توانید از حالت aperture بهره ببرید.

برای دستیابی به حالت‌های بیشتر باید به بخش more مراجعه کنید. در این بخش، حالت‌های HDR، Pro و سیاه‌وسفید قرار دارد که با انتخاب حالت آخر می‌توانید تنها از سنسور سیاه‌وسفید برای عکاسی استفاده کنید. از دیگر حالت‌های موجود در این بخش می‌توانیم به ضبط ویدیوهای اسلوموشن، تایم‌لپس و دیگر موارد اشاره کنیم. در ضمن امکان دانلود حالت‌های جدید و پاک کردن این موارد هم وجود دارد.

حالا بهتر است که به کیفیت دوربین گوشی هواوی نوا ۳ بپردازیم. این گوشی به لطف بهره‌گیری از واحد پردازش عصبی در تراشه Kirin 970، از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد. به همین خاطر، دو دوربین اصلی این گوشی می‌توانند بیش از ۵۰۰ سناریو در ۲۲ دسته‌بندی مختلف را تشخیص بدهند. از بین این دسته‌بندی‌های می‌توانیم به غذا، طلوع و غروب، آسمان، ساحل و بسیاری از موارد دیگر اشاره کنیم. دو دوربین سلفی هم می‌توانند بیش از ۲۰۰ سناریو در ۸ دسته‌بندی مختلف را تشخیص بدهند.

هواوی نوا 3

حالت هوش مصنوعی به‌صورت پیش‌فرض فعال است و به همین خاطر به‌راحتی می‌توانید از این مشخصه بهره ببرید. در هنگام گرفتن عکس‌ها، این قابلیت می‌تواند بیشتر منظره‌ها و سوژه‌ها را تشخیص بدهد و با توجه به منظره‌ی موردنظر، تنظیمات خود را اعمال می‌کند که باعث می‌شود کیفیت عکس نهایی بهتر شود. به‌عنوان مثال وقتی که می‌خواهید از غذا عکس بگیرید، هوش مصنوعی این موضوع را تشخیص می‌دهد و با اعمال تغییرات در زمینه «محدوده‌ی دینامیکی» (dynamic range)، رنگ، نور، شفافیت و دیگر موارد، باعث می‌شود عکس نهایی جذاب‌تر شود. در پایین می‌توانید دو عکس را مشاهده کنید که یکی بدون فعال بودن حالت هوش مصنوعی و دیگری با فعال بودن این مشخصه گرفته شده است. در نهایت در مورد این مشخصه می‌توانیم بگوییم که با فعال کردن ویژگی هوش مصنوعی، در بیشتر موارد می‌توانید جذابیت عکس‌های گرفته شده را افزایش دهید.

همانطور که گفتیم، در جلوی گوشی همدو دوربین ۲۴ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است که دوربین دوم وظیفه‌ی ثبت داده‌های مربوط به عمق تصویر را بر عهده دارد. قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی هواوی نوا ۳ در این بخش هم مثمر ثمر هستند و به‌خوبی می‌توانند حالت پرتره را عملی کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب دوربین‌های سلفی، قابلیت HDR Pro است که فعال کردن آن باعث می‌شود پس‌زمینه‌های خیلی روشن ظاهر طبیعی‌تری داشته باشند.

یکی دیگر از قابلیت‌های حائز اهمیت دوربین گوشی هواوی نوا ۳، قابلیت HDR آن است که با گرفتن عکس‌های مختلف در حالت‌های نوری گوناگون و در نهایت ترکیب آن‌ها، محدوده دینامیکی بهتری را به ارمغان می‌آورد. اگر می‌خواهید تأثیر محسوس این حالت را مشاهده کنید، باید این حالت را در محیط‌های تاریک فعال کنید تا متوجه تأثیر زیاد آن بر عکس نهایی شوید.

عکاس‌هایی که اهل گرفتن عکس با فرمت RAW هستند، می‌توانند این قابلیت را در این گوشی فعال کنند تا در مرحله ویرایش دستشان بازتر باشد. در حالت سیاه‌وسفید هم صرفا از سنسور ۲۴ مگاپیکسلی استفاده می‌شود که در چنین حالتی، معمولا نور بیشتری به سنسور می‌رسد. عکاس‌های خیابانی که علاقه‌ی زیادی به گرفتن عکس‌های سیاه‌وسفید دارند، با بهره‌گیری از این مشخصه می‌توانند عکس‌های جذابی را ثبت کنند. در ادامه می‌توانید دو عکس سیاه‌وسفید گرفته شده با دوربین این گوشی را مشاهده کنید.

در مورد قابلیت‌های مربوط به فیلم‌برداری هم باید بگوییم که دوربین‌های اصلی گوشی هواوی نوا ۳ از فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند که البته با این کیفیت، حداکثر می‌توان ویدیوهایی ۱۰ دقیقه‌ای ضبط کرد. دوربین‌های سلفی هم از فیلم‌برداری ۱۰۸۰p با رزولوشن ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت باید بگوییم که هرچند گوشی هواوی نوا ۳ یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود، اما دوربین آن در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مهم‌ترین مشخصه‌ی این دوربین، بهره‌گیری آن از هوش مصنوعی است که باعث می‌شود کاربران بتوانند در هر شرایطی، بدون زحمت و به صورت کاملا خودکار عکس‌هایی زیبا و باکیفیت ثبت کنند. دوربین این گوشی مطمئنا مورد توجه علاقه‌مندان به عکاسی قرار می‌گیرد.

این محتوا توسط دیجی‌کالا مگ و به سفارش هوآوی تولید شده است. دیجی‌کالا مگ صحت و کیفیت این محتوا را تایید می‌کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Fary

    واقعا در نوع خودش بینظیره ، چهارتا دوربین فوق العاده که از خیلی از پرچم داران بهتر عمل میکنن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه