نگاهی به مشخصات فنی مایکروسافت لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰XL

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در جریان مراسم ویندوز ۱۰ که در حال حاضر در شهر نیویورک برگزار می‌شود، شرکت مایکروسافت از دو گوشی جدید خانواده‌ی لومیا با نام‌های لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰XL رونمایی کرد. دو گوشی رده‌بالا و به اصطلاح «پرچم‌دار» که قرار است نماینده‌ی مایکروسافت و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل برای رقابت با برترین گوشی‌های بازار باشد.

در ادامه، نگاهی مشخصات فنی این دو گوشی و مقایسه‌ی آن‌ها با برترین گوشی‌های بازار می‌اندازیم.

Table_Lumia_950_03

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar aram

    سلام به همه دوستان
    ازمدیر سایت تقاضا دارم مطالب رو به دقت بخونن و بهشون جواب بدن
    من بیشتر کامنتهارو خوندم همشون نکات خوبی داشتن ولی اکثرشون در مورد سخت افزار بحث کرده بودن و کمتر به مقوله نرم افزاری پرداخته شده.
    البته همونطور که میدونید سخت افزار برای یک گوشی خیلی مهمه ولی مسئله اینجاست که پرچمداران برندهای معتبر جهان کم و بیش از سخت افزارهای مشابهی بهره می برند مثلا چیپ اکثر اونها اسنپ دراگون ۸۰۸ یا ۸۱۰ با پردازنده کورتکس A57 و پردازنده گرافیکی Adreno 430 هستش و بنابراین مقایسه اونها از لحاظ سخت افزاری چندان نتیجه بخش نخواهد بود.
    ولی موضوعی که کمتر به آن پرداخته شده موضوع نرم افزاری و نوآوری بوده است. از لحاظ نوآوری به نظر من پرچمدار مایکروسافت عملکرد خوبی داشته و ویژگی Continuum دستیار صوتی کورتانا حسگر تشخیص عنبیه چشم از نوآوریهای قابل ملاحظه در این گوشی هستش ولی بحث در مورد اینکه آیا مایکروسافت از لحاظ نرم افزاری خواهد توانست کاربران خودرا راضی سازد یا خیر هنوز باقی مانده است!
    بنده خودم الان حدود دو سال هستش که لومیا ۶۲۰ دارم ولی اصلا از داشتنش خوشنود نیستم. آخه گوشی بدون اپهای کاربردی بیشتر شبیه جعبه سیگاره تا گوشی!
    میخواستم بدونم آیا در این گوشی ضعفهای زیر که در لومیا ۶۲۰ وجود داشت برطرف شده یا نه؟
    ۱-نداشتن فایل منیجر خوب و کاربردی برای مدیریت سریع و بی دردسر فایلها
    ۲-نداشنتن دانلود منیجر خوب برای دانلود فایلهای حجیم و با فرمت ناشناس برای گوشی
    ۳-نداشتن پلیر خوب و قدرتمند با امکانات مناسب، آخه پلیر لومیا ۶۲۰ خیلی مسخره هستش وقتی ولوم یه آهنگ و کم میکنی ولوم زنگ گوشی هم کم میشه!!!
    ۴-نداشتن برنامه های پروک۳۰ مناسب برای عبور از موانع اینترنتی
    ۵-بلوتوث که تولومیا ۶۲۰ اصلا تعریفی نداره وبرای ارسال و دریافت فایلها اکثرا با مشکل مواجه میشه به ویژه اینکه وقتی روی یه فایل مکث میکنی تا منوهاش بیاد توی زیرمنوی share بلوتوث نمیاد و باید حتما قبلش بلوتوث روشن باشه تا گزینه بلوتوث بیاد
    ۷-بارگذاری کند برنامه ها به طوری که اکثر برنامه ها بعد از باز کردن با مکث چند ثانیه ای اجرا میشن مثلا برنامه jalali calendar که یه برنامه کاربردی هستش برای من حدود ۶ یا ۷ ثانیه طول میکشه تا کامل لود بشه ولی مشابه این برنامه تقویم باد صبا برای آندروید هستش که توی گوشی داداشم که سونی تی ایکس هستش ۲ ثانیه کمتر اجرا میشه!!!!!!!!!!
    ۸-تبلیغاتی بودن بعضی برنامه ها که فقط آیکن برنامه را دارند. برای مثال روی لومیا ۶۲۰ من برنامه office 2013 نصب هستش ولی فقط آیکنش شبیه آفیس ۲۰۱۳ هستش و هیچ امکاناتی نداره. البته اینکه انتظار داشته باشیم روی گوشی آفیس کامپیوتر وجود داشته باشه این غیر منطقی هستش ولی این انتظار که حداقل بعضی از امکانات آفیس رو داشته باشه که دیگه خیلی نامعقول نیست. اگه بازکردن فایلهای آفیس باشه که اینو گوشی نوکیا C5 هم انجام میداد.
    ۹-نصب نشدن برنامه ها از روی مموری کارت البته این یه کمی فلسفه امنیتی داره و برام قابل درک هستش
    ۱۰-نصب نشدن برنامه ها روی مموری کارت که این اصلا برام قابل درک نیست؟
    ۱۱-عدم پشتیبانی از همه دیوایس های تولیدی. برای مثال گوشی من که از ابتدا بر پایه پلتفرم ویندوز ۸ بود قرار بود تا پایان سال ۲۰۱۴ به ویندوز ۸.۱ ارتقا پیدا بکنه و حتی شنیدم که ویندوز ۱۰ موبایل نیز قابل دریافت برای این گوشیهاست ولی هنوزم من موفق به دریافت ویندوز ۸.۱ نشدم چون رام گوشیم مال کشور عراق هستش!!!!!!!!!!!!!
    و چند تا ایراد دیگه که الان به ذهنم نمیرسه.
    از مدیر سایت تقاضا دارم ابهامات فوق را به طور واضح و روشن همینجا توضیح بدن تا دوستان تو انتخابشون راحتتر عمل کنند. با تشکر از مدیریت محترم سایت

  2. Avatar Amin

    برای امکانات ویژه اپل با سامسونگ رو خوب کامل نوشتی ولی از ومیا که یه نوآوری جدید آودرده و مثل بقیه تبلیغ نمیکنه رو ننوشتین
    به اسکنر عنبیه چشم و خنک کننده
    پیداس با ماکروسافت حال نمیکنین و عشقه iOS با اندروید رو دارین

  3. Avatar علی

    سلام
    فکر کنم تعداد پیکسل صفحه نمایش لومیا ۹۵۰ رو با ۹۵۰xl رو جا به جا نوشتید
    تا جایی که می دونم تعداد پیکسل ۹۵۰ xl بیشتره نسبت ۹۵۰

  4. Avatar پوریا

    پس چرا توی جدول مقایسه سونی زد۵ و زد۵ پریمیوم رو قرار ندادید؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. Z5 و Z5 پریمیوم هنوز وارد بازار نشده‌اند و همونطور که بالای جدول نوشته شده، لومیاهای جدید با برترین گوشی‌های بازار مقایسه شده‌اند. ممنون.

  5. Avatar hesam

    به اسکنر عنبیه چشمم اشاره نکردین.این یه ویژگیه که هیچ گوشی فعلا نداره.

  6. Avatar Hossein Khomideh

    محض اطلاع بدنه این دو گوشی (لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال) از پلی کربنات ساخته شده !! درسته که پلی کربنات نوعی از پلاستیک هست ولی با اون پلاستیکی که کاربران گوشی های موبایل تو محصولاتی مثل سامسونگ تجربه کردند خیلی فرق داره ، لطفا در این مورد شفاف سازی بشه .
    ضمنا
    سایز صفحه نمایش ۹۵۰ ایکس ال ۵.۷ اینچ هست که به اشتباه ۵.۵ اینچ ذکر کردید .
    لازم به ذکر هست تو این محصول از تکنولوژی خنک کننده مایع برای پایین نگه داشتن دمای پردازنده استفاده شده !!

    امیدوارم همونطور که نسبت به محصولات سونی و اپل و … برای ورود و انباکسینگ و نقد و بررسی اقدام کردید نسبت به این محصول هم این راه رو ادامه بدید و برای عرضه همزمان با عرضه جهانی برنامه ریزی کنید .

    لطفا رسیدگی بشه ، از دیجی کالا به عنوان یه منبع معتبر دادن اینجور اطلاعات ناقص دور از انتظار هست .

    1. جدول مشخصات اصلاح و به روز رسانی شد. ممنون از توجه‌تون.
      قطعا به محض ورود این دو گوشی به دیجی‌کالا، جعبه‌گشایی و نقد و بررسی کامل‌شان آماده خواهد شد.

  7. Avatar alighamari

    مایکروسافت؟ ویندوز فون؟ فراموشش کنید.
    فراموش کردی آقای حشمت

  8. Avatar رحمان

    هنوز این حرف سطحی اقای فرهنگ که گفت (مایکروسافت؟ ویندوز فون؟ فراموشش کن) رو یادم نرفته…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه