نیروهای پلیس دبی به ربات تبدیل می‌شوند

۲ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حتما پیش آمده که پلیس اتومبیل شما را برای این به قوانین توجه نکرده‌اید، متوقف کرده است. اینجاست که مامور پلیس به سمت اتومبیل شما می‌آید و می‌توانید با آن صحبت کنید. ماموری که مثل شما انسان است و احساس و منطق دارد.

حالا به نظر می‌رسد که جای ماموران پلیس را ربات‌ها به خودشان اختصاص می‌دهند. براساس اطلاعات منتشر شده پلیس شهر دبی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۵ درصد نیروهای خودش را به ربات تبدیل کند. حتی گفته شده که فردا اولین نیروهای پلیس ربات این شهر معرفی خواهند شد. این ربات‌ها توسط شرکت اسپانیایی PAL Robotics ساخته شده‌اند.

قد ربات‌های پلیس شهر دبی نزدیک به ۱.۵ تا ۱.۸ متر می‌رسد و چیزی شبیه به تصویر زیر خواهند بود.

در حالی که این ربات‌ها قرار نیست پرونده‌های جنایی را حل کنند، بیشتر برای گزارش تخلف‌های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. این ربات‌ها به یک صفحه نمایش لمسی مجهز شده‌اند که کاربران می‌توانند از آن برای گزارش خلاف استفاده کنند. در واقع برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به صورتی است که در آینده این ربات‌ها به یک افسر پلیس واقعی تبدیل شوند.

استفاده از این ربات‌ّ‌های می‌تواند در نوع خودش جذاب باشد. به هر حال این ربات‌ها نیازی به استراحت ندارند و می‌توانند همیشه به وظیفه خودشان عمل کنند.

 

منبع: Engadget
telegram_ad2_1

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. ابوذر

    رباط پلیس اون عکسی که اول گذاشتید
    اینی که تو دبی قراره کار کنه شیبح سطل زباله است
    🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه