هاوال H2؛ شاسی‌بلند جسور چینی وارد می‌شود!

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
هاوال H2

گروه خودروسازی بهمن قصد دارد به زودی هاوال H2 را به بازار عرضه کند. این خودرو احتمالا از هفته آینده با قیمت ۹۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان به فروش برود. همین موضوع باعث شد تا به پیشواز این خودرو برویم و جوانب آن را بسنجیم.

تولد هاوال H2

هاوال H2 یک شاسی بلند کوچک شهری با ظاهر نسبتا به‌روز است که در سبد محصولات شرکت گریت وال قرار دارد. کانسپت هاوال H2 اولین بار در نمایشگاه خودرو ۲۰۱۳ پکن رونمایی شد و نمونه نهایی آن از سال ۲۰۱۴ روی خط تولید قرار گرفت.

 هاوال H2

کانسپت هاوال H2 در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۳

حالا به نظر می‌رسد شرکت گروه خودروسازی بهمن این اتومبیل را در سبد محصولات خود قرار دهد و با قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه کند. شرکت گریت وال در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد و در حال حاضر لقب بزرگ‌ترین سازنده خودروهای پیکاپ تراک و شاسی‌بلند را در چین دارد.

مشخصات فنی

موتور GW4G15B هاوال H2

شرکت بهمن خودرو قصد دارد مدل ۱.۵ لیتری هاوال H2 را در بازار عرضه کند. این پیشرانه به سیستم پرخوران توربوشارژ مجهز شده و می‌تواند حداکثر توان ۱۴۰.۸ اسب‌بخار و گشتاور ۲۰۲ نیوتون متر را تولید کند. ماگزیمم گشتاور در تلرانس ۲۲۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود که نشان می‌دهد در دورها نسبتا کم می‌توان از نهایت زور خودرو در آفرود استفاده بهتری کرد.

هاوال H2 در بازار جهانی در دو مدل گیربکس ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود. این درحالیست که در سایت رسمی گروه خودروسازی بهمن، مدل ۶ سرعته تیپترونیک با ۳ حالت مختلف برای این کراس‌اوور نوشته شده است. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب مولتی لینک مستقل است.

ایمنی

درمورد ویژگی‌های ایمنی این خودرو می‌توان به ۶ عدد کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای اشاره کرد. هم‌چنین هاوال H2 به سامانه‌های ESC، ABS، BA و EBD مجهز می‌شود که باعث ارتقای عملکرد سیستم ترمز و پایداری خودرو علی‌‌الخصوص در سر پیچ‌ها می‌شود.

درکنار سامانه‌های گفته شده، هاوال به سیستم‌های دیگری هم مجهز شده است. سیستم DSR جهت کنترل حرکت خودرو در سرازیری تا حداکثر سرعت ۳۵ کیلومتر بر ساعت تعبیه شده است.

سیستم HHC هم باعث می‌شود تا بدون نیاز به ترمزگیری، خودرو در سربالایی‌ها توقف کند و با پدال گاز به حرکت بیفتد.

امکانات

از امکانات درنظر گرفته شده برای هاوال H2 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد (برای نمایش کامل روی تصاویر کلیک کنید):

سیستم ورود بدون کلید (کی‌لس)، استارت دکمه‌ای، سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک دو گانه به همراه نمایشگر دمای محیط، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم برقی گودی کمر، چراغ رانندگی در روز (دی‌لایت)، سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف و نمایش فشار باد لاستیک ها(TPMS) به صورت نمایش لحظه ای(Active) بخشی از امکانات هاوال H2 هستند.

قیمت و رقبا

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، هاوال H2 احتمالا با قیمت ۹۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان توسط گروه بهمن به فروش می‌رود. با این حال قیمت این خودرو در بازار جهانی از ۱۷.۴۹۰ دلار شروع می‌شود و به نزدیک ۳۱ هزار دلار می‌رسد. با احتساب دلار ۴۲۰۰ تومانی، قیمت هاوال H2 روی کاغذ از حدود قیمت ۷۰ میلیون تا نهایت ۱۳۰ میلیون تومان می‌شود.

از نظر کلاس و قیمت هاوال H2، خودروهای هایما S5، جک S3 و S5 و لیفان X33s‌ رقبای این چینی هستند.

جمع‌بندی

درنهایت هاوال H2 را می‌توان شاسی‌بلندی با ظاهر به‌روز، مشخصات فنی متوسط و قیمت نسبتا مناسب دانست. مسائل گوناگون باعث شده تا قیمت تمام خودروها در بازار افزایش پیدا کند و خودروهای چینی از این قائله مسثتنی نیستند. به همین دلیل قیمت برخی از خودروهای چینی علی الخصوص خانواده کراس‌اوور ها از مرز ۱۰۰ میلیون تومان عبور کرده است.

با این حساب روی کاغذ، ویژگی‌های هاوال H2 با قیمت اعلام شده می‌تواند برای مشتریان خودروهای چینی گزینه خوبی باشد. بهتر است کمی منتظر بمانیم تا این خودرو جواب خود را پس دهد؛ به هرحال هرچه باشد، خودروهای چینی همیشه از نظر کیفیت، دوام، افت قیمت و پوشش خدمات در حاشیه‌های زیادی بوده‌اند. باید ببینیم سرنوشت هاوال H2 چگونه رقم می‌خورد.

نظر شما درمورد هاوال H2 چیست؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar طوفان

    کلا بهمن و پارس خودرو بهترین منتاژ رو انجام میدن

  2. Avatar امیر

    بنظرم جزو معدود خودروهای چینی بازار هستش که ارزش خرید داره
    تنها جای نگرانی پشتیبانی گروه بهمن از این ماشینه
    شما فکر کن جای گروه بهمن اسم ایران‌خودرو پشت این ماشین بود
    مطمئنم که بازار بی نظیری پیدا میکرد.

    1. Avatar صالح

      ایرانخودرو بود که مفت نمی ارزید!
      گروه بهمن خیلی بهتره

  3. Avatar اسی

    فکر کنید مثل سالهای قبل ۹۰ قیمت دلار هزار تومان بشه. بعد ما میتونستیم این ماشین اشغال رو ۱۷ تا ۳۳ میلیون همینو بخریم :))) اینم از شانس ما که تو ایران بدنیا اومدیم خدااااااااا

    1. Avatar صالح

      اون زمان ۱۷ تا ۳۳ میلیون خودش کم پولی نبود! با ۳۳ میلیون می شد خیلی کارها کرد! پراید ۷ میلیون بود! یعنی تقریبا ۵ تا پراید! قیمت الانشم میشه تقریبا ۵ تا پراید!

      1. Avatar اسی

        خدایش تا وقتی که کسایی مثل تو کشورمون با این طرز فکر اشتباه هستن هیچوقت پیشرفت نمیکنیم. تو از گرونی پراید مثال زدی خب عزیزم پراید ۷ میلیونی شد ۲۳ میلیون، اما آیا حقوق و درآمد مردم هم به همین میزان افزایش داشته؟؟؟ نه خدایش چقد حقوق و مزایا افزایش داشته؟ اصن چرا باید دلار هزار تومنی در عرض همش چند سال بشه ۶هزار تومان؟؟؟ من دارم میگم اگه معجزه بشه و دلار بشه همون هزار تومن قدیم (که نمیشه) بقول شما با همون ۳۳ میلیون خیلی کارها میشه کرد نمونش میشه همین ماشین

      2. Avatar محمد جلیل زاده

        نمیدونم شغل شما چیه واسه کارمند دولت حقوق و مزایا تقریبا با ارفاق همونقدر افزایش پیدا کرده من بررسی کردم
        البته اینم درسته که همه کار دولتی ندارن و خیلیا کلا بیکارن و فشار این کاهش ارزش پول ملی رو اونا هست

      3. Avatar محمد

        ببخشید میشه بگید شما کارمند کدوم کشوری که حقوق شما به همونقدر افزایش داشته نکنه نجومی بگیری بنده خدا برا حداقل حقوقا که اینقده تو بوق کردن شده ۲۰ درصد اونم برای ۱میلیون دویست هزارتومان میشه تازه ۲۴۰ هزارتومان اضافه حقوق که با حقوق قبلیش میشه ۱۴۴۰۰۰۰هزارتومان بدبخت چند سال بشینه هیچی نخوره برا یک پراید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه