NVIDIA هدست واقعیت مجازی خودش را به نمایش درآورد

۶ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
NVIDIA VR Headset

شرکت NVIDIA در نمایشگاهی که برای واقعیت مجازی در شهر لوس آنجلس برگزار شده بود، از هدست واقعیت مجازی خودش که براساس تکنولوژی «میدان نوری» (Light-Field) ساخته شده، رونمایی کرد.

هدست واقعیت مجازی شرکت NVIDIA در سال ۲۰۱۸ راهی بازار می‌شود.

شرکت NVIDIA این هدست واقعیت مجازی را با همکاری دانشگاه استنفورد ساخته است. شیشه‌های به‌کار رفته در این هدست باعث می‌شوند که بتوان در هر زاویه‌ای از صفحه نمایش فوکوس کرد. هنوز اطلاعات بیشتری درباره‌ی این هدست واقعیت مجازی موجود نیست و تنها چند تصویر از آن به بیرون درز کرده است. نکته‌ی هیجان انگیز این دوربین می‌تواند حضور دانشگاه استنفورد در روند تولید آن باشد. همچنین مشخص شده که این محصول به نام (Light Field Stereoscope) شناخته می‌شود.

NVIDIA VR Headset

هدست واقعیت مجازی NVIDIA

‌‌‌‌‌‌‌این هدست واقعیت مجازی نقطه‌ی فوکوس را با توجه به نگاه کاربران تغییر می‌دهد و به همین دلیل تصاویر در هر حالتی شفاف و با کیفیت به نظر می‌رسند. صفحه نمایش این هدست از دو عدد LCD که روی یکدیگر قرار گرفته‌اند به وجود آمده است. این دو LCD زمانی که با تکنولوژی Stereoscope ترکیب می‌شوند می‌توانند عمق تصاویر را هم به صورت مجزا به نمایش در بیاورند.

NVIDIA  lightfield VR glasses

هدست واقعیت مجازی NVIDIA

‌‌‌‌‌‌‌عمق تصاویر از روی هم قرار گرفتن ۲۵ عکس برای هر چشم به وجود می‌آیند و در واقع تصویری شبیه به «هولوگرافی» (Holography) مشاهده خواهد شد. لازم به ذکر است که هولوگرافی روشی برای تولید تصاویر سه‌بعدی به شمار می‌رود.

البته صفحه نمایش طراحی شده برای این هدست واقعیت مجازی در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد به همین دلیل هنوز تاریخ عرضه‌ی چنین محصولی مشخص نشده است. این احتمال وجود دارد که هدست جدید شرکت NVIDIA در سال ۲۰۱۸ راهی بازار شود.

در ادامه می‌توانید تصاویر منتشر شده از این محصول را مشاهده کنید:

‌‌‌‌‌‌‌‌ویدیویی هم برای این هدست واقعیت مجازی منتشر شده که می‌توانید آن را ببینید:

منبع: Guru3D

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه