هدست Oculus Rift برای ایکس‌باکس وان عرضه نمی‌شود

۶ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هدست واقعیت مجازی Oculus Rift تا سال آینده برای رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. سونی هم برای پلی‌استیشن خود یک هدست واقعیت مجازی به اسم PlayStation VR دارد. مایکروسافت هم فعلا ایده‌ی HoloLens را به راه انداخته است، اما از اجرای این ایده فعلا خبری نیست.

شرکت Oculus گفته است که هدست واقعیت مجازی Rift فعلا به ایکس‌باکس وان نخواهد آمد.

با توجه به رابطه‌ی خوب مایکروسافت و Oculus انتظار داشتیم که هدست Oculus Rift هم برای ایکس‌باکس وان عرضه شود. هر چه باشد، شرکت Oculus گفته است که گیم‌پد اصلی که برای هدست‌های‌اش انتخاب کرده، همان دسته‌ی ایکس‌باکس وان است.

با این حال، «نیت میچل» از معاونان شرکت Oculus به وب‌سایت Polygon گفته است که پشتیبانی از ایکس‌باکس وان فعلا در برنامه‌شان نیست.

میچل می‌گوید: “به این نتیجه رسیده‌ایم که ارایه‌ی تجربه‌ای عالی روی ویندوز به تنهایی سخت است؛ لینکوس و OS X به کنار. هر کدام از آن‌ها هم برای خود هیولایی هستند. برای همین هم تمرکز زیادی روی به راه انداختن ویندوز داشتیم. هیچ فکری برای آوردن Oculus به کنسول‌ها نداریم؛ مخصوصا که سخت‌افزارشان از چیزی که مد نظرمان است فرق می‌کند.”

البته او می‌گوید که امکان آمدن Oculus به کنسول‌ها دور از ذهن نیست: “غیرممکن هم نیست. اما فعلا روی این موضوع فکر نمی‌کنیم.”

فعلا اگر می‌خواهید واقعیت مجازی را تجربه کنید، باید به رایانه‌های شخصی بیندیشید.

منبع: UberGizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ali2000

    مایکروسافت خواست یه هدست واسه کنسولش بزنه
    اینم از این!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه