هدفون‌های بی‌سیم آیفون غیر قابل تعمیر هستند

۱ دی ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سایت iFixit که همیشه محصولات جدید بازار را کالبد شکافی می‌کند این‌بار به سراغ هدفون‌های بی‌سیم آیفون ۷ رفته است.

این سایت گفته که باز کردن AirPod‌های اپل کار آسانی نیست و از آنجایی که بسیار کوچک و حساس هستند، احتمال خراب کردن آن‌ها در همان مرحله‌ی باز کردن وجود دارد. حتی این سایت گفته باز گردن این هدفون بدون اینکه قسمتی از آن آسیب ببیند، تقریبا غیر ممکن است.

سایت iFixit پس از بررسی‌هایش گفته که AirPodها دو مشکل اساسی دارند. اولین مشکل این است که این محصولات غیر قابل تعمیر هستند. تلاش برای بازکردن این محصولات باعث خراب شدن بدنه آن‌ها می‌شود. همچنین گفته شده که این محصولات را هم نمی‌توان بازیافت کرد. دلیل آن هم وجود باتری لیتیوم یونی است که از بین بردن آن با خطر آتش سوزی همراه است.

حتی مشخص شده که کیس شارژ این هدست‌ها هم بسیار پیچیده ساخته شده و باز کردن آن هم بدون آسیب رساندن به بدنه امکان پذیر نیست.

اپل قبلا گفته بود که افراد نباید این هدست‌ها را باز کنند و یا خودشان دست به تعمیر آن‌ها بزنند. اگر شرایط ضمانت این محصولات از بین برود، هزینه‌ی تعمیر این محصولات از طرف اپل دقیقا با هزینه‌ی یک مدل سالم برابر است. قیمت یک عدد از هدفون‌های بی‌سیم ۶۹ دلار اعلام شده است. البته به نظر می‌رسد که خود اپل هم نمی‌تواند این هدفون‌ها را تعمیر کند و به همین دلیل یک مدل سالم به کاربران می‌دهد.

منبع: ifixit

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Space Time

    کیفیتشون در حد نسخه قبلیش با سیمش هست؟

    1. Avatar امید

      ۱۰۰ درصد
      تنها بدیش غیرقابل تعمیر بودنشه به نظر من

    2. Avatar علي

      خیلی بیشتره
      من که اگه وارد بشه خریداری میکنم و مطمئین هستم که پشیمان نمیشوم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه