۸ هدیه‌ی مناسب برای افراد علاقمند به طبیعت گردی

۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه
طبیعت گردی

اگر اهل طبیعت گردی باشید یا به آن علاقه داشته باشید به خوبی می‌دانید که ماجراجویی و پا گذاشتن در دل طبیعت نیاز به ملزومات و وسایلی دارد که وجود آن‌ها می‌تواند در سفرهای ماجراجویانه بسیار مفید و کارآمد باشد. این وسایل از طرفی هم می‌توانند هدیه‌های بسیار خوبی برای افراد علاقمند به طبیعت گردی باشند. این روزها هربار که می‌خواهیم بنا به مناسبتی برای دوست یا عزیزی یک هدیه تهیه کنیم، مجبوریم ساعت‌ها فکر کنیم تا به گزینه‌ای مناسب برسیم. گزینه‌ای که هم با بودجه‌ی ما مطابقت داشته باشد و هم مطابق نیازهای فرد گیرنده‌ی هدیه باشد.
خوشبختانه افراد علاقمند به طبیعت گردی نیاز به بازه‌ی گسترده‌ای از ملزومات دارند که هدیه گرفتن هرکدام از آن‌ها (حتی بیش از یک بار) می‌تواند برایشان خوشحال کننده باشد. وسایلی با تنوع گوناگون و بازه‌ی قیمتی گسترده که دست ما را برای خرید یک هدیه‌ی دوست داشتنی باز می‌گذارند. از یک چادر مدرن و مقاوم در برابر باد و باران گرفته تا یک ست قاشق و چنگال سفری، وسایلی هستند که این‌ گونه افراد به آن‌ها نیاز دارند و از داشتن کلکسیونی از آن‌ها خوشحال می‌شوند. بیایید با هم نگاهی به چند هدیه‌ی مناسب برای افراد علاقمند به طبیعت گردی و ماجراجویی بیندازیم.

۱ – چادر ۸ نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof T22

برای افراد علاقمند به طبیعت گردی چادر یکی از جدی‌ترین ملزومات است. چادر خوب می‌تواند از کاربر خود در برابر حرارت، باد، باران و خطر حشرات و جانوران محافظت کند. چادر ۸ نفره‌ی «اف آی تی تنت» مدل «Double Roof T22» یک هدیه‌ی خوب برای افراد اهل طبیعت گردی و انتخابی مناسب برای سفرهای دسته‌جمعی خانوادگی و دوستانه‌ی شماست. این چادر از فضای کافی برخوردار است تا بتوان برای استراحت‌کردن از آن بهره برد. برای پارچه‌ی این محصول از پلی‌استر با روکش پلی‌اورتان استفاده شده است که در برابر برخی از عوامل محیطی مانند بارش باران مقاومت مطلوبی دارد؛ بنابراین در صورت شروع بارش باران می‌توان با خیالی آسوده داخل چادر استراحت کرد. این چادر دارای یک در ورودی و سه پنجره است. علاوه‌ بر پنجره‌ها، این محصول به یک هواکش مجهز شده تا هوای موجود در آن به شکلی مناسب تهویه شود. برای ستون‌بندی مدل «Double Roof T22» از میله‌های فایبرگلاس استفاده شده است. این ماده‌ی شیمیایی انعطاف‌پذیری مطلوبی دارد و به برپاکردن آسان‌تر چادر کمک می‌کند. چادر ۸ نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof T22 دارای ارتفاع مناسبی است تا در صورت لزوم بتوان داخل آن ایستاد. اگر برای دوست طبیعت گرد خود دنبال هدیه‌ای مناسب هستید یا برای سفر به مکان‌های دیدنی و کمپ‌زدن در طبیعت به‌دنبال یک چادر با کیفیت و قیمت مقرون به صرفه می‌گردید، چادر ۸ نفره‌ی «اف آی تی تنت» پیشنهادی خوب برای شماست.

۲ – منقل تاشو سفری طرح ۱

بسیاری افراد اعتقاد دارند کباب خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین غذا برای روزهای طبیعت گردی و گردش است. حتما شما هم بارها با تکه‌های سنگ و شاخ و برگ درختان بساط کباب‌پزی را علم کرده‌اید. اما حالا با یک منقل سفری تاشو پروسه‌ی آماده کردن کباب بسیار راحت‌تر از قبل شده است. منقل تاشو سفری طرح ۱ با توجه به ابعاد کوچک و ساختار تاشویی که دارد، به سادگی قابل جابجایی و جا گرفتن در فضاهای محدود مانند صندوق عقب اتومبیل است. استفاده از این وسیله بسیار ساده است و تنها باید ضامن بالایی را آزاد کرده و سپس منقل را به ‌آسانی باز کنید. یک صفحه‌ی مشبک وجود دارد که باید آن را داخل منقل و با تکیه به کناره‌ها قرار داد. این صفحه محل قراردادن زغال است و به دلیل ساختار مشبکی که دارد، با به جریان انداختن هوا به زودتر آماده شدن زغال نیز کمک می‌کند. منقل تاشوی سفری وسیله‌ای بسیار ساده با کارکردی مناسب است و می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تهیه‌ی انواع کباب در سفر باشد. برای تولید این منقل از ورق آهن استفاده شده است. این آهن یک روکش رنگ هم روی خود دارد. آهن استفاده‌ شده در ساختار این محصول دوام بسیار بالایی دارد تا بتوان برای مدتی طولانی از این محصول برای کباب‌کردن خوراکی‌های مورد علاقه‌ بهره برد. مشبک بودن صفحه کف محصول باعث می‌شود هوا جریان پیدا کرده و از بالا و پایین به زغال‌ها برسد. همین موضوع کمک می‌کند برای روشن‌کردن زغال‌ها به مصرف سوخت کمتری نیاز باشد و زغال‌ها هم با سرعت بیشتری روشن شوند. قابلیت ‌جدا شدن این صفحه باعث می‌شود برای تمیز کردن منقل پس از استفاده با مشکلی مواجه نشوید و بتوانید به ‌سادگی آن را برای استفاده‌ی بعدی آماده کنید.

 

۳ – صندلی سفری تاشو اف آی تی طرح ۱

یک صندلی راحت و جمع و جور برای افراد علاقمند به طبیعت گردی. اگر سفر به دل طبیعت و مناطقی که امکاناتی کمی دارند جزء علائق شما باشد بدون شک به یکی از این صندلی‌ها احتیاج خواهید داشت. بر خلاف اکثر چهارپایه‌های سفری که تنها از پایه و نشیمنگاه تشکیل شده‌اند، داشتن پشتی و دسته از این محصول یک صندلی راحت و قابل اتکا ساخته است. کفی و پشتی این صندلی از پارچه‌ای نرم و در عین‌حال مستحکم با استفاده از فناوری نانو ساخته شده و می‌توان با خیال راحت در هر منطقه‌ای از آن استفاده کرد. عملکرد این فناوری بدین شکل است که ساختار مواد تشکیل‌دهنده‌ی پارچه‌ی رویه‌ی این صندلی (الیاف) به نحوی مهندسی و طراحی شده است که تار و پودهای تشکیل دهنده‌ی پارچه در صورت قرارگرفتن در محیط‌ها و شرایط جدید، مقاومت بیشتری از خود نشان دهند. وزن ۳.۵ کیلویی، قابلیت جمع شدن و استفاده از مواد اولیه مرغوب برای ساخت آن، قابلیت حمل و نقل و جاگذاری و استفاده از آن در هر شرایطی را ممکن می‌کند. برای ساخت رویه‌ی این صندلی از فناوری نانو استفاده شده که عمر رویه را افزایش داده و همچنین آن را دربرابر ازدست‌دادن رنگ و کیفیت در صورت قرارگرفتن زیر نور مستقیم خورشید مقاوم کرده است. به‌علاوه استفاده از فناوری نانو در رویه باعث می‌شود پس از استفاده، رویه دوباره به شکل اولیه‌ی خود بازگردد. اگر اهل ماهیگیری، کمپینگ یا طبیعت گردی و سفرهای یک روزه به دل طبیعت باشید، صندلی سفری تاشو اف آی تی طرح ۱ انتخابی مناسب و یکی از اصلی‌ترین لوازم سفر شماست.

 

۴ – یخدان مسافرتی کیش ترموس مدل Cool Max

همراه داشتن حجم قابل توجهی یخ و خنک نگه داشتن مواد غذایی یکی از دغدغه‌های اصلی افراد علاقمند به طبیعت گردی و سفرهای ماجراجویانه است و سال‌هاست یخدان‌های مسافرتی این وظیفه‌ی مهم را بر عهده دارند. از سال‌ها قبل یخدان‌های یونولیتی به عنوان تنها انتخاب برای نگه‌داری طولانی مدت یخ و مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما یخدان‌های پلاستیکی دو جداره با مقاومت و کیفیت ساخت بالاتر در حال جای‌گزینی با یخدان‌های قدیمی هستند. یخدان مسافرتی کیش ترموس مدل  Cool Max با بهره‌گیری از گنجایش قابل قبول می‌تواند برای گرم یا سرد نگه‌ داشتن مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. برای این محصول یک دستگیره طراحی شده است تا بتوان با راحتی بیشتری آن را حمل کرد. دسته‌ی موجود خود قسمتی از در محصول است. برای بازکردن این در کافی است دکمه‌ای را که با فلش Open نشان داده شده است، فشار دهید و سپس در را بکشید. وجود قفل روی در باعث می‌شود تا خیال‌تان بابت باز نشدن اتفاقی در محصول راحت باشد. این در به صورت کشویی ساخته شده است و از بدنه جدا نمی‌شود. داخل محصول نیز دو عدد محفظه‌ی دردار که به‌ یکدیگر ‌چسبیده، به شکل یک سینی وجود دارد. این محفظه‌ها در قسمت بالایی یخدان قرار می‌گیرند و می‌توان مواد غذایی مختلف را با کمک آن‌ها از هم تفکیک کرد. محفظه‌ی داخلی این محصول قابل ‌شست‌وشو است تا اگر مواد غذایی درون یخدان ریختند، بتوان به ‌سادگی و با اطمینان ‌خاطر از سالم‌ ماندن، آن را شست. یخدان مسافرتی کیش ترموس Cool Max از کیفیت ساخت قابل ‌قبولی برخوردار است و می‌تواند انتخابی مناسب برای افراد اهل طبیعت گردی باشد.

 

۵ – اجاق سفری اتم گاز طارم

اجاق‌های خوراک‌پزی سال‌هاست جای ثابتی در میان ملزومات کوه‌نوردان و افراد اهل طبیعت گردی دارند. آماده سازی یک نوشیدنی داغ یا یک وعده غذای گرم در سفرهای ماجراجویانه اهمیت زیادی دارد و به افراد طبیعت گرد اجازه می‌دهد غذا و البته انرژی مورد نیاز خود را به دست بیاورند. اجاق خوراک‌پزی سفری اتم گاز با کاربردهای متعدد، به سادگی امکان گرم کردن غذا، پخت و پز و آماده سازی نوشیدنی‌های داغ را در گردش و مسافرت فراهم کرده است. اجاق خوراک پز سفری اتم گاز با وزنی در حدود ۵۰۰ گرم و ابعاد ۱۲×۱۲×۱۹ سانتی‌متر، به آسانی قابل حمل و نگهداری است و می‌تواند در صعود به مناطق مرتفع و سفرهای ماجراجویانه مورد استفاده قرار بگیرد. انرژی مورد استفاده در این اجاق از یک کپسول گاز یک‌بار مصرف و قابل تعویض بوتان/پروپان ۱۹۰ گرمی تامین می‌شود. شعله پخش کن این اجاق گاز با تقسیم مناسب گاز به تمامی خروجی ها بدون انقطاع به مصرف بهینه و تقسیم مناسب حرارت کمک می‌کند. کیفیت درب انتهایی اجاق خوراک پز سفری اتم گاز در مقایسه با نمونه های خارجی به شکل قابل توجهی بالا است و با استفاده‌ی طولانی مدت آسیب نمی بیند. این اجاق علاوه بر دارا بودن نشان استاندارد ملی ایران، دارای استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ و ۱۰۰۰۴ هم هست. عرضه‌ی این اجاق در چند رنگ مختلف و زیبا انتخاب آن را ساده‌تر می‌کند.

 

۶ – بسته نجات سول مدل  Scout

بسته‌های نجات مجموعه‌های کوچک اما کاربردی به شمار می‌روند که می‌توانند در مواقع بروز خطر یا شرایط سخت افراد طبیعت گرد را تا رسیدن به شرایط امن و استاندارد یاری کنند. حداقل وسایلی که یک بسته‌ی نجات کامل باید داشته باشد، ابزاری برای خشک‌ماندن، گرم نگه‌داشتن بدن و منبعی برای اعلام خطر است. «بسته‌ی نجات سول مدل Scout» نمونه‌ی خوبی از سری بسته‌های نجات به‌شمار می‌آید. این مدل دارای ابزاری مناسب برای روشن‌کردن آتش است. با کمک جرقه‌زن ضدآب این مدل و تولید جرقه، کاربر می‌تواند فتیله‌های همراه این بسته را روشن کند. هر کدام از این فتیله‌ها تا دو دقیقه روشن باقی می‌مانند که زمان کافی برای درست‌کردن یک آتش بزرگ‌تر را در اختیارتان قرار می‌دهند. این فتیله‌ها طوری ساخته شده‌اند که حتی اگر خیس هم شده باشند، کارایی خودشان را از دست نمی‌دهند. همچنین پتوی نجات موجود در این بسته به کاربر آن امکان گرم نگه داشتن بدن خود را در هوای بسیار سرد می‌دهد.  این پتو می‌تواند ۹۰ درصد دمای بدن را ذخیره کند و بدن فرد با از دست ندادن دما، علاوه بر احساس کمتر سرما می‌تواند مدتی طولانی را در شرایط سخت دوام بیاورد. بسته‌ی نجات سول مدل Scout همچنین شامل یک کیت کامل ماهیگیری است که می‌تواند در مناطق نزدیک به آب، غذای مورد نیاز کاربر را هم تامین کند. پس از این مراحل کاربر باید به دنبال یافتن مسیر برگشت و نجات‌یافتن از آن شرایط باشد. با استفاده از قطب‌نمای این بسته می‌توان مسیری مطمئن را یافت و در راه با کمک سوت نجات، اطرافیان را از موقعیت خود مطلع کرد.

 

۷ – کیسه خواب های کلورادو مدل  Comfort Line

حتی تصور شب‌مانی در محیطی آرام و به دور از هیاهوی شهر هم می‌تواند برای بسیاری از افراد آرامش به همراه داشته باشد. کوهنوردی، طبیعت گردی و سفر همگی راه‌های بسیار خوبی برای دور بودن از استرس زندگی مدرن هستند و می‌توانند به خوبی برای یافتن آرامش درونی کاربردی باشند. برای این دسته از فعالیت‌ها وسایلی وجود دارد که کمک می‌کنند تا بتوان راحت‌تر به انجام آن‌ها پرداخت. یکی از این وسایل که اهمیت بسیار بالایی هم دارد و جزو وسایل اصلی در هر کوله‌پشتی در زمان طبیعت گردی و کوهنوردی محسوب می‌شود، کیسه خواب است. «کیسه ‌خواب یک‌نفره‌ی های کلرادو مدل Comfort Line» گزینه‌ای مناسب و باکیفیت برای کسانی است که می‌خواهند به کمپینگ یا سفر بروند. این کیسه‌ خواب با وزنی تنها در حدود ۸۰۰ گرم به سادگی قابل حمل بوده و با توجه به ابعاد ۸۰ × ۲۱۵ سانتی‌متری برای افراد قدبلند هم کاملا مناسب است. یکی از مهم‌ترین نشانه‌های این کیسه ‌خواب الیاف آن بوده که از پلی‌استر و نایلون تهیه ‌شده است. الیاف نایلونی دوام و مقاومت آن را دربرابر پارگی یا ساییده ‌شدن افزایش داده و عمری طولانی به آن بخشیده است. همچنین الیاف پلی‌استر از ایجاد تعریق و بوی نامطبوع جلوگیری خواهد کرد. این کیسه‌ خواب دارای عایقی از جنس الیاف مصنوعی است که کاربر خو را در برابر رطوبت هم حفظ می‌کند و همچنین در فضای سرد، بدن او را گرم نگه می‌دارد. حداقل دمای مناسب برای استفاده از این کیسه خواب ۱۳.۵ سانتی‌گراد و حداقل دمای قابل استفاده از آن ۲.۲ درجه سانتی‌گراد است. به همراه این مدل یک کاور هم عرضه شده که کمک می‌کند آن را به ‌راحتی و در هر مکانی با خود حمل کرده و داشتن یک کیسه خواب مناسب لذت ببرید.

 

۸ – بی‌سیم آنالوگ صبا مدل  SF-K1

اگر شما هم تجربه‌ی سفر به کویر، کوهستان یا هر سفر ماجراجویانه‌ای به دل طبیعت را داشته باشید، بدون شک نیاز به یک دستگاه ارتباطی برای افراد حاضر در آن سفر را احساس کرده‌اید. بی‌سیم‌های کوتاه‌برد سال‌هاست که علاوه بر کارگاه‌های ساختمانی، محیط‌های گسترده‌ی کارخانه و مکان‌هایی از این دست، در سفرهای ماجراجویانه و طبیعت گردی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. بی‌سیم مجاز SABA  مدل SF-K1 دستگاهی با توان خروجی ۵۰۰ میلی وات و بدون نیاز به آنتن و دکل مرکزی است که با ۳۵ کانال مجزا و قابلیت دریافت امواج اف ام، وسیله‌ی ارتباطی مناسبی برای اعضای یک گروه کوهنوردی یا طبیعت گردی است. این دستگاه علاوه بر اسکن کانال و چراغ قوه، قابلیت نصب انواع هندزفری‌ها و میکروفون‌ را داشته و با توجه به نوع فضای کاربرد، شعاعی بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متر را پوشش می‌دهد. این محصول از گارانتی یک‌ساله و پشتیبانی شرکت سازنده بهره می‌برد. این دستگاه به عنوان یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های ارتباطی مجاز برای کاربری‌های مختلف از جمله طبیعت گردی است و علاوه بر دل طبیعت می‌تواند در کلیه ارگان‌ها، سازمان‌ها، ادارت دولتی و خصوصی، پیمانکاران ساختمانی، هیأت‌های ورزشی، کارخانه‌ها، مراکز تجاری، گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌ها و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. قابلیت کد شدن امواج این بیسیم جهت جلوگیری از تداخل با شبکه‌های دیگر هم از ویژگی‌ها خوب این بی‌سیم است. بی‌سیم آنالوگ مجاز  صبا  SABA  SF-K1  به صورت یک عددی عرضه شده و در صورتی قابل استفاده است که حداقل دو دستگاه از آن خریداری شود. در هر شبکه‌ی ارتباطی می‌توان تا ۱۰۰۰ دستگاه از این بی‌سیم را فعال کرد. ابعاد ۱.۸×۵×۱۰ سانتی‌متری و وزن ۷۸ گرمی بی‌سیم آنالوگ صبا مدل SF-K1 از آن محصولی سبک و با قابلیت حمل و استفاده‌ی آسان ساخته است.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه