همه‌ی آنچه باید از ایکس‌باکس وان اسلیم بدانید

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

مایکروسافت در نمایشگاه E3 2016 از مدل جدید ایکس‌باکس وان با نام ایکس‌باکس وان اسلیم یا Xbox One S رونمایی کرد. این کنسول در مقایسه با مدل قبلی ویژگی‌های جدیدی دارد که قطعا مورد توجه گیمرها قرار خواهد کرد؛ اما همین موضوع باعث شده تا سوالات زیادی درباره‌ی این کنسول جدید به وجود بیاید و خیلی‌ها بپرسند که چرا باید این مدل جدید را بخرند؟ در ادامه به معرفی دقیق‌تر این کنسول و ویژگی‌های جدیدش می‌پردازیم.

ظاهر و سخت افزار

ایکس‌باکس وان اسلیم از نظر سخت افزاری تغییراتی داشته است. این تغییرات باعث شده که بتوان ویژگی‌هایی مانند HDR و پخش فیلم با کیفیت ۴K به آن اضافه شود. این کنسول می‌تواند یک دستگاه پخش بلو-ری بسیار خوب هم باشد. البته تغییر سخت افزاری این مدل باعث نمی‌شود که بازی‌ها با کیفیت بیشتری اجرا شوند. تمام بازی‌های عرضه شده برای این کنسول و مدل قبلی کیفیت یکسانی خواهند داشت.

xbox-one-s-1

همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که Xbox One S از نظر اندازه ۴۰ درصد کوچک‌تر از مدل فعلی است و با توجه به پایه‌ای که برای آن طراحی شده، می‌توان این کنسول را به صورت عمودی هم قرار داد. منبع برق این کنسول خارج از آن قرار نگرفته و همه چیز داخل خود کنسول دیده می‌شود. به همین دلیل ایکس‌باکس وان اسلیم فضای بسیار کمتری را در مقایسه با مدل قبلی خودش اشغال می‌کند. از دیگر تغییرات این مدل می‌توان به دکمه‌ی فیزیکی برای خاموش و روشن کردن دستگاه اشاره کرد. این درحالی است که دکمه‌ی خاموش و روشن کردن دستگاه در مدل فعلی به صورت لمسی ساخته شده بود.

در جلوی این کنسول یک عدد پورت USB قرار گرفته تا کاربران برای متصل کردن دستگاه‌های خودشان به ایکس‌باکس با مشکل مواجه نشوند و مجبور نباشند آن‌ها را به پشت کنسول متصل کنند.

xbox-one-s-3

کنترلرهای جدید

مایکروسافت برای ایکس‌باکس وان اسلیم کنترلرهای جدیدی طراحی کرده است. از نظر ظاهر این کنترلرها تفاوتی با مدل‌های قبلی ندارند، اما اندکی زیباتر شده‌اند و آنالوگ‌ها بهتر در دست کاربران قرار می‌گیرند. همچنین این کنترلرها به بلوتوث مجهز شده‌اند و می‌توان آن‌ها را به دستگاه‌های مختلف مانند PC متصل کرد.

Xbox-One-S-4

خداحافظ Kinect

این کنسول به صورت پیش‌فرض پورت ورودی Kinect ندارد و مایکروسافت یک تبدیل USB برای Kinect عرضه کرده تا کاربران بتوانند از کنترلر حرکتی خودشان روی این کنسول استفاده کنند.

حافظه‌ی بیشتر

کنسول Xbox One S چند مدل مختلف خواهد داشت که یکی از آن‌ها با ۲ ترابایت حافظه‌ی داخلی راهی بازار می‌شود. اگر فکر می‌کنید که مدل‌های ۵۰۰ گیگابایتی یا ۱ ترابایتی فضای مناسبی برای ذخیره‌ی اطلاعات به شما نمی‌دهند، این مدل گزینه‌ی مناسب‌تری خواهد بود.

چرا باید ایکس‌باکس وان اسلیم بخریم؟

اگر تا این لحظه ایکس‌باکس وان نداشته‌اید، حتما مدل جدیدتر را بخرید که ویژگی‌های بیشتری در مقایسه با مدل قبلی دارد؛ اما اگر ایکس‌باکس وان قدیمی دارید باز هم دلایلی پیدا می‌شود که بخواهید کنسول خودتان را تعویض کنید. یکی از آن‌ها می‌تواند حافظه‌ی داخلی ۲ ترابایتی این کنسول یا کوچک‌تر بودن آن باشد. حتی کنترلرهای آن هم می‌تواند دلیلی برای خرید این کنسول باشند. پشتیبانی از HDR و وضوح تصویر ۴K برای پخش ویدیو هم از دیگر ویژگی‌های این کنسول جدید هستند که قطعا کاربران زیادی را به سمت خودشان جذب خواهند کرد.

Xbox-One-S-2

این کنسول چه زمانی راهی بازار می‌شود؟

مایکروسافت تا این لحظه فقط تاریخ عرضه‌ی مدل ۲ ترابایتی ایکس‌باکس وان اسلیم را اعلام کرده است. این مدل در اواسط مرداد ماه راهی بازار خواهد شد. تاریخ عرضه‌ی مدل‌های ۱ ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایتی این محصول هنوز مشخص نیست؛ اما به احتمال زیاد در پاییز امسال راهی بازار خواهند شد.

ایکس‌باکس وان اسلیم با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟

مدل دو ترابایتی با قیمت ۳۹۹ دلار، مدل ۱ ترابایتی با قیمت ۳۴۹ دلار و مدل ۵۰۰ گیگابایتی با قیمت ۲۹۹ دلار به‌فروش می‌رسند.

Xbox-One-S-3

بهترین پیشنهاد

در حال حاضر مدل فعلی ایکس‌باکس وان در خارج از کشور با قیمت ۲۷۹ دلار به فروش می‌رسد که قیمت بسیار مناسبی برای یک کنسول بازی به حساب می‌آید. اگر هنوز ایکس‌باکس ندارید، می‌توانید مدل فعلی را خریداری کنید که قیمت مناسب‌تری در مقایسه با هر کنسول بازی دیگری دارد. از آنجایی که کیفیت اجرای بازی‌ها روی هر دو مدل ایکس‌باکس به یک اندازه خواهد بود نباید از این نظر نگرانی داشته باشید.

اگر می‌خواهید کمی صبر کنید، بهتر است تا مرداد ماه منتظر بمانید و کنسول اسلیم خریداری کنید؛ اما از آنجایی که فقط مدل دو ترابایتی عرضه می‌شود،‌ قطعا قیمت گران‌تری نسبت به همه‌ی کنسول‌ها خواهد داشت.

منبع:‌ VG247

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مجتبی

    ایشالا که دیجی بیاره و قیمتشم ” معقول ” باشه …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه