همه‌ی آنچه باید از کنفرانس ۵ آبان مایکروسافت بدانید

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

مایکروسافت اعلام کرد که در تاریخ ۵ آبان ماه کنفرانس سخت افزاری خودش را برگزار می‌کند. کنفرانسی که انتظار داریم در آن کلی محصول سرفیس جدید معرفی شود. قطعا ویندوز ۱۰ هم در این مراسم جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت. شاید بتوانیم بگوییم که کنفرانس امسال مایکروسافت یکی از مهمترین مراسم‌های این شرکت در طول چند سال گذشته باشد. این شرکت بیش از گذشته وارد حوزه‌ی ساخت سخت افزار شده و به شکل جدی قصد دارد برند سرفیس را گسترش دهد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تمام احتمالات پیش روی این کنفرانس را بررسی کنیم تا ببینیم مایکروسافت ممکن است چه چیزهایی نشان دهد.

کامپیوتر بدون کیس

شایعه‌های زیادی درباره‌ی ساخت کامپیوتر بدون کیس (All-in-One) مایکروسافت منتشر شده است. حتی مدتی پیش بود که مشخص شد این شرکت در حال ساخت صفحه کلید و ماوس مخصوص با نام سرفیس است. محصولاتی که به احتمال زیاد به همراه کامپیوتر بدون کیس این شرکت راهی بازار می‌شوند. حتی تصاویری هم از این ماوس و کیبرد لو رفته.

پتنت مایکروسافت برای ساخت یک کامپیوتر ماژولار

پتنت مایکروسافت برای ساخت یک کامپیوتر ماژولار

حتی در گذشته پتنتی از طرف این شرکت ثبت شده بود که به ساخت یک کامپیوتر ماژولار اشاره می‌کرد که کاربران می‌توانستند قطعات آن را به راحتی تغییر دهند. گفته شده که مایکروسافت از بهار روی ساخت صفحه کلید بی‌سیم جدیدی کار می‌کند که بسیار ایمن است. سازمان‌های امنیتی به این موضوع اشاره می‌کنند که صفحه کلید‌های بی‌سیم روشی برای سرقت اطلاعات کاربران به حساب می‌آیند و به همین دلیل مایکروسافت روی محصولی کار می‌کند که از این نظر بسیار قوی‌ خواهد بود و به هکرها اجازه نفوذ نمی‌دهد.

بروزرسان ویندوز ۱۰

انتظار داریم که در کنفرانس پیش روی مایکروسافت درباره‌ی ویندوز ۱۰ و ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید آن بیشتر بشنویم. احتمالا محصولاتی از شرکت‌های مختلف معرفی خواهند شد که با ویندوز ۱۰ کار می‌کنند. براساس اطلاعات منتشر شده، مایکروسافت قصد دارد سال آینده یک بروزرسان بزرگ دیگر برای ویندوز ۱۰ عرضه کند و به همین دلیل نیاز دارد که دستگاه‌‌های بیشتری با این سیستم عامل عرضه شوند. بروزرسان تابستانی این سیستم عامل قابلیت‌‌های جدیدی را پیش روی کاربران قرار داد و به همین دلیل خیلی‌ها انتظار دارند که بروزرسان بعدی هم کلی ویژکی تازه در بر داشته باشد.

ویندوز 10

ویندوز ۱۰

مدل جدید از سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک

مایکروسافت با عرضه‌ی تبلت‌های سرفیس پرو تحول بزرگی در دنیای تبلت‌ها به وجود آورد. حتی در گزارش مالی جدیدی که از این شرکت منتشر شده، بخش فروش تبلت آن‌ها عالی عمل کرده و سود زیادی برای مایکروسافت به همراه داشته است. سرفیس بوک‌ها هم فراتر از تصور ظاهر شدند. حالا باید منتظر معرفی سرفیس پرو ۵ یا مدل ارتقا یافته‌ی سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک باشیم. البته شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که تولید سرفیس پرو ۵ با تاخیر مواجه شده و به همین دلیل احتمال دارد که مدل جدید سرفیس پرو ۴ با سخت افزار قوی‌تر معرفی شود. به احتمال زیاد در مدل جدید از پردازنده‌ی Kaby Lake شرکت اینتل استفاده خواهد شد. پردازنده‌های جدید سریع‌تر هستند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند. قطعا خیلی‌ها دوست دارند این تبلت‌ها را با سخت افزارهای جدید داشته باشند. همچنین باید منتظر عرضه‌ی سرفیس پرو ۵ و سرفیس بوک ۲ در بهار ۲۰۱۷ باشیم.  هنوز چیز زیادی هم ار سرفیس بوک ۲ نمی‌دانیم؛ اما به نظر می‌رسد که تغییراتی در صفحه‌کلید آن به وجود آمده است.

pilnj3r2zpqebud6agsk

سرفیس پرو

دستیار هوشمند

آمارزون و گوگل هر دو دستیار هوشمند دارند. آمازون با Echo و گوگل با Google Assistant  وارد این حوزه‌ شده‌اند. حالا مایکروسافت هم می‌خواهد با HomeHub به رقیب این دو شرکت تبدیل شود. شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که HomeHub مایکروسافت دقیقا همان کاری را می‌کند که گوگل و آمازون در سوریس‌های خودشان به کاربران ارایه می‌دهند. همچنین مشخص شده که این دستگاه سازگاری بسیار خوبی با تمام وسیله‌های ویندوز ۱۰ خواهد داشت.

s3lm0a40ewmubehkik2d

بازی

انتظار داریم که بخشی از این کنفرانس درباره‌ی بازی‌های کامپیوتری ویندوز ۱۰ و حتی ایکس‌باکس باشد. شایعه شده که مایکروسافت قصد دارد بسیاری از بازی‌های قدیمی محبوب کامپیوتر را برای ویندوز ۱۰ عرضه کند. آیا قسمت‌های قبلی Age of Empires و بازی‌های قدیمی‌تر را مشاهده می‌کنیم؟ باید منتظر بمانیم.

xbox-e1449790204493

خبری از دست‌بند ورزشی جدید و موبایل نخواهد بود

به احتمال زیاد مایکروسافت فعلا قصد ندارد دست‌بند ورزشی جدید و حتی موبایل راهی بازار کند. شایعات می‌گویند که گوشی جدید این شرکت سال آینده معرفی می‌شود و دست‌بندی ورزشی Microsoft Band 3 هم راهی بازار نمی‌شود. پس این کنفرانس برای افرادی که منتظر معرفی گوشی جدید از طرف مایکروسافت هستند جذاب نخواهد بود.

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Abbas

    احتمالا سرفیس ۴ معرفی بشه با طراحی جدید بدلیل اضافه شدن پورت usb type c

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه