[MWC 2016] همه‌ی آنچه که باید درباره‌ی LG G5 بدانید

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه

شرکت ال جی روز گذشته پرچم‌دار جدید خودش را معرفی کرد. گوشی ال‌جی جی ۵ در کنار لوازم جانبی‌های مختلف معرفی شد. گوشی جدید ال جی به شکل ماژولار ساخته شده و به همین دلیل می‌توان قطعات سخت افزاری مختلفی به آن اضافه کرد. همین ویژگی پرچم‌دار جدید این شرکت کره‌ای را به یکی از محصولات هیجان‌انگیز MWC 2016 تبدیل کرده است.

زمانی که برای اولین‌بار گوشی G5 را به‌دست می‌گیرید، بدنه‌ی فلزی آن به سرعت نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند. این گوشی حسی شبیه به نکسوس ۶P را به کاربران منتقل خواهد کرد. بدنه‌ی یک‌پارچه‌ی این گوشی به شکلی ساخته شده که خط‌های آنتن به کار رفته در گوشی مختل نشوند. در حالی که خط‌های آنتن همچنان روی بدنه‌ی گوشی قرار گرفته‌اند، ال جی از تکنولوژی جدیدی به نام Micro-Dizing استفاده کرده که خط‌های آنتن را روی بدنه‌ی گوشی پنهان کرده‌اند. سنسور تشخیص اثر انگشت گوشی جدید ال جی در پشت آن قرار گرفته و در بالای آن هم دوربین‌های دوتایی G5 را مشاهده خواهید کرد که از بدنه‌ی پشتی بیرون زده‌اند.

LG G5

LG G5

گوشی LG G5 از یک صفحه نمایش ۵.۳ اینچی با کیفیت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسلی بیشتری در مقایسه با گوشی G4 دارد. ال جی دکمه‌ی خاموش و روشن کردن گوشی را روی دکمه‌ی تشخیص اثر انگشت قرار داده است.

در زمان کارکردن با G5 به طراحی ارگونومیک‌تر این گوشی پی خواهید برد و متوجه می‌شوید که این محصول راحت‌تر در دست قرار می‌گیرد. اندازه‌ی این گوشی به صورتی است که باعث شده کاربران به شکل خوبی این تلفن همراه هوشمند را با یک دست کنترل کنند.

از هم اکنون آزمایش‌های انجام شده روی گوشی G5 به قدرت‌پردازشی بالای این محصول اشاره می‌کنند. انیمیشن‌های طراحی شده برای محیط سیستم عامل گوشی نرم و روان اجرا می‌شوند و گوشی نسبت به فرمان‌هایی که کاربر می‌دهد واکنش سریعی از خودش نشان خواهد داد. این گوشی از تراشه‌ی اسنپ دراگون ۸۲۰ بهره می‌برد و چهار گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده است.

ال جی دو دوربین پشت برای گوشی G5 در نظر گرفته که یکی از آن‌ها ۸ مگاپیکسل کیفیت دارد که از زاویه دید عریض ۱۳۵ درجه بهره می‌برد. دوربین بعدی هم ۱۶ مگاپیکسلی است. از این دوربین‌ها می‌توان به شکل مجزا هم استفاده کرد. با یکی از دوربین‌ها می‌توانید عکس‌هایی با زاویه دید عریض بگیرید. اگر می‌خواهید تصاویر زیبایی ثبت کنید دوربین‌های این گوشی به کمک شما می‌آیند.

حتی می‌توانید از هر دوی این دوربین‌ها در یک لحظه استفاده کنید تا لایه‌های مختلفی روی عکس‌ها قرار بگیرند. در این حالت می‌توانید عکس‌های بامزه‌ای تهیه کنید که به سرعت مورد توجه افراد مختلف قرار می‌گیرند. امکان انتخاب دوربین‌های مختلف سرعت بسیار بالایی دارد و ال جی تغییرات خوبی را در نرم‌افزار دوربین این گوشی به وجود آورده تا کاربران احساس راحتی بیشتری در زمان عکاسی داشته باشند.

از جمله برنامه‌های خوبی که ال جی برای فیلم‌برداری و عکاسی روی این گوشی قرار داده می‌توان به Camera Suite اشاره کرد که در آن فیلترهای مختلفی برای فیلم‌برداری و عکاسی قرار گرفته است. به وسیله‌ی این فیلترها کاربران می‌توانند ویدیوهایی درست کنند که به نظر می‌رسد با دوربین‌های کلاسیک شرکت «کوداک» (Kodak) ضبط شده‌اند.

G5

G5 دو دوربین پشت دارد.

از میان‌ تغییرات نرم‌افزاری به وجود آمده در گوشی ال جی G5 باید به رابط کاربری LG UX هم اشاره کنیم. ال جی دیگر دکمه‌ی App Drawer را روی سیستم عامل قرار نداده تا کاربران در زمان حذف کردن برنامه‌های مختلف سردرگم نشوند. اکنون کاربران با یک رابطه کاربری یک لایه مواجه می‌شوند که همین موضوع شباهت رابط کاربری G5 را به گوشی‌های آیفون بیشتر کرده است.

گوشی LG G5 همانند G4 با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شود و از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند. از USB Type-C برای این گوشی استفاده شده و باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین مشخص شده که این محصول جدید تنها ۸ میلی‌متر ضخامت دارد.

ال جی پرچم‌دار جدید خودش را به شکل ماژولار طراحی کرده و کاربران با فشار دادن دکمه‌ای که در کنار گوشی تعبیه شده می‌توانند قسمت پایینی گوشی را از بدنه‌ی اصلی خارج کنند. با خارج کردن این قسمت، باتری هم بیرون می‌آید و کاربران با قرار دادن باتری روی ماژول بعدی می‌توانند دوباره گوشی را روشن کنند و از قابلیت‌های ماژول جدید بهره ببرند. ال جی این تلفن همراه هوشمند را به صورتی طراحی کرده که کاربران بسیار سریع بتوانند ماژول‌های مختلف را روی دستگاه قرار دهند.

G5

طراحی ماژولار گوشی G5

یکی از این ماژول‌های هیجان انگیز، LG Cam Plus نام دارد که باعث می‌شود کاربران بتوانند با یک دست عکاسی کنند. این ماژول باتری بیشتری را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ماژول یک دکمه‌ی فیزیکی برای عکاسی و فیلم‌برداری دارد و کنترل‌های بیشتری برای بزرگ‌نمایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با قرار دادن این ماژول در گوشی می‌توانید بین ۶ تا ۸ ساعت فیلم‌برداری و عکاسی کنید. این ماژول باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی G5 را به ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تبدیل می‌کند.

LG Cam Plus

ماژول Cam Plus گوشی G5

ماژول بعدی Hi-Fi Plus نام دارد که ال جی آن را با همکاری شرکت Bang & Olufsen ساخته است. این ماژول در ظاهر گوشی تغییری ایجاد نمی‌کند، اما باعث می‌شود که کاربران تجربه‌ی صوتی بهتری را در زمان گوش دادن به موسیقی به‌دست بیاورند.

LG Hi-Fi Plus

ماژول Hi-Fi Plus گوشی G5

شرکت ال جی به این موضوع اشاره کرد که LG G5 در فروردین ماه سال آینده راهی بازار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند این گوشی را خریداری کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در آخر می‌توانید جدول سخت افزاری LG G5 و مقایسه‌ی آن با گوشی‌های دیگر را مشاهده کنید:

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar MORTEZA

    سلام دوستان من دوهفتس که جی ۵ دارم ولی درست و کامل سرعتش اجرا نمیشه در هنگام بازی وکردن لگهای ریزی میرگزنه ولی خب من شک دارم که وقتی میگن اسنپدراگون ۸۲۰… مدل h860
    میخوام بدونم که گوشی نشکل داره یا نه ؟
    گارانتی هم داره و از نمایندگیش خریدم
    انتوتو هم بعضی وقتا یا ۱۲۲ هزار یا ۱۳۳ هزار نشون میده… بهم بگین لطفا ممنون میشم…

  2. Avatar علی

    سلام اینازولهایی که G5 دار رو با همون قیمت میدن یعنی روی گوشیه یا اینکه باید جدا بخریمشون ودوباره بابت انها پول بپردازیم

  3. Avatar arash

    ی سوال چرا تو مقایسه اومده و گوشی سامسونگ مدل S6 را گذاشته مگه هردو این گوشی باهم معرفی نشدند!!؟؟ دوربین سامسونگ که دیافش ۱/۷ هستش یعنی تو تاریکی مطلق مثه روز عکس میگیره…الجی هم شاه کار کرده و با این کارش کاری کرد که همه گوشی ها ترانسمافور بشن و واسه هر کاری ی گجتی داشته باشن البته میتونست برای صدای بهتر تو خود گوشی تعبیه میکرد و دیگه واسه صدا گجت تولید نمیکرد چون تا دوسال دیگه اکثر گوشی ها به صدای از چهار جهت دالبی مجهز خواهند شدبا سیستم HIFI که صدای بسیار غنی و واقعی را با هدست جهز میشن..

  4. Avatar Un4given

    دم ال.جی گرم. یه حسی بهم میگفت که G5 یچیز دیگست. من تجربه G2 و G3 رو دارم ولی این خیلی هواییم کرد .شاید تا یه سال دیگه خریدمش زمانیکه قیمتش استیبل شد .

  5. Avatar Next is Now

    همیشه گوشی های الجی رو دوست داشتم بر خلاف عوام ولی این بار اصلا نمیشه ظاهر این گوشی رو تحمل کرد + دوربین دوگانه که طبق بررسی هایی که تا الان خوندنم اصلا نتیجه ی خوبی رو ارائه نمیده

  6. Avatar بازی اندروید

    نه میشه گفت خوبه ونه میشه گفت بده
    چون در هر دومورد ویژگی های تاپی داره

  7. Avatar علی جوادی

    منکر این قابلیت تکرار نشدنی نمیشه شد…اما ظاهر گوشی خیلی مهمه;به هیچ عنوان قسمت پشت گوشی قابل تحمل نیست…گوشی باید در کنار کارایی;زیبایی هم داشته باشه…
    با تشکر

  8. Avatar محمدامین

    واقعا این رابت کاربری بسیار عالی شده
    همین ک گزینه ی منو رو برداشتن خودش یعنی خیلی چیزا و از شلوغ بودن رابط کاربری کم میکنه
    درباره ظاهرشم اینکه شاید در نگاه اول ضایع بیاد ولی چون طراحی خاص و جدیدی داره اینجوریه شما اگر برگردید به گذشته و زمان رونمایی جی۲ میبینید ک همه چقدر ایراد گرفتن به طراحی زشت وحای دکمه ها ولی بعدا جه استقبالی شد الان هم به همون صورت هست
    نوع تکنولوژی هم ک استفاده شده عالیه و بنظرم از سال آینده تلفهای هوشمند عصر جدیدی رو تجربه خواهند کرد و این یعنی انقلابی دوباره در صنعت تلفنهای هوشمند
    واقعا الان دارم فکر میکنم آیفون رو بفرشم و تجربه کار با این گوشیو داشته باشم :))) شایدم یکی گرفتم کنار با دوگوشی کار کردم
    داشت یادم میرفت دوربین دوگانه واقعا عالیه من همیشه تصویرهای واید رو دوست داشتم الان این تجربه رو با یک گوشی میشه داشت
    درکل بنظرم تا اینجا ال جی گل کاشت و دوست داشتم سامسنگ هم به جای اصلاحات خلاقیت جدیدی نشون میداد
    ولی باید منتظر موند تا دید هواوی و آیفون و اچ تی سی از توی جعبه چی برامون در میارن

    1. Avatar samiya

      هوآوی و آیفون واچ تی سی ازتوی جعبه برامون قاقالینی میارن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه