از رونمایی هوآوی آنر ۷ در ایران تا پرجزییات‌ترین عکس‌ها از سطح پلوتو؛ همه‌ی آن‌چه امروز ۱۴ آذر ۹۴ گذشت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه

امروز شنبه ۱۴ آذر ۹۴ روز شلوغی بود و عنوان‌های خیلی زیادی در دیجی‌کالا مگ منتشر کردیم. از گزارش رونمایی از هوآوی آنر ۷ در ایران گرفته تا ماجرای اولین کالایی که به صورت آنلاین خریداری شد. البته که طبق معمول این چند روز خبرهایی هم درباره‌ی کنفرانس تغییر اقلیم پاریس داشتیم. همه‌ی عنوان‌های امروز دیجی‌کالا مگ را با ما مرور کنید.

رونمایی از گوشی «هواوی آنر ۷» در ایران

امروز شنبه ۱۴ آذرماه ۹۴ شرکت هواوی در مراسمی با حضور خبرنگاران از گوشی «هواوی آنر ۷» (Huawei Honor 7) رونمایی کرد. این تلفن همراه هوشمند به‌زودی و به‌صورت انحصاری از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به فروش خواهد رسید. در ادامه با گزارش دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

با کیفیت‌ترین عکس‌ها از سطح پلوتو دریافت شد

پر جزییات‌ترین عکس‌ها از سطح سیاره‌ی کوتوله‌ی پلوتو دریافت شد. در این عکس‌های ۸۰ مگاپیکسلی تصویر تقریبا واضحی از سطح این سیاره‌ی کوتوله در منظومه‌ی شمسی دیده می‌شود؛ تنوع بافت سطح، دهانه‌ها، بخشی از ناحیه‌ی یخی سیاره که به Sputnik Planum معروف است، و کوه‌های موسوم به Al-Idrisi دریچه‌ی تازه‌ای از واقعیات این سیاره‌ی کوتوله را به چشم ما باز می‌کند. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

ماجرای اولین کالایی که به صورت آنلاین خریداری شد

اولین تجارت الکترونیکی یا به عبارتی اولین خرید اینترنتی که انجام شده، برای تهیه‌ی یک سی‌دی آهنگ بوده است. همیشه فرضیه‌ها و حرف‌وحدیث‌های زیادی روی وب و دهان به دهان درباره‌ای این‌که اولین تجارت الکترونیکی انجام‌شده روی اینترنت بر سر چه کالایی بوده، وجود داشته است. خبر را از این‌جا بخوانید.

سخن‌رانی‌های برتر TED؛ سکته‌ی درون

زمانی‌که «جیل بولت تیلور» (Jill Bolte Taylor) می‌گوید که «سکته‌ی درون» را تجربه کرده است، از یک اتفاق واقعی سخن به میان می‌آورد. این محقق دانشگاه هاروارد، در سن ۳۷ سالگی یک سکته‌ی مغزی را تجربه می‌کند که طی آن یکی رگ‌های خونی مغز او آسیبی جدی می‌بیند؛ به خاطر این حادثه، برای مدتی در حرف زدن دچار مشکل شده و بخش‌هایی از بدن‌اش فلج می‌شود. خانم «تیلور» این امکان را پیدا می‌کند که مغز خود را از درون به بیرون مطالعه کند. در واقعیت چند متخصص مغز این فرصت استثنایی را دارند؟ او در سخنرانی خود، داستان تقلای‌اش برای نجات از آن وضعیت را به زیباترین شکل ممکن تعریف می‌کند. این ویدیوی دیدنی را از دست ندهید.

Psychonauts 2 رونمایی شد؛ در پروژه‌ی ساخت بازی همکاری کنید

استودیوی بازی‌سازی دابل‌فاین، از ساخت قسمت دوم بازی Psychonauts خبر داده است. شماره‌ی اول Psychonatus که در سال ۲۰۰۵ برای سه پلتفرم ایکس‌باکس، پلی‌استیشن۲ و رایانه‌های شخصی عرضه شده بود، به عنوان یکی از بهترین سکوبازی‌های ساخته شده‌ی تاریخ شناخته می‌شود. خبر کامل را از این‌جا بخوانید.

اولین تیزر تبلیغاتی فصل ششم Game of Thrones منتشر شد

HBO در توتیوب‌، تیزر تبلیغاتی فصل ششم سریال محبوب Game of Thrones را منتشر کرد. این خبر را بخوانید.

جنگ سرد شرکت‌های خصوصی؛ چه کسی مسابقه‌ی فضایی را برده است؟

هفته‌ی پیش شرکت فضایی «بلو اوریجینز» (Blue Origins) متعلق به «جف بزوس» (Jeff Bezos) مالک فروشگاه اینترنتی آمازون، با انتشار یک خبر و کلیپ ویدیویی همه را غافلگیر کرد. آن‌ها توانسته‌اند موشکی به فضا بفرستند و آن را سالم روی زمین بنشانند. دقیقا کاری که خیلی وقت است شرکت «اسپیس‌ ایکس» (SpaceX) متعلق به «ایلان ماسک» (Elon Musk) می‌خواهد انجام بدهد و تا به حال در آن ناکام مانده است. بلو اوریجینز یک موفقیت تاریخی بدست آورده و کل این اتفاق، ما را به نوعی یاد رقابت فضایی آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در اوج جنگ سرد انداخته است. زمانی که شوروی توانست با موفقیت یک انسان را در مدار زمین قرار دهد و آمریکایی‌ها را در بهت و حیرت فرو برد. آن زمان، «جان اف کندی» بازی را به «نیکیتا خروشچف» باخت. ولی حالا این سوال را می‌پرسیم، آیا واقعا ایلان ماسک بازی را به جف بزوس باخته است؟ مقاله را از این‌جا بخوانید.

تا سال ۲۰۱۹ گوشی‌های اندرویدی ۸۲.۶ درصد از بازار را در اختیار می‌گیرند

سیستم عامل اندروید تا سال ۲۰۱۹ بخشی معادل ۸۲.۶ % بازار گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را در دست خواهد داشت. خبر را از این‌جا بخوانید.

برنامه‌ی «ضرر و زیان»؛ آیا غرامت تغییر اقلیم به کشورهای فقیر داده می‌شود؟

شرکت‌کنندگان کنفرانس تغییر اقلیم پاریس به مذاکره حول موضوعی بسیار مناقشه برانگیز رسیده‌اند. بحث بر سر برنامه‌ا‌ی به نام «ضرر و زیان» (Loss and Damage) که کشورهای تولید کننده‌ی گازهای گلخانه‌ای‌ را ملزم به پرداخت غرامت به کشورهایی که از تغییرات اقلیمی آسیب می‌بینند، می‌کند. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

همین الان یک لیوان آب بنوشید

حدود دو هفته پیش، یک تیم پزشکی برای انجام چکاپ کامل از کلیه‌ی نیروها و کارمندان، به دیجی‌کالا آمدند. بعد از انواع و اقسام آزمایش‌های ‌مختلف، نوبت به بررسی آن‌ها توسط آقای دکتر رسید. دکتر به من پیشنهاد داد، تا آب بیش‌تری مصرف کنم؛ سخنرانی مختصری هم ‌در باب مزایای مصرف آب کرد. بعد از من، نوبت به سایر همکاران‌ام رسید. در کمال تعجب متوجه شدم که آن‌ها هم (جدا از درمان‌هایی که برای مشکلات احتمالی جسمی‌شان توصیه شده بود)، با جمله‌ی تکراری “بیش‌تر آب بنوش‌” مواجه شده بودند. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

اطلاعات کامل از ‌DLC‌های جدید بازی خیزش توم‌ریدر منتشر شد

مایکروسافت در جریان مراسم The Game Awards سال ۲۰۱۵، لیست DLC‌های بازی «خیزش توم‌ریدر» را اعلام کرد. ادامه‌ی خبر را از این‌جا بخوانید.

بازی Shadow Complex را همین حالا رایگان برای کامپیوتر دانلود کنید

استودیوی بازی‌سازی Chair و شرکت اپیک، خبر از عرضه‌ی دوباره‌ی بازی Shadow Complex داده‌اند. این بازی که در سال ۲۰۰۹ برای ایکس‌باکس۳۶۰ عرضه شده بود، از اولین بازی‌هایی بود که عناوین دانلودی بزرگ را به شبکه‌ی آرکید ایکس‌باکس لایو معرفی کرد. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

زنی که برای اولین بار درد را احساس کرد

زنی که از بدو تولد نمی‌توانست درد را احساس کند، برای اولین بار این حس را تجربه کرد. ادامه را از این‌جا بخوانید.

بازی مردگان متحرک: میشون بهمن ماه امسال عرضه می‌شود

تریلر بازی مردگان متحرک: میشون در جریان مراسم The Game Awards پخش شد. اولین قسمت این بازی هم قرار است در ماه فوریه (بهمن) عرضه شود. ادامه‌ی خبر را از این‌جا بخوانید.

مدیرعامل نینتندو: کنسول NX همانند Wii و Wii U نخواهد بود

تاتسومی کیمیشیما (Tatsumi Kimishima) مدیرعامل شرکت نینتندو در گفتگوی با مجله‌ی Time گفته که کنسول جدید این شرکت که فعلا NX نام دارد، همانند کنسول‌های Wii و یا Wii U نخواهد بود. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

دو تمرین صبحگاهی که ثمربخشی شما را افزایش می‌دهد

با انجام روزانه‌ی این دو فعالیت می‌توانید روزتان را به یک روز مفید تبدیل کنید و حس رضایت‌تان از زندگی را افزایش دهید. این دو نکته را از این‌جا بخوانید.

بالاخره سامسونگ جریمه‌ی ۵۴۸ میلیون دلاری‌اش به اپل را پذیرفت

سامسونگ بالاخره پذیرفت که مطابق رأی دادگاه، مبلغ ۵۴۸ میلیون دلار به عنوان جریمه‌ی نقدی به اپل بپردازد. خبر را از این‌جا بخوانید.

تریلر و تصاویر جدید Far Cry Primal را ببینید

در مراسم دیروز صبح The Game Awards 2015، استودیوی بازی‌سازی یوبی‌سافت از تریلر جدید بازی Far Cry Primal ، «فارکرای: نخستین» رونمایی کرد. خبر را از این‌جا بخوانید.

راهنمای کمتر کردن حجم ویندوز ۱۰ بعد از نصب

در مقایسه با ویندوز ۷ یا ۸، جدیدترین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۰ فضای کمتری را روی هارد کامپیوتر اشغال می‌کند. با این حال، اگر تبلت ویندوزی دارید یا از یک SSD برای کامپیوتر خود استفاده می‌کنید، حتی یک مگابایت هم برای‌تان مهم است. این راهنما را از دست ندهید.

تصویر نجومی روز ناسا (۱۴ آذر ۹۴): همه‌ی سیاره‌هایی که کشف کرده‌ایم

تلسکوپ فضایی کپلر برای کشف منظومه‌های خورشیدی دوردست ساخته شده است. سیاره‌هایی که در مدار دیگر ستاره‌های کهکشان ما گردش می‌کنند. این تلسکوپ تا به حال توانسته ۱۷۰۵ سیاره‌ (به صورت بالقوه و تایید شده) که در مدار ۶۸۵ ستاره در گردش هستند را کشف کند. در این ویدیو، بعضی از این منظومه‌ها در کنار هم به تصویر کشیده‌ شده‌اند. بدین ترتیب که همه‌ی منظومه‌های کشف شده، به همراه‌ منظومه‌ی شمسی خودمان در یک مقیاس کوچک شده‌اند و در کنار هم به نمایش در آمده‌اند. در این ویدیو به خوبی می‌توان دید که در بیشتر منظومه‌های کشف شده، سیاره‌ها خیلی نزدیک به ستاره‌ی خود گردش می‌کنند. سیاره‌های آبی رنگ دمایی به اندازه‌ی سطح زمین دارند و سیاره‌های قرمز کاملا داغ هستند. در ضمن آن‌طور که در مقیاس سمت چپ بالا آمده، بزرگترین دایره‌ها، سیاره‌هایی به اندازه‌ی مشتری هستند و کوچک‌ترین‌ها، به اندازه‌ی عطارد. بعضی از سیاره‌ها، حرکات خیلی عجیبی دارند و مثلا به هنگام گردش به دور ستاره، تلو تلوی زیادی می‌خورند. در این ویدیو، ستاره‌ها نمایش داده نشده‌اند. این تصویر را از این‌جا ببینید.

تریلر جدید Quantum Break ، بازی انحصاری ایکس‌باکس وان منتشر شد

«شاون اش‌مور» (Shawn Ashmore)، بازیگر نقش اصلی بازی Quantum Break دیروز صبح در مراسم The Game Awards 2015 حاضر شد تا تریلر جدیدی از این بازی را به نمایش بگذارد. ادامه‌ی خبر را از این‌جا بخوانید.

از نادر خبرهای خیلی خوبی که از پاریس آمد

وقتی قاره‌ها و کشورهای مختلف را از نظر مصرف انرژی الکتریکی بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که آفریقا هنوز در تاریکی به سر می‌برد. بیش از نیمی از جمعیت ۱٫۱ میلیارد نفری قاره‌ی آفریقا به برق دسترسی ندارند. کل تولید انرژی قاره‌ی آفریقا، از قاهره در شمال گرفته تا کیپ‌تاون در جنوب، به ۱۶۰ گیگاوات می‌رسد؛ چیزی در حدود فقط نصف تولید الکتریسیته‌ی کشور ژاپن. درحالی که کنفرانس تغییر اقلیم پاریس در جریان است، اتحادیه‌ی آفریقا و بانک توسعه‌ی آفریقا، تصمیم خود را برای اجرای یک برنامه‌ی بسیار بلندپروازانه اعلام کردند. مقامات این دو سازمان گفتند قصد دارند کاری کنند که تا سال ۲۰۳۰، ظرفیت تولید برق این قاره از منابع تجدیدپذیر و دوست‌دار محیط‌زیست، به ۳۰۰ گیگاوات برسد. ادامه‌ی خبر را از این‌جا بخوانید.

اولین تصاویر از اندروید ۶.۰ برای گوشی گلکسی S6 لو رفت

به‌تازگی تصاویر جدیدی از سیستم‌عامل اندروید ۶.۰ که برای گوشی گلکسی S6  آماده شده، به بیرون درز کرده است. این تصاویر را از دست ندهید.

Mission E: جدیدترین اتومبیل هیبریدی شرکت پورشه

پورشه ساخت مدل جدیدی از اتومبیل‌های هیبریدی به نام Mission E را در برنامه‌ی خود دارد. عکس‌های این خودرو را ببینید.

کونامی از حضور کوجیما در مراسم Game Awards جلوگیری کرد

در نخستین ساعات صبح دیروز، مراسم Game Awards، طبق برنامه‌ای که از قبل تعیین شده بود، برگزار شد. برای آن دسته از خواننده‌هایی که با این مراسم و سازوکارش آشنایی ندارند، Game Awards چیزی شبیه به مراسم اسکار، البته با محوریت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی است که در جریان آن بهترین و برترین محصولات سال از نگاه کارشناسان انتخاب و جوایزی به سازنده‌های‌شان اهدا می‌شود. در جریان مراسم دیروز بهترین‌های سال ۲۰۱۵، از جمله بهترین بازی سال انتخاب شدند. اما این مراسم یک غایب بزرگ داشت. غایبی که به‌تنهایی سهم بزرگی در صنعت مدرن ساخت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی ایفا کرده است. روز گذشته، «هیدئو کوجیما»، خالق مجموعه بازی‌های تحسین شده‌ی «متال‌گیر» و «متال‌گیر سالید»، غایب بزرگ مراسم Game Awards امسال بود. خبر مربوط را از این‌جا بخوانید.

تاریخ عرضه‌ی بازی Dark Souls 3 مشخص شد

سرانجام تاریخ عرضه‌ی بازی «ارواح تاریک ۳»(Dark Souls 3) مشخص شد. این عنوان در تاریخ ۲۴ فروردین سال ۹۵ راهی بازار می‌شود. خبر را از این‌جا بخوانید.

۸ بازی پلی‌استیشن ۲ برای PS4 عرضه می‌شوند

سونی در بلاگ پلی‌استیشن لیستی از هشت عنوان بازی ارایه داده که تا ساعاتی دیگر در اروپا و آمریکا قابل دانلود خواهند بود. خبر را از این‌جا بخوانید.

تا سال ۲۰۳۵ نیمی از مشاغل ژاپن توسط ربات‌ها انجام خواهد شد

امروزه در کشور ژاپن مسوولیت‌های اصلی و متعددی بر عهده‌ی ربات‌هاست و تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۵ نیمی از خدمات شهری در آن کشور توسط این ماشین‌های هوشمند الکترونیکی انجام شوند. خبر مربوط را از این‌جا بخوانید.

مرد عنکبوتی در فیلم کاپیتان آمریکا حضور دارد

رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) هنر پیشه‌ی شخصیت «مرد آهنی»(Iron Man) حضور «مرد عنکبوتی» در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»(Captain America: Civil War) را تایید کرد. خبر را از این‌جا بخوانید.

سونی بخش تجاری حسگر توشیبا را ۱۵۵ میلیون دلار می‌خرد

سونی اعلام کرد که بخش تجاری حسگر توشیبا را به مبلغ ۱۵۵ میلیون دلار خریداری خواهد کرد. این خبر را از دست ندهید.

توشیبا و فوجیتسو به Vaio ملحق می‌شوند

در تازه‌ترین اخبار منتشر شده، بخش تولید لپ‌تاپ و کامپیوتر شرکت‌های توشیبا و فوجیتسو با شرکت «وایو» (Vaio) ترکیب می‌شوند و زیر نام وایو به فعالیت خودشان ادامه خواهند داد. خبر را از دست ندهید.

اولین تصاویر از لومیا ۸۵۰ به بیرون درز کرد

اکانت توییتر OnLeaks@ اولین تصاویر از تلفن همراه هوشمند لومیا ۸۵۰ را منتشر کرد. البته به نظر می‌رسد که مایکروسافت روند تولید این گوشی را متوقف کرده و این محصول را راهی بازار نخواهد کرد. ادامه‌ی خبر را از این‌جا بخوانید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه