همکاری تویوتا و پاناسونیک برای تولید باتری مخصوص خودروهای الکتریکی

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
همکاری تویوتا و پاناسونیک

دو شرکت تویوتا و پاناسونیک با انتشار بیانیه‌ای رسمی از آغاز همکاری‌های خود برای توسعه و تولید باتری مخصوص خودروهای برقی خبر دادند. آنطور که در این بیانیه آمده دو برند مطرح ژاپنی با پایه‌گذاری شرکتی مشترک به نام Prime Prime Planet Energy and Solutions در راستای تحقق هدف خود فعالیت خواهند کرد. این شرکت قرار است از اول آوریل (۱۳ فروردین) با تولید سلول‌های پریسماتیک مربعی شکل شروع به کار کند. گفته می‌شود شرکت مشترک این دو غول صنعتی برای آغاز فعالیت خود در ابتدا حدود ۵,۱۰۰ کارمند را استخدام نموده و در ادامه به جذب نیروهای بیشتر خواهد پرداخت.

همکاری تویوتا و پاناسونیک

طبق انتظار تویوتا با ۵۱ درصد، سهم بیشتری را از شرکت Prime Prime Planet Energy and Solutions در اختیار دارد. جالب اینکه باتری‌های ساخت این شرکت منحصر به محصولات تویوتا نبوده و در اختیار خودروسازان دیگر نیز قرار خواهد گرفت؛ همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است برند تازه‌تاسیس تویوتا و پاناسونیک در زمینه توسعه سلول‌های جدید هم فعالیت کند.

بیانیه همکاری تویوتا و پاناسونیک

در بیانیه انتشار یافته از سوی این دو شرکت آمده:

باتری‌ها به عنوان راهکاری برای تامین انرژی خودروها و دیگر فرم‌های گوناگون حمل و نقل و همچنین به عنوان پاسخی برای مشکلات زیست محیطی، نقشی حیاتی در پیشرفت و ارتقای جوامع ایفا نموده و کیفیت زندگی مردم را بهبود خواهند بخشید.

تویوتا و پاناسونیک

بد نیست اشاره کنیم همکاری این دو شرکت که از اعتباری جهانی برخوردار هستند، برای هر دو برند سودمند خواهد بود. برای کمپانی تویوتا که قصد دارد با قدرت وارد بازار خودروهای الکتریکی شود، وجود منبعی مطمئن و پایدار می‌تواند نگرانی‌ها از بابت تامین باتری مورد نیاز در سطحی انبوه را کاملا رفع کند. برای پاناسونیک هم توافق جدید و همکاری با خودروسازی بزرگ چون تویوتا اجازه خواهد داد این شرکت خوشنام جای پای خود را در بازار پررقابت مستحکم‌تر کرده و جایگاه خود را در بین بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری مخصوص خودروهای الکتریکی بیش از پیش تثبیت کند. گفتنی است به غیر از تویوتا، پاناسونیک ارتباطات نزدیکی با تسلا نیز داشته و بخشی از باتری محصولات این خودروساز آمریکایی را تامین می‌کند.

منبع: engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه