پیشرفت بزرگ گوشی‌های هوشمند با همکاری گوگل و اینتل

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در رویداد IDF امسال، برایان کرازنیک، مدیر عامل شرکت اینتل، خبر از یک همکاری جدید با گوگل داد. او گفت که می‌خواهند تکنولوژی Real Sense شرکت اینتل را به گوشی هوشمند «پروژه‌ی تانگو» گوگل اضافه کنند. کرازنیک نمونه‌ی اولیه‌ای از مدل جدید گوشی هوشمند تانگو را به نمایش گذاشت. این گوشی پردازنده‌اش اینتل اتم است و صفحه‌ای شش اینچی دارد.

نتیجه‌ی ادغام تکنولوژی‌های شرکت اینتل و گوگل، گوشی هوشمندی است که تمام محیط را به‌صورت سه‌بعدی اسکن می‌کند.

تکنولوژی Real Sense اینتل به گوشی هوشمند گوگل قابلیت‌های بیشتری اضافه کرده است. برای مثال، می‌توان با استفاده از آن اسکن‌های سه‌بعدی از محیط و وسایل داخل آن گرفت.

Tango_3 Tango_1 Tango_4

می‌توان با استفاده از این گوشی، تمام محیط داخل یک اتاق را به‌صورت یک نقشه‌ی سه‌بعدی طراحی کرد. پس از آن می‌توان آیتم‌هایی مختلف را در نقشه‌ی ساخته شده و قرار داد یا در آن بازی کرد.

این قابلیت‌ها می‌تواند برای سازندگان بازی‌های موبایل، یا حتی طراحان دکوراسیون استفاده‌های زیادی داشته باشد.

برای مثال اینتل دمویی را نشان داد که توسط آن، گوشی تانگو روی یک اسلحه‌ی Nerf متصل می‌شد و به بازی‌کننده این اجازه را می‌داد تا با مخفی شدن پشت یک دیوار واقعی، در بازی هم مخفی شود.

Tango_2

گوشی هوشمند «پروژه‌ی تانگو» حسگرهایی برای تشخیص موقعیت و حرکات دارد. دوربین Real Sense اینتل می‌تواند محیط را ببیند و تمام وسایل و نقشه‌ی سه‌بعدی آن را تشخیص دهد. ادغام این دو و استفاده‌ی گسترده از آن‌ها، می‌تواند ساخت اپ‌هایی جالب را به همراه داشته باشد.

احتمالا دیدن گوشی‌هایی که می‌تواند افراد یا اشیا مختلف را اسکن سه‌بعدی کنند در آینده دور از ذهن نخواهد بود.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه