هندی‌ها به دنبال هکر آیفون

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حتما ماجرای بین FBI و اپل را شنیده‌اید. FBI به اپل فشار می‌آورد که یک راهی برای دسترسی به اطلاعات آیفون به وجود بیاورد؛ اما اپل چنین کاری نمی‌کرد. سرانجام سازمان FBI موفق شد با شرکتی با نام Cellebrite آیفون مورد نظرش را هک کند و اطلاعات را به دست بیاورد. حتی مشخص شد که FBI مجبور شد ۱ میلیون دلار به این شرکت پرداخت کند تا بتواند اطلاعات آیفون را درا ختیار داشته باشد. پس از این ماجرا FBI گفته بود که در باز کردن قفل آیفون به سازمان‌های دیگر هم کمک خواهد کرد. حالا به نظر می‌رسد که شرکت Cellebrite مورد توجه کشورهای مختلف از جمله هند قرار گرفته است. براساس اطلاعات منتشر شده، دولت کشور هند قصد دارد تکنولوژی این شرکت را خریداری کند تا بتواند اطلاعات افرادی که از نظر امنیتی تهدید به حساب می‌آیند و از آیفون استفاده می‌کنند را به دست بیاورد.

مسئولان کشور هند به این موضوع اشاره کرده‌اند که این کشور تا مدتی دیگر به مکانی تبدیل خواهد شد که در آن می‌توان اطلاعات گوشی آیفون را استخراج کرد. البته هنوز مشخص نشده که این تکنولوژی به شکل انحصاری در اختیار دولت هند قرار می‌گیرد یا خیر. این احتمال وجود دارد شرکت Cellebrite تکنولوژی هک آیفون خودش را به دولت‌های دیگر هم بفروشد.

از طرف دیگر گزارش‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که اپل با همکاری چند سازمان مختلف در حال بالابردن امنیت سیستم عامل iOS و گوشی‌های آیفون است. پس نمی‌توانیم بگوییم که تکنولوژی شرکت Cellebrite روی چه میزان از گوشی‌های آیفون تاثیرگذار خواهد بود؛ اما اگر تکنولوژی این شرکت برای استخراج اطلاعات آیفون همگانی شود؛ قطعا دردسرهای زیادی برای مردم به وجود می‌آید و حریم شخصی اطلاعات از بین می‌رود.

منبع: ۹to5mac

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar Parham

    کلا این خبر به نظرم یه ذره عجیبه آخه FBI عقلش نمیرسه اگه نیاز به اطلاعات داره سر و صدا نکنه توی رسانه ها اونم چی اسم شرکت رو اعلام کنه فکر نمی کنه اون شرکت به یه حرف تبدیل میشه همه واسه به دست آوردن اون شرکت دست و پا میزنن بعد اطلاعات تمام کاربران اپلی در خطر می افته خدایی FBI هم عقل نداره

  2. Avatar a faN

    جلبرک یا هک چه فرقی می‌کند؟؟؟؟؟

    1. Avatar امین

      جیلبریک خود کاربر محدودیت هارو بر میداره ولی هک ینی یکی دیگه بیاد قفل گوشیتو باز کنه

  3. Avatar Ahmad

    سامسونگ خوبه به خدا راحت میشه قفلشو بشکونی این دردسر ها رو هم نداره

  4. Avatar کاوه

    همش بازیه،
    چند ماه FBI و Apple دعوا کردن، آخرشم یک میلیارد دلار FBI پرداخت کرد. NSA هم این میون هویجه حتمن که کمک FBI نکرده.
    تنها شرکتی که میشه گفتن شــــــاید اطلاعات نده BlackBerry عه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه