هواوی مشغول جذب توسعه‌دهندگان برای اپ استور خود است

۲۱ خرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی

به‌نظر می‌رسد هواوی نسبت به حل شدن مشکل تحریم آمریکا در آینده‌ی نزدیک امیدی ندارد و به همین خاطر مشغول جذب توسعه‌دهندگان برای اپ استور اختصاصی خود است. به گزارش XDA-Developers، هواوی برای تعدادی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها ایمیل فرستاده و از آن‌ها خواسته که اپلیکیشن خود را در اپ استور اختصاصی هواوی موسوم به AppGallery ارائه کنند.

برای ترغیب این افراد، هواوی گفته که این شرکت در سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیون گوشی عرضه کرده که تمام آن‌ها به AppGallery دسترسی مستقیم دارند. علاوه بر این، وعده داده که توسعه‌دهندگان می‌توانند بر روی پشتیبانی کامل هواوی حساب کنند.

اگر تحریم آمریکا پابرجا باقی بماند، تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند در AppGallery حضور داشته باشند.

ایمیل فرستادن اپ استورهای ثالث برای توسعه‌دهندگان موضوع جدیدی محسوب نمی‌شود. به‌عنوان مثال آمازون هم که سازنده‌ی تبلت‌های Fire محسوب می‌شود و این تبلت‌ها به سرویس‌های گوگل دسترسی مستقیم ندارند، از تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان خواست که اپلیکیشن‌های خود را برای این پلتفرم عرضه کنند.

البته لازم به ذکر است که اگر تحریم آمریکا پابرجا باقی بماند، تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند در AppGallery حضور داشته باشند. در همین زمینه یکی از روزنامه‌نگاران حوزه تکنولوژی اعلام کرده که از هر ۱۵ اپلیکیشن رایگان، فقط ۲ مورد می‌توانند روانه‌ی اپ استور اختصاصی این شرکت شوند زیرا مقر اصلی بیشتر اپلیکیشن‌ها در آمریکا قرار دارد یا به نحوی با بازار این کشور در ارتباط هستند.

آیا به نظر شما هواوی‌ می‌تواند حتی یک چهارم از اپلیکیشن‌های پلی استور را در AppGallery ارائه کند و آیا میلیون‌ها کاربر هواوی حاضر به نصب اپلیکیشن‌های خود از سایت‌هایی مانند APKMirror هستند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مهدی نام

    این مشکل با دو سیاست حل میشه
    ۱)اینکه هواوی سیستم عامل خودش را به نام یک کشور دیگر و با نام یک کمپانی دیگه ثبت کنه و اونو به صورت آزاد در دسترس قرار بده (Open Source).در این صورت آمریکا نمی تونه تحرمیش کنه.
    ۲)برنامه ها می توانند در اپ استور هواوی با یک نام دیگر عرضه شوند دقیقا همان ابتکار تن سنت برای انتشار پابجی توی چین با یک نام دیگه!

  2. Avatar رضا

    باسلام
    این مشکل هم راه حل اره
    ۱) از نظر من اپ گالری باید بیشتر توسعه پیدا کنه و اینکه خود هواوی هم برنامه های خارجی که امکانش نیست توسعه دهنده ها اضافی کنن رو خودش قرار بده داخل اپ گالری که مشکل تحریم و همکاری نکردن و… نخوره بعد هم که اپ گالری بیشتر توسعه پیدا کرد بنا به درخواست توسعه دهنده مدیریت اون برنامه رو به توسعه دهنده اصلی واگذار کنه.
    ۲) کشورهایی مثل ایران که خودشون استور دارن مثل کافه بازار و مایکت و… اون استور هارو به صورت پیش فرض رو گوشی های سفارش او کشور اضافه کنه در نتیجه تو این کشور ها بدون گوگل پلی هم مشکلی نخواهد بود.
    ۳) راه کارهای غیر رسمی برای نصب گوگل پلی، جیمیل و… برای کاربرهایی که به گوگل پلی نیاز دارن قرار بده مثل شیائومی که به راحتی میشه خدمات گوگل رو به گوشی های شیائومی اضافه کرد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه