هواوی خبر همکاری با ارتش چین را تکذیب کرد

۶ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی

مدیر بخش حقوقی هواوی در گفت‌وگو با خبرگزاری CNBC اعلام کرد که این شرکت هیچگونه همکاری با ارتش چین ندارد و محصولات مختلف را برای استفاده ارتش تغییر نمی‌دهد. روز گذشته، خبرگزاری بلومبرگ گزارشی منتشر کرد که در آن آمده بر اساس اسناد عمومی، کارکنان هواوی در پروژه‌های مختلف با ارتش آزادی‌بخش چین در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی و ارتباطات بی‌سیم همکاری می‌کنند.

بنیان‌گذار هواوی افسر سابق ارتش آزادی‌بخش چین است.

طبق گزارش بلومبرگ، طی یک دهه اخیر کارکنان هواوی حداقل درگیر ۱۰ پروژه ارتش بوده‌اند. به‌عنوان مثال یکی از این پروژه‌ها مربوط به شناسایی احساسات کاربران بر اساس کامنت‌های ثبت شده در زیر ویدیوها بوده است. بر اساس این گزارش، این اطلاعات از طریق پروژه‌های تحقیقاتی منتشر شده به دست آمده که نام کارکنان هواوی به‌عنوان نویسندگان آن‌ها دیده می‌شود.

بنیان‌گذار هواوی‌ افسر سابق ارتش آزادی‌بخش چین است و به همین خاطر همواره منتقدان این شرکت می‌گویند که هواوی‌ ارتباط بسیار نزدیکی به دولت و ارتش چین دارد. دولت آمریکا می‌گوید بهره‌گیری از تجهیزات این شرکت می‌تواند اطلاعات شهروندان آمریکا را در اختیار دولت چین قرار دهد. اما مسوولان هواوی‌ همواره اعلام می‌کنند که آن‌ها نهاد مستقلی هستند و حتی اگر دولت چین از آن‌ها بخواهد که حفره‌ای برای دسترسی به داده‌ها در تجهیزات تعبیه کنند، آن‌ها به هیچ عنوان چنین کاری انجام نخواهند داد.

منبع: CNBC

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه