در شرایطی که اپل و سامسونگ در فروش با مشکل مواجه‌اند، هواوی اوج می‌گیرد

۲۲ مرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

موسسه آمار IDC به تازگی جدیدترین آمار خود در حوزه فروش گوشی‌های هوشمند را منتشر کرده و طبق آن، برنده اصلی در چند ماه اخیر، غول دنیای تکنولوژی چینی یعنی شرکت هواوی بوده است. فروش بسیار خوب هواوی در شرایطی رقم خورده که دو حاکم دنیای گوشی‌های هوشمند یعنی سامسونگ و اپل، با کاهش فروش مواجه بوده‌اند.

در حال حاضر چند وقتی است که هواوی، جایگاه دومین تولید کننده گوشی در دنیا را به دست می‌آورد و دوباره پس از چند ماه به اپل واگذار می‌کند. اولین بار در سال ۲۰۱۷ بود که هواوی توانست با گذشتن از اپل، جایگاه دومین بازیگر بزرگ دنیای گوشی‌های هوشمند را به دست بیاورد و در سال ۲۰۱۸، این جایگاه مدام با اپل جابه‌جا می‌شد. حالا تلاش‌ها و بهبودهایی که هواوی در سال ۲۰۱۹ نشان داده، باعث شده تا جایگاه هواوی به عنوان دومین تولید کننده بزرگ گوشی، محکم‌تر از همیشه باشد. برای مقایسه، هواوی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ توانسته بود ۳۹.۳ میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند و حالا در سه ماهه اول ۲۰۱۹، این عدد به ۵۹.۱ میلیون رسیده است. این آمار هم توسط IDC و هم موسسه SA، تایید شده است.

میزان فروش اپل در همین زمان یعنی سه ماهه اول سال گذشته، ۵۲.۵ میلیون دستگاه بود اما در سه ماهه اول امسال، میزان فروش اپل کاهش داشته و بین ۳۶ تا ۴۳ میلیون دستگاه بوده است. دلیل مشخص نبودن دقیق فروش اپل، این است که این شرکت اعلام نمی‌کند که در هر سه ماهه مالی، چه تعداد دستگاه به فروش رسانده و موسسات آماردهی نیز تخمین می‌زنند که فروش گوشی‌های اپل بین ۳۶ تا ۴۳ میلیون دستگاه آیفون بوده است. سامسونگ نیز در سه ماهه اول امسال نسبت به پارسال شاهد رشد نبوده و از فروش ۷۸.۲ میلیونی در پارسال، به فروش ۷۱.۹ میلیونی در سال جاری رسیده است. درواقع اگر هواوی انقدر در فروش گوشی هوشمند رشد نداشت، می‌توانستیم بگوییم که دنیای گوشی‌های هوشمند با یک مشکل بزرگ مواجه شده است. شرکت‌های شیائومی و اوپو که در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند نیز فروش مشابهی نسبت به قبل داشته‌اند و شاهد رشد یا ضرر نبوده‌اند.

دیگر برندهای جهانی که تاثیر زیادی روی فروش گوشی‌های هوشمند دیگر شرکت‌ها داشتند نیز خودشان با مشکل روبرو هستند. برای مثال سونی هنوز با فروش گوشی‌های خود مشکلات فراوانی دارد و شنیده شده که این شرکت می‌خواهد کارکنان بخش موبابل خود را نصف کند! ال جی هم هفته گذشته تصمیم گرفت کارخانه‌جات تولید گوشی در کشور خودش، یعنی کره جنوبی را، کنسل کند و برای کاهش هزینه‌ها، کارخانه‌های تولید را به کشور ویتنام منتقل کند. اچ تی سی هم که صرفا به خاطر گوشی عجیب بلاک‌چین خود در بازار حضور دارد و دیگر مثل گذشته، شرکت بزرگی نیست.

هواوی در این بین، یک مستثنی است. این شرکت به صورت مشخص از فعالیت در آمریکای شمالی منع شده و در بازارهای در حال توسعه هم حضور چندانی ندارد. تمام موفقیت این شرکت در یکسال اخیر، مدیون فروش خوبی این گوشی در خانه یعنی کشور چین و همچنین در بازارهای اروپایی است. 

هواوی عزم خود را برای گرفتن تاج سامسونگ، جزم کرده!

در طول دو سال گذشته یعنی زمانی که سامسونگ و اپل، گوشی‌های خود را با بروزرسانی‌های سخت‌افزاری کوچک عرضه می‌کردند، هواوی هربار با ویژگی‌های جدید، کاربران خود را شگفت زده کرده است. این شرکت روی بخش دوربین در گوشی‌های هوشمند، سرمایه گذاری زیادی کرده است که حالا می‌بینیم با رشد فروش گوشی‌های این شرکت، این سرمایه گذاری امتحان خود را پس داده و موفق بوده است. درواقع هواوی بیشتر از هر شرکت دیگری توانسته کاربران را به خرید گوشی جدید، تشویق کند.

هدف هواوی همیشه این بوده که بتواند جایگاه اول تولید کنندگان گوشی هوشمند در دنیا را به دست بیاورد و این هدف، تنها چندماه پیش یک خوش‌بینی بیش از حد به نظر می‌رسید. اما امروز به نظر می‌رسد که هواوی واقعا توانایی گرفتن جایگاه سامسونگ را دارد. این شرکت عقیده دارد که تا پایان سال جاری، می‌تواند جایگاه سامسونگ را از این شرکت برباید و خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در دنیا، معرفی کند. دلایل کمی وجود دارد که بخواهیم بگوییم هواوی ممکن است این رتبه را به دست نیاورد اما نکته مهم این است که رسیدن به این هدف، حالا از هر زمان دیگری محتمل‌تر است. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar reza

    با توجه ب بزرگی دشمنی دیجی کالا و دشمنی البته دیرینه بگم با هواوی وشکست دیجی کالا از هواوی حالا با توجه ب پیشرفت روز افزون هواوی هیچ بعید نیست با شکست دشمن دیرینه از سامسونگ و اپل هم برنده از میدان نبرد بیرون بیاد و دیگه برای هواوی دور از انتظار نیس
    اخه نمیدونم چرا کلاس اسم و مارک راه میندازید بین مردم هواوی گوشیاش بهترین کاربردها رو داره باز فقط اسم و مارک سامسونگ و اپل رو میارید متاسفم برا کشورم و طرز فکر مردمم
    متاسفم ک جهان سومیم از دست دادیم ما از نسل عصر حجرم بدبخت تریم

  2. Avatar Skandary

    هوآوی قیمت مناسب و نو آوری و همکاری با دولتها را باهم دارد.هرجا چین نمایندگی سیاسی دار ه‍وآوی هم دفتر دارد و با شرایط آسانی با شرکتهای داخلی کشور مقابل قرارداد می بندد.
    در ایران ما قیمت پایین و تکنولوژی برابر با اروپاییها چهره مداوم باعث شده ه‍وآوی اولین برند باشد چراکه دولت ما هم موافق قراردادهای هوآوی است. هوآوی در جهان سوم رشد خوبی دارد و الان روی بهبود کیفی گوشی ها کار می کنند تا در غرب و اروپا نیز اول شود.حتما روزی بازار ایالات متحده را قبضه خواهد کرد.

  3. Avatar reza

    خواستن توانستن است… حمایت دولت چین و حمایت مردم چین از تولید داخل تاثیر زیادی بر پیشرفت شرکت هواوی داشته….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه