هواوی می‌خواهد خودش پردازنده‌ی گرافیکی و حافظه‌ی فلش بسازد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پردازنده‌ی گرافیکی هواوی

منابع مهم خبری چینی گزارش داده‌اند که شرکت هواوی به زودی توسعه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی و حافظه‌ی فلش را شروع خواهد کرد.

هواوی با این کار می‌تواند این قطعه‌ی گرافیکی را بهتر برای پردازنده‌ی Kirin و حافظه‌ی فلش بهینه‌سازی کند.

هواوی اخیرا در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند موفقیت زیادی به دست آورده و به این زودی‌ها نمی‌خواهد از دور خارج شود و سعی دارد جایگاه‌اش را حفظ کند. این شرکت در حال حاضر از پردازنده‌های Kirin، ساخت خودش در بسیاری از گوشی‌هایی که تولید کرده، استفاده می‌کند. و حالا یک خبر جدیدی منتشر شده که بر اساس آن، این تولیدکننده‌ی چینی می‌خواهد پردازنده‌ی گرافیکی و حافظه‌ی فلش را هم خودش تولید کند.

این شرکت در این مرحله، در کنار پردازنده‌های Kirin، از تراشه‌های گرافیکی Mali ساخت شرکت ARM استفاده می‌کند. البته این موضوع عادی است. سامسونگ هم از تراشه‌های گرافیکی Mali در ترکیب با پردازنده‌های «اگزینوس» (Exynos) ساخت خودش استفاده می‌کند. حتی شایعه شده که سامسونگ هم به ساخت پردازنده‌های گرافیکی علاقه نشان می‌دهد.

در این گزارش ادعا شده که هواوی به زودی توسعه‌ی پردازنده‌های گرافیکی و حافظه‌ی فلش را آغاز خواهد کرد. به این ترتیب، می‌تواند این قطعه‌ی گرافیکی را بهتر برای پردازنده‌ی Kirin و حافظه‌ی فلش بهینه‌سازی کند. در نتیجه‌ی آن عملکرد کل گوشی بهتر خواهد شد.

البته در این خبر گفته نشده که ما چه زمانی شاهد تلفن‌های هوشمند مجهز به تراشه‌ی گرافیکی و حافظه‌ی فلش هواوی خواهیم بود. بدون شک قبل از قرار دادن این قطعات در دستگاه‌ها، آزمایش‌های زیادی روی آنها انجام خواهد داد تا مطمئن شوند که گوشی‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی عمل کنند.

هواوی هیچ کاری که بر پیشرفت‌اش در بازار تاثیر منفی داشته باشد، انجام نمی‌دهد. این شرکت اخیرا اعلام کرد که در سال میلادی جاری تعداد ۱۰۰ میلیون دستگاه را صادر کرده است. به این حساب، به سومین شرکت سازنده‌ی گوشی از نظر تعداد فروش دستگاه می‌شود.

منبع: Xiaomi Today

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. EHSAN

    فردا پس فردا مردم غیور ایران میگن گرافیکش کپی از سامسونگه رمش کپی از اپله دوربینش از ال جی جی ۵ و…

  2. محمد

    چه شود :))

  3. ali

    دیگه عاااالی میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه