هوش مصنوعی مایکروسافت متقلبین ایکس‌باکس لایو را پیدا می‌کند

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۲۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
تقلب در بازی

مایکروسافت می‌خواهد با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، به دنبال گیمرهایی برود که محیط ایکس‌باکس لایو را بهم می‌ریزند. مایکروسافت ایده‌ی جدیدی را ثبت کرده است که روی تمام بازی‌ها کار می‌کند و نیازی به ساخت سیستم‌های جداگانه برای کشف افراد متقلب در هر بازی ندارد.

ایده‌ی که مایکروسافت ثبت کرده، به سال گذشته باز می‌گردد، ولی به تازگی از سوی سازمان گواهی‌های ثبت شده‌ی ایالات متحده منتشر شده است. در حال حاضر، سرویس‌هایی مثل ایکس‌باکس لایو و شبکه‌ی پلی‌استیشن کاری به اتفاقات داخل یک بازی ندارند و مدیریت رفتار بازی‌کننده‌ها در داخل یک بازی را به شرکت‌های سازنده می‌سپارند. با این حال، هوش مصنوعی مایکروسافت طوری کار خواهد کرد که حتی بدون دسترسی به اطلاعات داخل یک بازی، گیمرهای متقلب را تشخیص دهد.

در توضیح ایده‌ی ثبت شده‌ی مایکروسافت آمده است: «یک پلتفرم که بازی‌ها روی آن اجرا می‌شوند، توانایی کشف تقلب‌های داخل بازی را ندارد. تنها دسترسی پلتفرم به بازی‌ها، برای اهدای اچیومنت به گیمر است. زمانی که یک بازی به پلتفرم می‌گوید که به بازی‌کننده اچیومنت بدهد، حتی اگر این اچیومنت با تقلب گرفته شده باشد، پلتفرم آن اچیومنت را اهدا می‌کند و نهایتا به رفتار متقلب ندانسته پاداش می‌دهد.»

ایکس‌باکس وان

مایکروسافت می‌گوید که یک هوش مصنوعی را با استفاده از داده‌هایی که یک بازی به پلتفرم مثل ایکس‌باکس لایو می‌دهد، تمرین می‌دهند؛ داده‌هایی مثل اچیومنت‌ها، امتیازها و رتبه‌ی بازی‌کننده. اگر اطلاعات ارایه شده غیرمعمول به نظر برسند، هوش مصنوعی آن داده را برای بررسی احتمال تقلب ارسال می‌کند.

مشکل این جاست که داده‌های مختص گیمرها آن‌قدر زیاد است که امکان بررسی همه‌ی آن‌ها توسط انسان وجود ندارد. در نتیجه یک هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را برای پیدا کردن مغایرت، نه تنها بهتر بلکه سریع‌تر بررسی کند.

مایکروسافت برای سیستم جدید خود، نیاز به یک سیستم مدیریت اهداف هر بازی و پاداش دادن به آن‌ها دارد. این سیستم مدیریتی، اطلاعاتی که بازی از فعالیت یک بازی‌کننده ارایه می‌دهد را با یک پایگاه داده مطابقت می‌دهد. اگر اهداف مشخص شده، محقق شده باشند یک پاداش به بازی‌کننده داده می‌شود. پاداش می‌تواند همان اچیومنت باشد.

در کنار سیستم مدیریت اهداف، یک سیستم کشف تقلب هم ساخته می‌شود. بازی به این سیستم هم اطلاعات روند بازی، فعالیت‌ها و پیشرفت بازی‌کننده را ارسال می‌کند.

ایکس باکس لایو

هوش مصنوعی مایکروسافت به هر دو سیستم دسترسی دارد و اطلاعات یک گیمر را با الگوهایی که یک بازی به عنوان اساس ارایه داده، مقایسه می‌کند. به زبان ساده‌‌تر، فعالیت یک گیمر با فعالیت معمولی و بدون تقلب بازی مقایسه می‌شود و اگر مغایرتی کشف شود، حساب کاربری برای بررسی بیشتر مشخص می‌شود.

نهایتا اگر بازی‌کننده تقلب کرده باشد، با توجه به قوانین مشخص شده با او برخورد می‌شود. جریمه‌ها ممکن است با توجه به سابقه‌ی گیمر در نظر گرفته شوند. اگر تقلب برای بار اول انجام شده باشد، یک ایمیل توسط یک انسان به عنوان هشدار فرستاده و ارسال می‌شود. ممکن است در تقلب‌های پشت سر هم یا سنگین، حساب کاربری شخص برای مدتی کوتاه یا برای همیشه غیرفعال شود.

منبع: Gamasutra

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه