هکرها حاضرند مبلغ زیادی بابت اطلاعات ورود به سیستم داخلی اپل پرداخت کنند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هکرها قصد وارد شدن به سیستم داخلی اپل (Apple) را دارند و حاضر هستند تا چند صد هزار دلار پول بابت به دست آوردن اطلاعات و رمزهای عبور بپردازند.

یکی از کارمندن شعبه‌ی ایرلند شرکت اپل در این رابطه گفت که هکرها به او پیشنهاد کرده‌اند تا در ازای ۲۰ هزار یورو، رمز عبور و اطلاعات مربوط به ورود به سیستم آن شرکت را در اختیارشان قرار بدهد. عده‌ای که قصد ورود به سیستم اپل را دارند، حاضرند تا هزاران یورو پول بابت اطلاعات بپردازند.

این کارمند اعلام کرد هکرها به او گفته اند در صورتی که پیشنهادشان را بپذیرد و اطلاعات ورود به سیستم و ID خود را به آنها ارایه بدهد، همین فردا پول نقد دریافت خواهد کرد.

۲۰ هزار یورو معادل ۲۳ هزار دلار است.

یکی دیگر از کارمندان سابق اپل در همین رابطه توضیح داد که هکرها به صورت رندوم سراغ کارمندان تازه‌کار شرکت می‌روند؛ آن‌هایی که هنوز تعهد و تعلق خاطری پیدا نکرده‌اند و جایگاه‌شان در این شرکت برای ترفیع و گرفتن پست‌های بالاتر، محکم نشده است.

apple-hackers-error-53.jpg-2

مشخص نیست که هکرها دقیقا کدام قسمت از اطلاعات داخلی اپل را هدف قرار داده اند؛ حساب کاربران؟ اطلاعات بسیار ارزشمند شرکت؟ یا اطلاعاتی درباره‌ی استراتژی‌های داخلی اپل؟

حالا شرکت اپل در حال ارتقای برنامه‌ی امنیتی کاربران خود است، اما هیچ گونه اطلاعی دراین‌باره منتشر نکرده. ضمنا این شرکت، تعمیرکارهای متفرقه و غیررسمی را مقصر ایجاد پیام خطای Error 53 در سری گوشیهای آیفون ۶ می‌داند.

پیام خطای Error 53 در آن دسته از گوشی‌های آیفون ۶ که برای تعمیر به فروشگاهها یا افراد متفرقه، به غیر از مسوولان رسمی اپل تحویل داده می‌‌شوند، اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود که گوشی کاملا از کار افتاده و عملا غیر قابل استفاده شود. اپل اعلام کرده که گوشی‌های آسیب‌دیده را تعویض می‌کند، اما گویا مساله پیچیده‌تر از این‌هاست و شرکت مذکورد برای این موضوع به دادگاه احضار شده است.

منبع: PC Mag

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. behzad

    کاملا میشه حس کرد که این خبر از سیاست های شرکت اپل هست و با این کار قصد انحصاری کردن تعمیر گوشی و کسب در آمد رو داره

    1. Mehbod

      چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه