والو: کامپیوترهای قوی در سال ۲۰۱۶ باز می‌گردند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هدست‌های واقعیت مجازی» قرار است سال ۲۰۱۶ را به دست خود بگیرند. این هدست‌ها نیازمند کامپیوترهایی قوی هستند. همین موضوع هم یکی از مسوولان شرکت والو (Valve) را واداشته است تا سال جدید میلادی را “سال بازگشت کامپیوترهای قوی” بخواند.

پردازش بازی‌هایی که مختص هدست‌های واقعیت مجازی ساخته شده‌اند، نیازمند کامپیوترهایی بسیار قوی است.

«چت فالیزک» (Chet Faliszek)، از نویسندگان مجموعه بازی‌های «نیمه-جان» (Half-Life) و «پورتال» است. او اخیرا در توییترش نوشته است: “به لطف واقعیت مجازی، امسال کامپیوترهای آخرین-مدل به خانه‌های افراد وارد خواهند شد.

شرکت انویدیا اخیرا طی تحقیقاتی گفته بود که کمتر از یک درصد کامپیوترهای دنیا توانایی اجرای بازی‌هایی که برای هدست‌های واقعیت مجازی ساخته می‌شوند را دارند.

شرکت‌هایی مثل سونی، HTC و Oculus هرکدام هدست‌های واقعیت مجازی قدرتمندی ساخته‌اند. قرار بود در سال ۲۰۱۵ میلادی، اولین هدست‌های واقعیت مجازی عرضه شوند، اما عرضه‌ی آن‌ها به سال جدید میلادی موکول شده است. شرکت HTC گفته است که هدست واقعیت مجازی‌اش را که Vive نام دارد، با سخت‌افزار جدید و قدرتمندی بروزرسانی کرده است و می‌خواهد آن را هفته‌ی آینده در رویداد CES 2016‌ به نمایش بگذارد.

HTCVIVE

هدست واقعیت مجازی HTC Vive به همراه کنترلر حرکتی‌اش

پردازش بازی‌هایی که مختص هدست‌های واقعیت مجازی ساخته شده‌اند، نیازمند کامپیوترهایی است که می‌توانند تصاویر را با وضوح تصویر بسیار بالا و آن هم به صورت سه‌بعدی (یعنی دو بار) پردازش کنند. هدست واقعیت مجازی PlayStation VR هم که مختص کنسول بازی پلی‌استیشن۴ ساخته می‌شود، برای جبران قدرت کمتر این کنسول، پردازنده‌های مجزایی دارد که در یک جعبه قرار گرفته‌اند و به پلی‌استیشن۴ متصل می‌شوند.

منبع: GameSpot

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar شایان

    متاسفانه کنسول های بازی با سخت افزار ضعیفشون ۱۰ سالی هست که صنعت بازی رو محدود کردن و اجازه نمیدن بازی سازا از توان بالای سخت افزار کامپیوتر ها برای بازی سازی استفاده کنن و مجبورن بازی ها رو در حد توان کنسولا بسازن و برای pcفقط یه آپدیت گرافیکی محدود عرضه کنن مثل GTA v که تازه اون هم با کلی تاخیر اومد. واقعیت مجازی هم همین داستانه این تکنولوژی توان پردازش بالایی میخواد که کنسولا از پسش برنمیان و pc بالارده میخواد البته مثل اینکه سونی واسه هدستش یه سخت افزار مجزا هم در نظر گرفته که اینطوری بهتر میشه در کل موفقیت این فناوری به پشتیبانی بازیسازا بستگی داره با توجه به اینکه سونی استدیو های فرست پارتی زیادی داره موفقتر از ماکرو میتونه باشه تو این زمینه. ولی برای بازیکنای سن بالا که حال ورجه وورجه ندارن زیاد جالب نمیشه.

  2. Avatar Faraz

    بنظر بنده واقعیت مجازى شکست میخوره.بدلیل مشکلاتی که داره اعم از حالت تهوع و سرگیجه و همینطور کمبود محتوا.holo lensموفق تر خواهد بود.یه پیشنهادى که میخواستم بدم اینه که اگر ممکنه ویدیو هاى نقد و بررسی سخت افزار کامپیوتر مث cpu,gpuو…واموزش هاى مربوطه مثل مفهوم اصطلاحات یا شناسایی انواع CPUها و تعداد هسته هاى اون ها هم انجام بدید که هم این کلاهبردارى هاى این زمینه در ایران کم بشه و هم مردم اطلاعاتشون بالاتر بره
    با تشکر.

    1. Avatar محمد

      دوست عزیز واقعیت مجازی فقط استفاده خانگی و شخصی نداره ازش توی آموزش فضا نوردان ، آموزش خلبانی و … هم استفاده میشه از طرفی تکنولوژی هالولنز مختص مایکروسافت و ایکس باکس وان هست. اینکه واقعیت مجازی ممکنه که عمومی نشه درسته چون هم گرون هست هم سیستم گرونی میخواد و همه نمیتونن از پس مخارجش بر بیان. ولی در حال حاضر اکثر بازی ها دارن خودشون رو با این تکنولوژی هماهنگ میکنن.

    2. Avatar وحید

      ببخشیدا اصلا میدونید هدست های واقعیت مجازی امروزی چه تفاوتی با نمونه های گذشته و مفهومیشون دارند؟؟؟
      مگه شرکت Valve همانند شرکت Samsung هست که برای دزدی از مردم همچین تبلیغاتی بکند؟؟؟ مطمئنا تمام جامعه ی PCداران این شرکت را میپرستند و میدانند که تمام کارهایی که انجام میدهد، به سود صنعت گیم است!!! بهتره یک تحقیقی از تاریخچه این شرکت بکنید.
      یا مثلا چرا شرکتFacebook میاد ۲ میلیارد دلار پول برای خرید شرکت Oculus که خودش توسط سرمایه حدود ۱ میلیون دلاری(فکر کنم؟) از حمایت کنندگان جامعه KickStarter ساخته شده بود، میدهد؟؟؟
      اگر شما در مورد کارهایی که میتوان با واقعیت مجازی انجام داد، تخیلاتی ندارید، بهتون پیشنهاد میکنم گفته های رئسای این شرکت ها را، مخصوصا رئیس شرکت Oculus را که باعث گشت “جان کارمک” افسانه ای از شرکت بزرگ “بتسدا” جدا شود، در مصاحبه هایش بخوانید!
      برای مثال، فرض کنید که همانند کارکنان ایستگاه فضایی ناسا، بتوانید از روی زمین، ربات های موجود در ایستگاه بین المللی را با استفاده از هدست های واقعیت مجازی، کنترل کنید! یا اصلا بتوانید درون یک تانک نظامی، با هدست واقعیت مجازی، محیط بیرون تانک را ببینید! یا درون یک جت جنگی، تمامی محیط اطراف جت جنگی را، حتی پشت جت را تماشا کنید! این مثال ها، دقیقا کارهایی است که هم اکنون پیاده سازی شده اند!!!
      اگر اهل دنیای “انیمه” هم هستید که چه بهتر، لطفا انیمه Sword Art Online رو تماشا کنید که دقیقا آینده ی این نوع هدست ها رو به نمایش در می آورد!

      1. Avatar ariyan

        با نظرتون موافقم اگه این انیمه رو ببینه تا فصل دو اینده این هدست ها رو بهتر متوجه میشن

    3. Avatar اسحاق

      هدستی که شرکت htc با همکاری والو ساخته به هیچ عنوان سرگیجه نداره دوست عزیز ، البته اکولوس چرا سرگیجه داره که منم اصلا خوشم نمیاد ازش ولی هدست htc به هیچ عنوان .
      چند ماه قبل کلی منتقد و خبرنگار و خبره های سخت افزار این هدست رو امتحان کردن و همشون از دم گفتن فوق العاده هست و هیچ گونه سرگیجه ای نداشتن . تکنولوژِ ساهت هدست htc فوق العاده پیشرفته تر هست ، شما فقط یه نگاه به دوربین های روی هدست بندازین .

    4. Avatar علی

      در خصوص رد نظر شما باید بگم که این پروژه بسیار موفقیت امیز خواهد بود در حال حاظر دنیا تشنه تکنولوژی جدید و همچین چیزی که قیمت بالایی نداره میتونه همه رو به سوی خودش جذب کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه