ورود به عصر رباتیک با محصولات ال‌جی

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

همیشه در تصورات ما از آینده، ربات‌ها نقش مهمی را بازی می‌کنند. این نقش به حدی پررنگ است که باعث شده فناوری‌های پیشرفته و جدید دیگر کمتر به چشم بیایند و یا در قالب همان ربات‌ها بیان شوند. اگر با دقت نگاهی به دنیای رباتیک حال حاضر بی اندازیم تمرکز تمام فناوری‌های جدید در این حوزه را وضوح مشاهده می‌کنیم. ولی باوجود همه این پیشرفت‌ها و تصورات، حضور این ربات‌ها در زندگی روزمره ما واقعا چگونه خواهد بود؟

خارج از بحث استعاره‌های قدیمی انقلاب رباتی، بیشترین نگرانی برای افراد سیاست‌گذار، مسئله تاثیر ربات‌ها روی کارگران پایه و افراد با درآمد پایین است. از طرفی بسیاری از پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان از تاثیر مثبت و منافع اجتماعی گسترده عصر رباتیک و اتوماتیک شدن کارها دارد. حذف کردن انسان از کارهای پایه و پرزحمت باعث می‌شود آدم‌های بیشتری به سمت ادامه تحصیلات در سطوح بالاتر حرکت کنند و یا در زمینه‌های هنری مشغول به کار شوند. کارهایی مثل موسیقی و ادبیات.

کارهایی که باعث می‌شوند جامعه به سمتی برود که کار کردن به معنای امروزی کم‌کم حذف شود و جای خود را به دنبال کردن علایق دهد. کاری که شرکت‌های پیشرو و آینده‌نگری مثل ال‌جی به دنبال آن هستند. ال‌جی قصد دارد تا جایی که امکان دارد وقت بیشتر و زندگی آزادانه‌تری در اختیار افراد بگذارد. حال چه از طریق ربات‌هایی که به تمیزی خانه می‌رسند تا ربات‌های که عادت‌های شما را یاد گرفته و کارتان را راحت‌تر می‌کنند.

به علاوه با وجود افزایش طول عمر آدم‌ها، ربات‌ها نقش مواظب از سالمندان را نیز به عهده خواهند گرفت. به عنوان مثال ربات‌های پرستار سالمندانی با مشکل حرکتی را بلند کرده و از جایی به جای دیگر می‌برند. یا ربات‌هایی که نقش همدم و هم‌صحبت را بازی می‌کنند با توجه به هوش مصنوعی خود سالمندان را به ادامه زندگی امیدوارتر کرده و باعث می‌شوند زندگی سالم‌تری داشته باشند.

درعین‌حال فناوری‌های رباتیک در زمینه پزشکی به‌صورت مداوم در حال پیشرفت هستند و امید به زندگی انسان‌ها را بسیار بهبود می‌بخشند. به‌عنوان مثال بعضی ربات‌ها به قلب‌های ضعیف کمک می‌کنند تا قوی‌تر کار کند و یا در حین جراحی به افراد متخصص برای انجام کارهای مختلف کمک می‌کنند. باوجود همه این قابلیت‌ها، صنعت رباتیک به‌عنوان منبع امیدبخش بزرگی برای کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود. به‌خصوص برای کسانی که به خاطر مشکلاتشان به حاشیه جوامع اجتماعی رانده شده‌اند و یا می‌خواهند در دوران سالمندی هزینه درمان کمتری پرداخت کرده و در مقابل بهبود بیشتری را تجربه کنند.

هرچند مطمئن نیستیم که این آینده فوق‌العاده حتما به وقوع می‌پیوندد یا نه، ولی به هرحال هیچ دلیلی برای ترس از آینده رباتیک و فناوری‌های جدید وجود ندارد. ال‌جی توانسته با طراحی خاص و ویژگی‌های ربات‌های جدید خود حس راحتی بی‌نظیری در کنار آنها فراهم کند. کاری که کم‌کم باعث می‌شود راحت‌تر ورود این فناوری‌های جدید را به زندگی بپذیریم و با خیال آسوده وظایفمان را به آنها بسپاریم. ال‌جی  قصد دارد حال زندگی شما را خوب کند، حال چه با یک جاروبرقی رباتیک  و چه یک دستیار خانگی هوشمند برای انجام امور مهم روزانه.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه