وزن بیش‌تر آیفون ۶s به خاطر آلومینیوم جدید نیست

۲۲ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر برای اولین بار آیفون ۶s را در دست بگیرید، شاید متوجه شوید که از آیفون ۶ کمی سنگین‌تر است. هر دو گوشی ۶s و ۶s پلاس به اندازه‌ی ۱۱ درصد از مدل‌های قبلی‌شان سنگین‌تر هستند.

بررسی‌های دقیق قطعات و مواد به کار رفته در آیفون ۶s نشان می‌دهد آلیاژ جدید آلومینیوم عامل اصلی وزن بیشتر این گوشی نیست.

اما علت وزن بیشتر چیست؟ شاید فکر کنید که آلیاژ جدید آلومینیوم به کار رفته در بدنه‌ی ۶s علت سنگین‌تر شدن آن است؛ اما اشتباه می‌کنید. هیچ‌کس ترکیب دقیق آلیاژ آلومینیوم اپل را نمی‌داند، هرچند آشکارا، تراکم آلیاژ سری ۷۰۰۰ تنها اندکی از سری ۶۰۰۰ بیشتر است. تفاوت میان این دو به عناصر آلیاژ آنها مربوط می‌شود. سری ۷۰۰۰ عمدتا با روی آلیاژ شده و در آلیاژ سری ۶۰۰۰ هم از عناصر منیزیوم و سیلیکون استفاده شده است.

آیفون 6s
براساس گزارش‌های اپل، آلومینیوم به کار رفته در ۶s پلاس تنها ۲ گرم وزن بیش‌تری از مدل قبلی دارد. آلومینیوم ۶s هم یک گرم کم‌تر از آیفون ۶ وزن دارد. آلومینیوم جدید مانع از خم شدن آیفون‌های جدید می‌شود، اما دلیل وزن بیش‌تر دستگاه‌ها نیست.

این‌طور که پیداست، وزن بیش‌تر، از نمایشگر جدید لمس سه بعدی ناشی می‌شود. قطعه‌ی نمایشگر جدید بیش از دو برابر قبلی وزن دارد. در گوشی آیفون ۶ نمایشگر ۱۲ گرم وزن داشت و حالا نمایشگر آیفون جدید ۲۹ گرم وزن دارد. وزن بیشتر به این دلیل است که اپل باید یک لایه‌ی دیگری به قطعه‌ی نمایشگر اضافه می‌کرد تا میزان فشار را اندازه‌گیری کند. در قسمت پشت نمایشگر یک حسگر فشار خازنی تعبیه شده است. همان‌طور که در شایعات آمده بود، این موضوع باعث شده صفحه‌نمایش اندکی ضخیم‌تر و سنگین‌تر باشد.

آیفون 6s
در هر صورت آیفون‌های ۶s و ۶s پلاس به ترتیب تنها ۱۴ و ۲۰ گرم سنگین‌تر از مدل‌های قبلی هستند. این موضوع تاثیری در استفاده‌ی روزمره ندارد، اما بهتر است بدانیم که وزن بیشتر از کجا ناشی می‌شود.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. آلومینیوم

    بدنه آلومینیومی این گوش محشره ، خیلی حس خوبی میده استفاده ازش،
    من نمیدونم اصن چطور میتونن این بدنه پلاستیکی رو تحمل کنن

  2. مهدی

    نوشتین «آلومینیوم ۶s هم یک گرم کم‌تر از آیفون ۶ وزن دارد. »
    در حالی که یک گرم «بیشتر » درسته و احتمالا اشتباه تایپی رخ داده

    1. ممنون از توجه شما. اما اگر به تصویر دقت کنید، می‌بینید که برای آلومینیوم گوشی ۶s وزن ۲۵ و برای گوشی آیفون ۶ وزن ۲۶ گرم درج شده است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه