آذری جهرمی از تولید انبوه گوشی ایرانی با قیمت متوسط ۲.۵ میلیون تومان خبر داد

۱۰ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ساعاتی قبل در مراسم امضای تفاهم‌نامه مربوط به تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن هوشمند داخلی از اختصاص وام ۲۰۰ میلیارد تومانی برای اپراتورهای مخابراتی خبر داد تا گوشی های تلفن همراه ایرانی با قیمت مناسب در تعداد انبوه به دست مردم برسند.

در این مراسم، وزیر ارتباطات گفت: «هم اکنون شاهدیم که به دلیل گرانی گوشی موبایل، قدرت خرید مردم پایین آمده و بسیاری از کاربران گوشی‌های شکسته و یا دست‌دوم استفاده می‌کنند و توانایی خرید گوشی نو را ندارند» وی همچنین موضوع بیکاری و ضرورت اشتغال را از دیگر مواردی عنوان کرد که سبب شده وزارت ارتباطات تصمیم به ایجاد سازوکاری برای تولید گوشی داخلی بگیرد.

طبق اعلام وزیر ارتباطات، قرار است صندوق سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان توسط پست بانک و به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان توسط بانک مرکزی ایجاد شود تا در قالب وام در اختیار اپراتورها قرار بگیرد. اپراتورها هم با استفاده از این وام می‌توانند گوشی‌های تولید داخل را به‌صورت اقساطی در اختیار افراد قرار بدهند. در این فرایند، مسئولیت ثبت‌نام و رساندن گوشی به مصرف‌کننده توسط اپراتورها انجام می‌گیرد و ارزیابی توان بازپرداخت، توسط پست‌بانک انجام می‌شود.

گوشی ایرانی

گوشی شاهین ۲

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرده که این بار برخلاف دیگر برنامه‌های مربوط به حمایت از تولید ملی، به جای افزایش نرخ گمرکی، قرار است نرخ واردات قطعات مربوط به تولید گوشی‌ها کاهش پیدا کند تا در نتیجه هزینه تولید این محصولات ارزان‌تر تمام شود. آقای آذری جهرمی ادامه داد: «هم‌اکنون نرخ تعرفه واردات قطعات ۱۵ درصد است که مقرر شده وزارت صنعت این رقم را کاهش دهد. در همین حال تسهیلاتی نیز از طریق منطقه ویژه اقتصادی برای تولیدکنندگان در راستای ایجاد خط تولید در نظر گرفته شده است»

بر اساس صحبت‌های وزیر ارتباطات، مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در مدت دو سال خطوط تولید موردنظر بتوانند قادر به تولید سالانه ۲ میلیون گوشی با قیمت متوسط ۲.۵ میلیون تومان شوند. وزیر ارتباطات در ادامه افزود: «بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم یک بازار ۵ هزار میلیاردی برای ۲ میلیون ایرانی با گوشی‌های ارزان‌قیمت ساخت داخل داشته باشیم. در این راستا فراخوان برای همکاری تولیدکنندگان اعلام می‌شود و تاکنون ۴ تولیدکننده در کشور شناسایی‌شده است.»

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «در راستای تولید، استانداردهای سختگیرانه ای برای تولیدکنندگان در نظر گرفته‌ایم تا کیفیت خدمات افزایش یابد البته نباید انتظار آخرین مدل‌های محصولات بین‌المللی را داشت اما امیدواریم روزی بتوانیم آخرین مدل‌های گوشی موبایل را در رده جهانی تولید کنیم»

آقای آذری جهرمی در انتها به تجربه خود در رابطه با استفاده از گوشی ایرانی اشاره کرد و افزود: «من یکی از مدل‌های گوشی تولید داخل را حدود ۲ ماه استفاده کردم و اگرچه کیفیت آن در حد متوسط است اما کمتر از محصولات بین‌المللی در این رده نیست.»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar محمدمهدی

    درود. صرفه جهت اطلاع میگم هنوز ایران تا امروز نتونسته که گوشی ای هوشمند ایرانی داخلی تولید کند و جی پلاس و جی ال ایکس و… همه منتاژ اند ولی گوشی داخلی اگه بخواد موفق بشه مثل ماهواره میمونه… با وزیر ارتباطات و… نمیشه باید سپاه و رهبری وارد بشه ممنون

  2. Avatar رضا

    من یکی از همین گوشیا دارم جی پلاس اسمشه ساخت گلدیرانه تو سیرجان .کیفیت و قیمتش خوبه

  3. Avatar Omid

    به عنوان کسی که یک متخصص در زمینه تولید داره فعالیت می کنه دارم می گم صنعت تولید کشور اصلا وضعیت خوبی ندارد از خودروی غزال داخلی و روبات سورنا۴ گرفته تا این محصولات همگی در ساخت و مونتاژ آن حتی فکر کنم تمام قطعات به کار رفته در این محصولات خارجی هستند و با این حال این محصولات هیچ جنبه و مزیت تولیدی ندارند حال شما می خواهید بگویید شاهین ۲ در راه است من که فکر نکنم شما حتی امکانات سینک کردن دوربینها اجزای پردازنده و این گونه تجهیزات رو حتی داشته باشید من حتما برای کارم به سراغ محصولات با کیفیت خارجی می رم چون در شرایط کاری جواب گوی نیاز من بوده (مثلا دیروز برای یه پروژه واقعا آیفون ۱۱ تنها گوشی بود که این کار رو می کرد نه شاهین ) چه از نظر سخت افزار چه از نظر دوربین و چها از نظر صفحه و تاچ شما با فاصله از برند های خارجی عقب ترید فقط تنها امید من این است که حداقل این صنعت عین مثلا صنعت خودروسازی داخلی نشود که با این همه بیانیه که دانشگاه ما منتشر کرد نسبت به عدم کفایت مسئولان و تولید کنندگان ایرانی اگر مقدور بود می توانستم سخنن حتی بخش بسیج را در سمینار صنعت خودرو سازی در ایران رو پخش می کردم که این خودرو سازان داخلی به خاطر منافع خود چه کارهایی که نکردند به طور کلی وضعیت فعلی تولید داخل در واقعیت اصلا اصلأ خوب نیست چه از نظر کیفیت و چه از نظر طراحی

  4. Avatar محمد

    احتمالا هم میخواد با اون پهبادی که

    باهاش سوپرازمون کرد ارسال کنه

    التماس تفکر

  5. Avatar مهدی

    آفرین به شما خوب از برند های خارجی کپی برداری کردید همین طور ادامه بدید

  6. Avatar farham

    ایشون سورپرایز نکنن حقوقشون کم میشه؟؟؟؟؟؟
    هرررررررموقع همین جناب ایکس رو که از زمان حمله ی تیمور تا الان تولید میشه(هرسال هم قراره متوقف بشه تولیدش) رو تونستید کامل با قطعات داخلی بسازید….
    بعد خودتون حاضر شدید باهاش اینور اونور برید(ترجیحا مسافرت هم برید)
    بعععد درمورد تفکرات یک جامعه ی پیشرفته صحبت کنید جناب وزیر
    از همه ی اینها هم ک بگذریم
    خدایی
    این تن بمیره
    خودموینم
    شاهین اسم یک از نزدیکان نیست؟
    یا اینکه خواستی اسمو بذاری عقاب بعد دیدی خیطه،گذاشتی شاهین ؟ 😐
    مرسی از دیجی کالا که کامنت هارو نشون میده و این اخبار رو به گوش ما میرسونه

  7. Avatar کریم

    من فکر نمیکنم این پروژه موفقیت داشته باشه چون کلاس کاری گوشی های برند رو نداره مثلا از بچه فامیل بپرسی چی دستته بگه شاهین !!!!

    1. Avatar مانی

      چه سطح فکر شرم آوری!!!
      اگه بتونن یه گوشی نسبتاً خوب هم تولید بکنن من و همه دوستان عاشق ایرانم خواهیم خرید و به دیگران با افتخار میگیم گوشیمون ساخت دست هموطنان عزیزمونه، ساخت جوانان خوش فکر ایرانه
      انتظار هم نداریم که همه قطعاتش ایرانی باشه همون طور که اکثر قطعات هیچ کمپانی ساخت موبایلی مال همون کشور نیست

      1. Avatar محمد

        احسنت

      2. Avatar صاد

        “گوشیمون ساخت دست هموطنان عزیزمونه، ساخت جوانان خوش فکر ایرانه”
        امیدوارم اینجوری باشه……
        ولی خیلی بعیده

      3. Avatar کارمد

        بنظر میرسه سطح فکر شما شرم اور باشه چون دل مردم از خودروی ملی خون هست و یک کارگر باید داشتن ماشین حتی ایرانی را به گور ببره با افزایش سطح قیمتی فعلی و بازار نود نه درصد انحصار فعلی خودرو و باند شبه مافیایی توزیع خودرو و شکل گرفتن انواع اقسام رانت و رشوه و سودهای ملیاردی شبکه در هم تنیده و منسجم دلالان چنین مردم را به خاک سیاه نشانده که شاید صد هزار قاضی هم هرگز قدرت مقابله ندارند بسیار قابل پیش بینی است تولید کنندگان سفارشی رانتی و الوده ای در عرصه تولیدات گوشی ناگهانی ظهور کنند و با بستن تعرفه های وارداتی سنگین ابتدا راه ورود کالای مرغوب خارجی را سد کنند و سپس گوشی ایرانی را ه سه برابر قیمت ایفون اپل انهم با نام نویسی و نوبت دهی و قرعه کشی به مردم بدهند و باید همچنین یاداوری کنم صدرصد تمامی بورد و قطعات و طراحی ساخت چین خواهد بود و تزریق پلاستیک کار متخصصان توانمند و نخبه های دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بهشتی خواهد بود و چنین محصول بی شاخ و دم و یالی با هنگ های فراوان کندی عملکرد و یک اندروید دستکاری شده ناقص داغان که فقط بدرد ان میخورد بعنوان گوشکوب انسان هوشمند از ان بهره ببرد البته نگاه من خیلی خوشبینانه بود

  8. Avatar روزبه

    نمی دونم چرا یاد بی شمار وعده های دیگه و سورپرایز و تندر ۹۰ زیر ۱۲ میلیون و جایگزین پراید ۹ میلیونی و این ها میفتم!!
    کجای دنیا دولت میاد دخالت کنه. تو این مملکت اکر تولید گوشی به صرفه بود که دوستان از ما عزیزتر(!) تا حالا کارخانه هاش رو زده بودند و عین پراید گوشی تولید می کردند.
    چه تولیدی هست که اینجور امنیتی می خواهید گوشی به مردم بفروشید؟! چه تولید ملی هست که قطعات از اونور ( چین منظورش هست) بیارید؟!
    ما را به خیر شما امیدی نیست آقای سورپرایز. بشینید تو خونتون حرف نزنید کاری هم نکنید.حقوقت حلالت.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه