وقتی لکسوس، لکسوس‌تر می‌شود!

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اصلا کاری که لکسوس با زبان طراحی ماشین‌های مدرن کرد، هیچ شرکتی جرات پیدا نکرد تا این میزان انجامش دهد؛ استفاده از خطوط شکسته، حجم اغراق‌آمیز و ترکیب عجیب و غریب عناصر طراحی و در عین حال قرار دادن درست آن ها کنار هم، توانسته چهره جذابی به مدل های جدید لکسوس هدیه دهد. این اتفاقات هرچند وقت یکبار با ریتم خاصی اتفاق می‌افتد؛ گویا طراحان لکسوس هرازگاهی به اتاق فکر می‌روند تا تصمیم بگیرند چطور یک اثر هنری از عناصر طراحی شکسته به کار ببرند تا همه را شگفت زده کنند!

این کار را هم آئودی جدیدا انجام داده اما لکسوس به‌طور چشم‌گیر در این زمینه پیشگام است. سبک طراحی ماشین‌های لکسوس چند سال است که زمین تا آسمان با دیگر ماشین‌های ژاپنی، آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، کره‌ای و آمریکایی فرق می‌کند. در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو توکیو، لکسوس با مدل جدیدی از محصولات خود ظاهر شده تا پیام خودش را به رقبا دهد: من با سبک طراحی خودم به میدان آمدم!

همین شد که ما هم تصمیم گرفتیم که زبان طراحی لکسوس را به اسم خودش صدا بزنیم. لکسوس به مناسبت ده‌ساله شدن نسخه F محصولات خود، با مدل های خاص RC F و GS F به مراسم پاگذاشته است. این ماشین‌ها بیش از پیش به اصالت طراحی محصولات ژاپنی لکسوس درآمده‌اند و این‌بار شاهد استفاده از فیبر کربن، رنگ طوسی مات بدنه و ارتقای عملکرد فنی این خودروها هستیم.

مدل‌های RC F و GS F با یک موتور ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۵ لیتر به نمایشگاه خودرو توکیو آمده‌اند که می‌توانند حداکثر توان ۴۶۷ اسب‌بخار و گشتاور ۵۲۷ نیوتون‌متری تولید کنند. به لطف همین قلب تپنده RC F، این سامورایی هیجان‌انگیز می‌تواند وزن ۱.۸ تنی خودش را ظرف ۴.۴ ثانیه از حال سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. هم‌چنین در هر دو خودرو شاهد ضریب درگ ۰.۳۳ و رسیدن به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت هستیم. در مجموع، لکسوس در این چند سال توانست به خوبی قدرت خودش را در خلق ماشین‌های متفاوت و درعین حال، قدرتمند نشان دهد.

شما طرفدار کدام‌یک از محصولات این شرکت ژاپنی هستید؟

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar سجاد

    سلام خشایار خان.عالی بود.
    lexus_best_in_the_world#

  2. Avatar کیوان

    درسته که ماشینی خوبیه ولی به پای پراید نمیرسه .

  3. Avatar امیررضا

    من فقط لکسوس LFA رو دوست دارم . یه ماشین با موتور قدرتمند ، شتاب عالی و از همه مهم تر … صدای خاص و متفاوت ….

  4. Avatar محسن طهمورثی

    لوکس یعنی لکسوس
    لکسوس یعنی لوکس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه