وقتی پوست روی بدن پرینت میشود

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است. از دست دادن این محافظ، موجب از بین رفتن مایعات و گرما می‌شود و هم‌چنین ریسک عفونت کردن را به‌وجود می‌آورد.

محققین توانسته‌اند با استفاده از سلول‌های پوستی، مثل فیلم‌های علمی-تخیلی روی بدن پوست بکشند.

درمان معمولی سوختگی‌های عمیق پوست، پوشاندن آن‌ها توسط پوست‌های سالمی است که از دیگر بخش‌های بدن گرفته شده. اما اگر سوختگی از حد معمول زیاد باشد، نمی‌توان آن را توسط پوست دیگر بخش‌های بدن پوشش داد.

Skin1

دانشمندان اخیرا توانسته‌اند پرینتری بسازند که می‌تواند سلول‌های پوستی را روی زخم‌ها پرینت کند. مواد اولیه‌ای که برای این پرینتر استفاده می‌شود (یا همان جوهرش)، انوع مختلف از سلو‌ل‌های پوستی هستند. در ابتدا از یک اسکنر برای اندازه‌گیری وسعت و عمق زخم استفاده می‌شود، چون سلول‌های پوستی مختلفی در هر بخش و عمق از بدن قرار دارند. سپس این طلاعات اسکن شده، به پرینتر داده می‌شوند و پرینتر هم سلول‌های لازم را روی قسمت‌های مشخصی از پوست پرینت می‌کند.

Skin2

نکته‌ی جالب درباره‌ی پرینت پوست این است که مقدار پوست مورد نیاز برای پوشش یک زخم، فقط یک دهم اندازه‌ی زخم اصلی است. پروژه‌ی پرینت پوست به عنوان یک پروژه‌ی نظامی شروع شده است. قرار است این پروژه تا پنج سال دیگر برای استفاده‌ی سربازها در مناطق جنگی آماده باشد.

منبع: Wakehealth

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه