ایده‌ی جدید فرانسوی‌ها برای آشتی با ادبیات

۴ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همه‌گیر شدن گوشی‌ها، ساعت‌ها و دستگاه‌های هوشمند همراهی که به اینترنت متصل هستند، نمی‌گذارند زمان آزادمان را به کتاب خواندن اختصاص دهیم. دیدن این پدیده که کسی به جای یک گوشی، کتابی به دست گرفته و مشغول خواندن آن باشد به موضوعی عجیب تبدیل شده است. با این حال، مسوولان شهر «گرنوبل» فرانسه تدابیری برای این مشکل اندیشیده‌اند؛ آن‌ها وندینگ ماشین‌ها‌یی در شهر قرار داده‌اند که داستان کوتاه به بیرون می‌دهند.

وندینگ ماشین‌هایی که در گرنوبل قرار داده شده‌اند، داستان‌های کوتاه مختلف را درست مثل یک فاکتور کوچک به بیرون می‌دهند

ایده‌ی پشت این وندینگ ماشین‌ها، گذراندن وقت‌های بیهوده‌ی افراد توسط خواندن است. مردم زمان آزاد زیادی ندارند و معمولا بیرون از خانه مشغول هستند، اما خواندن داستان کوتاه وقت زیادی از افراد نمی‌گیرد.

Shorty-Sotry

وندینگ ماشین‌هایی که در گرنوبل قرار داده شده‌اند، داستان‌های کوتاه مختلف را درست مثل یک فاکتور کوچک به بیرون می‌دهند؛ یعنی می‌توان این داستان‌ها را در جیب گذاشت و به راحتی حمل کرد. کلیدهایی روی این دستگاه قرار داده شده است که با توجه به میزان وقت آزادی که دارید، داستانی کوتاه یا بلند به شما می‌دهد. کلیدهای روی دستگاه با لیبل‌های «یک دقیقه»، «سه دقیقه» و «پنج دقیقه» نشانه‌گذاری شده‌اند. البته امکان انتخاب داستان وجود ندارد و آن‌ها به‌صورت اتفاقی انتخاب می‌شوند.

Short-Story

مسوولان شهر گروبل هشت دستگاه را در مکان‌های مختلف شهر، مثل دفتر گردشگری یا کتابخانه‌ها قرار داده‌اند. قرار است محبوبیت چنین دستگاه‌هایی سنجیده و در صورت لزوم، تعداد بیشتری در شهر نصب شود.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. hesam

    چه ایده ی جالبی 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه