ویدیوی منتشر شده از احداث مجموعه‌ی جدید شرکت اپل را ببینید

۱۵ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اپل در حال ساخت سایت جدیدی برای استقرار دفتر اصلی و امکانات جانبی‌اش هست و ویدیوی تازه‌ای از پیش‌روی کار را هم منتشر کرده است. روند احداث این مجتمع غول‌پیکر تا حالا طبق برنامه پیش رفته و اگر همین‌طور ادامه پیدا کند، قرار است که در پایان سال آینده به اتمام برسد و آماده‌ی بهره‌برداری باشد.

در این ویدیو نکته‌های جالبی از روند ساخت‌وساز «کامپوس شماره ۲ اپل» و شکل قرارگیری ساختمان‌ها دیده می‌شود؛ بخشی از سخنرانی «استیو جابز» در دانشگاه استنفورد که در سال ۲۰۰۵ درباره‌ی احداث این مجموعه ارایه داده بود، را هم روی این ویدیو می‌شنوید.

مجموعه شامل چند بنا می‌شود که بعضی از ساختمان‌ها فاز اول (شامل زیرساخت، تاسیسات و اسکلت کلی) را پشت سر گذاشته‌اند و منتظر اجرای فاز بعدی هستند که شامل طراحی جزییات و نصب پنل‌های شیشه‌ای می‌شود.

یک مورد جالب که در عکس‌ها و ویدیوهای منتشر شده مشاهده می‌کنیم، تالار همایش بسیار بزرگی هست که به صورت زیرزمینی بنا شده و در این هیبت، حالتی خصوصی و محرمانه پیدا کرده است. برنامه‌هایی از قبیل معرفی تازه‌ها، رونمایی محصولات جدید و سایر رویدادهای کلیدی در این تالار برگزار خواهند شد. بخش مهم دیگری هم برای تحقیق و توسعه (R&D) در نظر گرفته شده که نام آن ساختمان را «تانتائو» (Tantau) گذاشته‌اند. در این ویدیو نکته‌های جالبی از روند ساخت‌وساز «کامپوس شماره ۲ اپل» و شکل قرارگیری ساختمان‌ها دیده می‌شود؛ بخشی از سخنرانی «استیو جابز» در دانشگاه استنفورد که در سال ۲۰۰۵ درباره‌ی احداث این مجموعه ارایه داده بود، را هم روی این ویدیو می‌شنوید.

‌ویدیوی احداث مجموعه‌ی جدید شرکت اپل

منبع: GSMarena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Kianoosh Ala

    با عرض سلام و خسته نباشید.

    صدای استیو جابز که روی ویدئو قرار داده شده هیچ گونه ارتباطی با احداث این مجموعه ندارد و در ترجمه واژه “Snippet” می بایست معنی دوم آن یعنی “قطعه” در نظر گرفته می شد.

    با تشکر

  2. Avatar Next is Now

    همچین شاهکار معماری به حساب نمیاد

  3. Avatar نمیدونم

    وقتی این ساختمون رو میبینم یاد استار لب توی سریال فلش میوفتم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه