[ویدیو] تایم‌لپس زیبا از شهر لس آنجلس با دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی

۲۴ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فیلم‌های تایم‌لپس همیشه هیجان انگیز هستند. مخصوصا وقتی که از آسمان و حرکت ستاره‌ها چنین فیلمی تهیه می‌شود؛ اما این‌بار «جو کاپرا» (Joe Capra) که از عکاسان سایت Scientifantastic است، تایم‌لپس زیبایی از شهر لس آنجلس تهیه کرده است. او با استفاده از یک دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی Phase One XF IQ3 توانسته تایم‌لپسی با کیفیت ۱۲K از شهر لس آنجلس تهیه کند. در ادامه می‌توانید این ویدیوی زیبا را ببینید:

جو کاپرا با استفاده از یک دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی توانسته تایم‌لپسی با کیفیت ۱۲K از شهر لس آنجلس ضبط کند.

این ویدیو از فاصله‌ی بسیار دور ضبط شده و در برخی قسمت‌های آن مشاهده می‌کنیم که دوربین با بزرگنمایی جزییات بیشتری از شهر را نشان می‌دهد. در حالت معمول بزرگنمایی باعث می‌شود که کیفیت پایین بیاید؛ اما از آنجایی که با دوربین با‌کیفیتی فیلم‌برداری شده، شاهد افت کیفیت فیلم نیستیم.

کاپرا برای اینکه بتواند این فیلم را تهیه کند، ۵۰ هزار فریم عکس گرفته و با درکنار هم قرار دادن آن‌ها توانسته صحنه‌ی زیبایی را خلق کند. هر فریم از این فیلم از عکس‌های ۱۰۰ مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند که حجم هرکدام آن‌ها بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ مگابایت است. همچنین کیفیت اصلی این ویدیو به ۲۳ ترابایت رسیده است. به همین دلیل درست کردن فیلم هم کار آسانی نبوده و به یک کامپیوتر بسیار قدرتمند نیاز بوده است؛ اما کاپرا این کار را با یک کامپیوتر قدیمی انجام داده. رندر هرکدام از شات‌های این فیلم بین ۶ تا ۸ ساعت طول کشیده و در طول این مدت هم چندین‌بار سیستم این عکاس از کار افتاد.

کاپرا پس از به پایان رساندن کار ساخت این فیلم، پروژه دیگری را آغاز کرده که در آن می‌خواهد یا استفاده از یک دوربین دوتایی فیلم تایم‌لپس با کیفیت ۱۰K ضبط کند.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ءMr.wolf

    wow

  2. Avatar amin

    دست اونهایی که بنیان این کلان شهرو گذاشتنو با زیبایی هرچه تمامتر به اینجا رسوندش درد نکنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه