[ویدیو] جنگنده F-16 جان خلبانش را نجات داد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در یکی از ویدیوهای نیروی هوایی آمریکا که اخیرا غیرمحرمانه و منتشر شده، می‌بینیم که سیستم «اتوپایلت» یک جت جنگنده جان خلبان را نجات می‌دهد. این خلبان شاگرد سوار بر جت جنگنده F-16 بوده و آموزش می‌دیده است. همین که این خلبان می‌خواهد بچرخد، بدنش تحت فشار هشت برابر نیروی گرانش زمین قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود که از هوش برود. سپس هواپیما در حالی که موتورهای پس‌سوزش کاملا روشن هستند، با شدت و سرعت زیادی به سمت زمین شیرجه می‌زند.

همراه این شاگرد یک آموزشیار سوار بر یک F-16 دیگر بود که با درماندگی فرمان‌هایی را بر سر شاگرد بی‌هوش فریاد می‌کشید. طبق گزارشی از Aviation Week، جت این شاگرد از ارتفاع ۵۰۰۰ متری تا ارتفاع ۳۷۰۰ متری سقوط می‌کند و در این حین فرمان “۲ recover” را می‌توانیم بشنویم. سپس دوباره در ارتفاع ۳۳۰۰ متری آموزشیار به شاگردش می‌گوید “۲ recover”. جت این خلبان شاگرد ۶۰۰ متر دیگر پایین می‌رود، تا اینکه «سیستم اتوماتیک ضد برخورد با زمین» (Automatic Ground Collision Avoidance System) کنترل هواپیما را به دست می‌گیرد و جت را در مسیر درست قرار می‌دهد.

این ویدیو واقعا دلهره‌آور است، اما خوشبختانه پایان خوبی دارد. گرچه اکثر صحبت‌های مربوط به سیستم حمل و نقل اتوماتیک هنوز نظری است، اما این اتفاق به خوبی یادآوری می‌کند که از همین حالا سیستم‌هایی وجود دارند که جان انسان‌ها را نجات می‌دهند. اخیرا مردی ادعا کرد که خودروی تسلا جانش را نجات داد. او در بزرگراه مشغول رانندگی بود که آمبولی او را از توان انداخت و سیستم اتوپایلت تسلا او را به بیمارستان برد.

منبع: The Verge

?????? ??????? ???????? ????? ??? ????

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. امیر

    آخه آدم با فشار ۸جی هم بیهوش میشه :/ :)))
    پیادش کنن طرفو من برم داخل جنگنده

    1. Keyhan

      هشت جی که سهله با ۵ جی هم سر تمرینات از هوش می رن. یه سری به ویدیوها توی یوتیوب بزن.

  2. احسان جواهری نکو

    زمانی که علم به کمک بشر میاد. این جنگنده تازه ماله دهه هفتاد میلادی هستش ببیند نسل های بعدی دیگه چیه ………….

  3. محمد

    خیلی جالبه به خصوص اون که تسلا جونش رو نجات داده!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه