[ویدیو] عظمت ترسناک‌ترین سیاه‎چاله‎‌های عالم را ببینید!

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سیاه‌چاله‌ها از مخوف‌ترین و اسرارآمیزترین اجرام آسمانی هستند. یکی از جالب واقعیت‌هایی که از آنها می‌دانیم جاذبه‌ی فوق‌العاده زیاد آنهاست. جاذبه‌ی آنها آنقدر زیاد است هیچ‌چیز، حتی نور هم نمی‌تواند از آن فرار کند و به دام آن کشیده می‌شود. این اجرام وقتی به وجود می‌آیند که ستاره‌های بسیار بزرگ به پایان عمرشان می‌رسند و می‌میرند و بر اثر گرانش بسیار زیاد خودشان به سیاه‌چاله تبدیل می‌شوند. سیاه‌چاله‌ها در اندازه‌های بسیار متفاوتی هستند، از اندازه‌ی یک شهر کوچک گرفته تا اندازه‌ی میلیاردها خورشید. سیاه‌چاله‌ها نقش بسیار مهمی در تشکیل کهکشان‌ها دارند. در مرکز بیشتر کهکشان‌ها یک سیاه‌چاله وجود دارد. در مرکز کهکشان‌ راه‌ شیری خودمان هم یک سیاه‌چاله وجود دارد که جرم آن به اندازه ۴ میلیون خورشید است. تماشای ویدیوی بالا می‌تواند در قالب تصویر، درک قابل لمسی از این اجرام اسرارآمیز آسمانی به شما بدهد.

اگر تمایل دارید این ویدیو را دانلود کنید، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

سیاه‎‌چاله‌های عظیم عالم

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar سعید

    اونجا که گفت بزرگترین سیاهچاله ۲۰۰۰۰۰ میلیارد خورشید هست کرک و پرم ریخت

  2. Avatar بنی

    تابستون بعدی یه سفر بریم سیاه چاله ببینیم توش چه خبره

  3. Avatar پویا

    خیلی عالی بود
    ممنون دی جی کالا از لینک دانلود

  4. Avatar میلاد

    سوالی داشتم لطف میکنید پاسخ بدید؟

    فرمودید که در مرکز بیشتر کهکشان‌ها یک سیاه‌چاله وجود دارد. در مرکز کهکشان‌ راه‌ شیری خودمان هم یک سیاه‌چاله وجود دارد که جرم آن به اندازه ۴ میلیارد خورشید است.

    خب این سیاه چاله با این عظمت در نهایت سیاره های اطرافش رو به درون خودش نمیکشه؟
    و اگر جواب منفی هست،چرا؟

    همچنین اگر لطف کنین کتابی در خصوص سیاه چاله ها معرفی کنین ممنون میشم

    1. Avatar a

      اگر با شبیه سازی کامپیوتری کهکشان راه شیری رو در مقیاسی بسیار کوچک مدل کنیم و جرمی مقیاس شده سیاهچاله رو در مرکز قرار بدیم و مدل رو اجرا کنیم در خروجی ها احتمالا امواج گرانشی سیاهچاله رو هر چند ضعیف در روی سایر اجرام ثبت میکنیم که به خاطر بعد فاصله بسیار زیاد کوچک و ضعیف شدن ولی باید اضافه کنم که همه چیز زیر سر انرژی سیاهه (dark energy)

    2. Avatar حسین

      اگه دقت کرده باشید همه کهکشان‌ها و منظومه ها در حال چرخش به دور یه مرکزی هستن و در واقع در حال سقوط به سمت اون مرکز هستن. حالا ممکنه اون مرکز یه ستاره مثل خورشید خودمون باشه و یا یه سیاهچاله که در مرکز کهکشان ما وجود داره

    3. Avatar یه بنده خدا

      سلام
      میلا به نظر من شاید اون سیاهچاله با ستاره های دیگه چندین سال نوری فاصله داره پس حتما تا این زمان از بین میره و تبخیر میشه

  5. Avatar Mey34m

    راز همه ی اینها در عدم سکون و حرکت هست… حرکت..حرکت… کل عالم مدام در حال حرکت هست. بدون حرکت این جهان لحظه ای پایدار نمیموند.

  6. Avatar نیما ربیعی

    خانم غلامی بسیار جالب بود، ممنون..

  7. Avatar علیرضا

    درود بر خانم غلامی.

  8. Avatar گلاره

    خیلی جالب بود خیلی ممنون

  9. Avatar کامبیز

    همانطور که خورشید دلیلی هستش تا کره خاکی ما دورش بچرخه، سیاه چاله هم دلیلی هستش که خورشید ما دورش بچرخه. کلا راز این سیاه چاله ها پر از مواردی هست که بیشترشون کشف نشده. همانطور که وحشتناک هستن بسیار هم مهم و ضروری هستند.

    در نهایت همه اینها به دست خداوند یکتا فراهم شده عظمت سیاه چاله در مقابل عظمت خداوند چیزی نیست.

    خدایا شکرت.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه