ویندوز ۱۰ بازی‌های قدیمی را اجرا نمی‌کند

۲۷ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اگر از بازی‌کننده‌های قدیمی هستید و آرشیو بزرگی از بازی‌های مختلف دارید، شاید آن‌قدرها که فکرش را می‌کردید از ویندوز ۱۰ خوش‌تان نیاید. چرا؟ چون مایکروسافت گفته که بازی‌های قدیمی قرار نیست روی این نسخه‌ی جدید از ویندوز اجرا شوند.

مایکروسافت می‌گوید که قفل نرم‌افزاری بازی‌های قدیمی، مشکل امنیتی دارد و به همین دلیل اجازه اجرای این بازی‌ها را روی ویندوز ۱۰ نمی‌دهد.

مشکل اصلی در اجرا نشدن این بازی‌ها، عدم پشتیبانی از قفل‌های نرم‌افزاری Securom و SafeDisc است. این قفل‌ها به‌صورت یک نرم‌افزار روی بازی‌ها وجود دارند و اصل بودن دیسک داخل کامپیوتر را چک می‌کنند. بیش‌تر بازی‌ها تا همین چند سال پیش هم از این دو قفل نرم‌افزاری استفاده می‌کردند. در نتیجه ممکن است حتی اجرای بازی‌های نسبتا جدیدی که تا سال‌های ۲۰۰۸ یا ۲۰۰۹ هم عرضه شده‌اند روی ویندوز ۱۰ غیرممکن شود.

GameCollection

اگر می‌خواهید از ویندوز ۱۰ استفاده کنید باید قید تمام این بازی‌ها را بزنید

این خبر در حالی اعلام می‌شود که دیروز معلوم شد مایکروسافت می‌تواند اجرای بازی‌های کرک‌-شده و غیرقانونی را روی ویندوز ۱۰ غیرممکن کند.

«بوریس اشنایدر-یون»، از مسوولان شعبه‌ی آلمان مایکروسافت در این باره گفته است: “تمام برنامه‌هایی که روی ویندوز ۷ اجرا می‌شدند، روی ویندوز ۱۰ هم اجرا خواهند شد. با این حال، دو استثنا وجود دارد: نرم‌افزارهای ضد ویروس و برنامه‌هایی که نیاز دسترسی به عمق ویندوز دارند. در نتیجه بازی‌های قدیمی که روی CD عرضه شده بودند و قفل نرم‌افزاری دارند اجرا نخواهند شد.”

او می‌گوید که نرم‌افزارهای Securom و SafeDisc نیاز به دسترسی‌های زیادی دارند که برای ویندوز مشکل امنیتی ایجاد می‌کند: “برای اجرای این بازی‌ها، باید قفل نرم‌افزاری‌شان را پاک و آن‌ها را کرک کنید. ما اجازه‌ی این کار را هم نمی‌دهیم چون امکان ایجاد خطر برای کاربران وجود دارد.”

مایکروسافت تمام مسوولیت را هم به گردن دیگران می‌اندازد. اشنایدر-یون در این باره می‌گوید: “بعضی از این بازی‌ها توسط خود سازندگان‌شان و به‌واسطه‌ی بروزرسان‌ها درست شده‌اند. می‌توانید بازی‌های قدیمی را از وب‌سایت GOG بخرید که روی تمام نسخه‌های ویندوز کار می‌کند.”

موضوع اجرا نشدن بازی‌های مختلف روی ویندوز ۱۰ با تبلیغاتی که مایکروسافت برای این ویندوز انجام می‌دهد و آن را بهترین سیستم‌عامل برای بازی کردن می‌داند، مغایرت دارد. این که نرم‌افزارهایی مثل Securom می‌توانستند برای ویندوز مشکلاتی امنیتی ایجاد کنند موضوعی جدید نیست، اما مایکروسافت تا ویندوز ۸.۱ هم از این نرم‌افزارها پشتیبانی کرده بود و این تغییر روش ناگهانی، تنها بسته شدن بیشتر سیستم عامل ویندوز را گوش‌زد می‌کند.

منبع: Rock, Paper, Shotgun

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۲ دیدگاه
  1. Hossien

    سلام خواستم بپرسم بازی manhunt 2 توی ویندوز ۱۰ میاد

  2. فرهاد

    جالبه رو ویندوز ۱۰ جنرال ۱ نصب میشه اما ۲ نه!!!

    1. متین

      داداچ شرمنده الان شما تونستین جنرال ۲ رو نصب کنید؟ خیلییییی وقته درگیرم..GOG هم رفتم اما جایی برای خرید یا دانلود توش ندیدم

  3. علی

    سلام
    من از ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت نسخه ۱۸۰۳ کرک شده استفاده میکنم
    ویندوز هم مرتب آپدیت میشه ولی این مشکلاتی رو که میگید نداره.
    البته بازی Crysis3 را قبلا نصب کرده بودم(توی ویندوز۷). بعد که ۱۰ رو نصب کردم اجرا نشد. دوباره بازی رو نصب کردم (نسخه reloaded) و بازی خیلی راحت اجرا شد. حتی بهتر از قبل اجرا میشه چون دایرکت X12 روی ویندوز ۱۰ گذاشتند که فقط در انحصار ویندوز ۱۰ هست…

  4. Alireza

    با سلام . چند روزی میشه که ویندوز ۱۰ پرو نصب کردم میخواستم بدونم هنوز هم ایا مشکل داره این ویندوز تو اجرای بازی یا برطرف شده چون مقاله بالا مال دو سال پیش هست و تا الان ماکروسافت اپدیت های زیادی داده و این که ویندوز اورجینال بهتر هست یا کرک شده برای بازی چون بازی های اورجینال نمیگرم البته نیست که بگیرم و اگرم باشه قیمت های بالایی رو داره . راهنمایی کنید ممنون میشم

  5. kian

    سلام من این ویندوز ۱۰ رو همین امروز نصب کردم ولی الان هیچ بازی رو رون باز نمیکنه یعنی گیر میکنه اگه آبجوی باشه باید برگردم ویندوز ۷

  6. حسین

    سلام منم ویندوز ۱۰ دارم بازی های قدیدمی اجرا میشه ولی توی بازی مشکل دارن مثلا
    توی بازی اویل ۴ فیلم هاش اجرا نمیشه و به ادامه ی بازی میره
    احتمال زیاد می رم ویندوز ۷ نصب کنم

  7. Nima

    سلام من ویندوز ۱۰ اورجینال نصب کردم هیچ بازی قدیمی یا جدید رو نتونستم اجرا کنم (wolfnestain / gta sanandreas /gtav /farcry2/farcry3/assasinscraed black flag و … )
    البته بعضی بازی ها از جمله gta v آپدیتش هست که میگن اگه دانلود کنید اجرا میشه !!

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه