ویندوز ۱۰ برای دانلود شدن از کاربران اجازه نمی‌گیرد

۲۱ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت اصرار زیادی دارد که همه‌ی کاربران ویندوز جدیدترین سیستم‌عامل‌اش را روی دستگاه‌هایشان نصب کنند. ویندوز ۱۰ روی کامپیوترهای کاربران دانلود می‌شود، حتی اگر آنها برای دریافت سیستم عامل جدید ثبت نام نکرده باشند.

تعدادی از کاربران ویندوز اخیرا گزارش داده‌اند که مایکروسافت ویندوز ۱۰ را بدون خواسته‌ی آنها و به صورت اتوماتیک دانلود می‌کند.

مایکروسافت تایید کرده هرکسی که به‌روزرسانی اتوماتیک را فعال کرده باشد، برخی از فایل‌های لازم را به طور اتوماتیک روی کامپیوترش دریافت می‌کند؛ تا اگر تصمیم گرفت سیستم‌اش را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهد، این کار را به راحتی انجام دهد.

یکی از کاربران یک فایل مخفی به نام $Windows را با حجمی میان ۳/۵ تا ۶ گیگابایت پیدا کرده بود. این کاربر از این که فایل‌ها بدون اطلاع فرد و به طور اتوماتیک به کامپیوتر دانلود می‌شوند، ابراز نگرانی کرده بود.
اگر به‌روزرسانی اتوماتیک در کامپیوتر شما غیرفعال باشد، دچار این مشکل نخواهید شد.

مسوولان مایکروسافت در بیانیه‌ای برای پاسخ به این دانلودها گفته است: “ما به آن دسته از افرادی که به انتخاب خود به روزرسان‌ها را به طور اتوماتیک دریافت می‌کنند، کمک می‌کنیم که دستگاه‌هایشان برای ارتقا به ویندوز ۱۰ آماده شوند. وقتی که فایل‌های لازم به طور کامل دانلود شدند، به مشتری پیشنهاد می‌دهیم که ویندوز ۱۰ را روی دستگاه‌های‌شان نصب کنند.”

کاربران برای حذف فایل‌های دانلود شده باید قبل از پاک کردن آنها، به‌روزرسانی KB3035583 را پاک کنند.

مایکروسافت تاکنون تلاش‌های زیادی انجام داده تا کاربران را به نصب ویندوز ۱۰ ترغیب کنند؛ مثل ارایه‌ی رایگان ویندوز ۱۰ برای کسانی که از ویندوز ۷ یا ۸ در سیستم خود استفاده می‌کنند. این دانلودهای ناخواسته دیگر زیاده‌روی در اجرای تکنیک‌های بازاریابی است.

این موارد گزارش شده همچنین ریسک‌های به روزرسانی اتوماتیک را نشان می‌دهد که ممکن است فایل‌های ناخواسته‌ی بزرگ را روی سیستم شما نصب کند.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar َُSAEED

    آقا اصلا اینارو بیخیال…
    من لومیا ۹۲۵ دارم…
    کی واسش آپدیت ۱۰ میاااد…؟!

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      تا پایان سال جاری میلادی.

    2. Avatar سعیدرضا

      منم دارم، عجله نکن به وقتش میاد

    3. Avatar محسن

      سلام دوست عزیز
      فعلا اپدیت رسمی برای این گوشی نیومده ولی شما میتونی برنامه windows insider رو نصب کنی و گوشی خودتو به آخرین ورژن ویندوز ۱۰ ارتقا بدی من هم لومیا ۹۲۵ دارم و الان آخرین build یعنی ۱۰۵۸۱ رو نصب کردم بدون باگ فقط مقدرا خیلی کمی از سرعت گوشی کم شده برنامه windows insider هم از استور خود گوشی میتونید دانلود کنید و در آخر بگم که این نرم افزار اجازه میده آخرین ورژن ویندوز ۱۰ نصب بشه ولی هیچ مسئولیتی نمیپذیره اگه شرایطش رو مطالعه کنید خودتون متوجه میشید ولی من نصب کردم و کاملا بدون مشکل بود این نرم افزار هم از طرف خود مایکروسافت ارائه شده

  2. Avatar سهیل

    آقای نجمی من با نظر شما مخالفم . مایکروسافت داره تجارت میکنه پس باید به بخش بازاریابی و مارکت اهمیت بده و امار خودش رو بالا ببره. و از طرف دیگه شما به نکات مثبت این بروزرسانی خودکار رو هم در نظر بگیرید (البته واسه ما ایرانی ها شاید منفی باشه) . با این کار مایکروسافت اعلام کرده که تمام مشکلات نرم افزاری کاربرانش رو که از محصولاتی با لایسنس اصلی استفاده میکنند را برطرف میکنه و موارد دیگه
    البته واسه ما ایرانی ها که از محصولات قفل شکسته استفاده میکنیم اصلا خوشایند نیست

    ارادت مند شما اینجانب (کاربر دو آتیشه ویندوزفون)

  3. Avatar امیر نجمی

    طرفدار درجه یک مایکروسافت بودم و هستم اما به شدت با سیاست های ساتیا نادلا و تیم جدیدش مخالفم
    در برابر دیگر کمپانی های بزرگ،رویکرد های جدید مایکروسافت اصلا حرفه ای نیست،به خصوص در همین بخش بازاریابی
    فقط به فکر بالا رفتن اعداد و ارقام آماریه که بگه ویندوز۱۰ مثلا رو شونصدتا دستگاه تو همین مدت کوتاه نصب شده

  4. Avatar مبین

    مایکروسافت اگر تو ایران بود تاحالا ۱۰۰بار ور شکست میشد..خخخخ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه