ویندوز ۱۰ حالا می‌تواند آپدیت‌های مشکل‌دار را به‌طور خودکار حذف کند

۲۲ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ویندوز 10

گاهی اوقات آپدیت‌های نرم‌افزاری کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند و حالا طبق یک گزارش جدید، ویندوز ۱۰ می‌تواند به‌صورت خودکار این آپدیت‌های مشکل‌دار را حذف کند. مایکروسافت می‌گوید این ابزار به‌عنوان آخرین راه در زمانی که مثلا آپدیت مذکور مانع بالا آمدن کامپیوترها می‌شود و دیگر راه‌حل‌ها هم مثمر ثمر واقع نمی‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ابزار ظاهرا می‌تواند تمام بخش‌های تاثیرگرفته از آپدیت جدید را به حالت قبلی برگرداند و به همین خاطر-حداقل بر روی کاغذ- ابزار جامعی محسوب می‌شود. همچنین تا ۳۰ روز جلوی نصب دوباره این آپدیت‌ها گرفته می‌شود که با این کار مایکروسافت و شرکای تجاری خود وقت زیادی برای حل مشکل موردنظر پیدا می‌کنند.

اگرچه این ویژگی جدید ویندوز ۱۰ چندان پر سروصدا نیست، ولی مشخصه‌ی مهمی به حساب می‌آید. حذف آپدیت‌های سیستمی فرایند آسانی نیست و مایکروسافت با خودکار کردن این روند، کار کاربران را در صورت دریافت آپدیت‌های مشکل‌دار تا حد زیادی راحت‌تر کرده است.

علاوه بر این، مایکروسافت با ارائه‌ی این ابزار نشان داده که به تجربه کاربری ویندوز ۱۰ اهمیت زیادی می‌دهد و می‌خواهد کاربران این سیستم‌عامل بهترین تجربه ممکن را داشته باشد. مایکروسافت به دلیل همکاری با صدها شریک تجاری که توسعه‌دهنده سخت‌افزار و نرم‌افزار هستند، نمی‌تواند مانند اپل بر تمام جنبه‌های تجربه کاربری تسلط داشته باشد. اما با ارائه‌ی چنین ابزاری، مایکروسافت با بهره‌گیری از بخش‌های قابل کنترل خود می‌خواهد مشکلات دیگر بخش‌های غیرقابل کنترل را تا حد زیادی کاهش دهد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه