جدیدترین پتنت سامسونگ نیاز به دوربین سلفی گوشی را برطرف می‌کند

۸ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دوربین سلفی

سامسونگ در مورد بهره‌گیری از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر، پتنت‌های مختلفی را ثبت کرده است. حالا جدیدترین پتنت این شرکت، نشان‌دهنده‌ی برنامه‌ی سامسونگ برای حذف نیاز به دوربین سلفی است.

این صفحه‌نمایش بخش اعظمی از جلوی گوشی و بخش کوچکی از پشت گوشی را می‌پوشاند.

در این پتنت، سامسونگ گوشی هوشمندی را توصیف می‌کند که از یک صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش بخش اعظمی از جلوی گوشی و بخش کوچکی از پشت گوشی را می‌پوشاند. این موضوع به‌لطف بهره‌گیری از صفحه‌نمایش انطعاف‌پذیر امکان‌پذیر می‌شود که در قسمت فوقانی خم شده است. چنین کاری به کاربران اجازه می‌دهد که از دوربین اصلی گوشی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده کنند. در همین رابطه، دوربین چنین گوشی هوشمندی، در هنگام عکس‌برداری دو نسخه را ذخیره می‌کند؛ یک نسخه معمولی و یک نسخه کراپ شده که در صفحه‌نمایش پشتی به نمایش درمی‌آید. در همین رابطه، طبق این پتنت، این صفحه‌نمایش پشتی از قابلیت لمسی و قلم استایلوس هم بهره می‌برد که این نشان می‌دهد اگر روزی یک گوشی مطابق این پتنت ساخته شود، می‌توانیم انتظار بهره‌گیری از قلم S Pen را هم داشته باشیم.

دوربین سلفی
دوربین سلفی

در ضمن باید خاطرنشان کنیم که این دو بخش از صفحه‌نمایش می‌توانند اطلاعات مختلفی را نمایش دهند. به‌عنوان مثال بخش پشتی آن می‌توان اطلاعاتی در مورد نوتیفیکیشن‌ها، ساعت، زمان و وضعیت آب و هوا را نمایش دهد. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد احتمال ساخت چنین گجتی منتشر نشده است اما احتمالا اگر اولین گوشی تاشو سامسونگ بتواند توجهات را جلب کند و فروش خوبی داشته باشد، شاید سامسونگ چنین گوشی هوشمندی را برای افرادی که عکاسی سلفی را خیلی جدی می‌گیرند، عرضه کند.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه