این پتنت سامسونگ یک گوشی تبدیل شونده به دستبند را نشان می‌دهد

۲۱ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در دو دسته کاملا جداگانه قرار می‌گیرند ولی حالا به لطف نمایشگرهای تاشو، در آینده‌ی نزدیک احتمالا شاهد ترکیب این دو دسته خواهیم بود. حالا طبق این پتنت سامسونگ، شاید این اتفاق برای گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند هم رخ دهد.

برخلاف گلکسی فولد که به‌صورت افقی تا می‌شود، این پتنت سامسونگ گجتی را نمایش می‌دهد که به‌صورت عمودی تا می‌شود و این طرح به‌لطف نمایشگر انعطاف‌پذیر و لولای مخصوصی امکان‌پذیر شده است. در حالت عادی، کاربران می‌توانند از این گجت به‌عنوان یک گوشی بلندقد باریک استفاده کنند و همچنین امکان تبدیل آن به دست‌بند و بستن آن دور مچ دست هم وجود دارد.

همچنین با توجه به ماهیت انعطاف‌پذیر این گجت، کاربران برای جلوگیری از باز شدن آن می‌توانند از یک مکانیزم مخصوص که در پنل پشتی تعبیه شده، استفاده کنند که این مکانیزم در اصل از دو آهن‌ربا تشکیل شده و می‌توانند انتها و ابتدای پنل پشتی به یکدیگر وصل کنند.

در این پتنت سامسونگ، گجت مذکور از دو دوربین اصلی، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و ظاهرا دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برد. همچنین نرم‌افزار آن هم با توجه به نحوه استفاده، خود را تطبیق می‌دهد. در نهایت باید بگوییم که این طرح صرفا یک پتنت است و لزوما قرار نیست به واقعیت تبدیل شود ولی اگر هم سامسونگ قصد ساخت آن را داشته باشد، احتمالا در چند سال آینده روانه‌ی بازار نخواهد شد. اگر چنین طرحی توجه شما را جلب کرده، توصیه می‌کنیم به نوبیا آلفا نگاهی بیندازید که روی هم رفته یک ساعت هوشمند دارای نمایشگر انعطاف‌پذیر است و تا حدی از قابلیت‌های گوشی‌ها هم بهره می‌برد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه