پردازنده‌های جدید رایزن AMD چیپ‌ست گرافیکی رادئون دارند

۲۵ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت AMD از پردازنده‌های جدیدی در سری «رایزن» (Ryzen) رونمایی کرده است که برای اولین بار، یک چیپ‌ست گرافیکی داخلی بر پایه‌ی معماری «وگا» (Vega) دارند.

دو مدل جدید در سری رایزن معرفی شده است: پردازنده‌های Ryzen 5 2400G و Ryzen 3 2200G.

دو مدل جدید در سری رایزن معرفی شده است: پردازنده‌های Ryzen 5 2400G و Ryzen 3 2200G. هر دو پردازنده چهار هسته‌ای هستند، در حالی که هشت ترد روی مدل Ryzen 5 قرار دارد و چهار ترد روی مدل Ryzen 3. معماری چیپ‌ست گرافیکی مدل Ryzen ۵ هم Vega 11 است، در حالی که AMD روی مدل Ryzen 3 از یک چیپ‌ست گرافیکی با معماری Vega 8 استفاده کرده است.

قیمت این دو پردازنده به ترتیب ۱۶۹ و ۹۹ دلار است و در مقایسه با خرید یک پردازنده و یک کارت گرافیک جداگانه، به صرفه به نظر می‌رسد.

از طرفی، شرکت AMD می‌گوید که مدل قوی‌تر یعنی Ryzen 5 2400G به اندازه‌ی یک پردازنده‌ی اینتل Core i5-8400 و یک کارت گرافیک انویدیا GT 1030 قدرت دارد. مجموع قیمت این پردازنده اینتل و کارت گرافیک انویدیا، صد دلار از پردازنده‌ی جدید AMD بیشتر می‌شود.

اخیرا اینتل و AMD طی قراردادی تازه هم‌چنین پردازنده‌های لپ‌تاپ قدرتمندی ساخته‌اند که یک پردازنده‌ی اینتل و یک پردازنده‌ی گرافیکی AMD را در خود جای داده است.

به این نکته هم باید توجه کنیم که AMD پردازنده‌های داخلی گرافیگی را روی مدل‌های ارزان سری Ryzen قرار داده است و خبری از چیپ‌ست گرافیکی روی پردازنده‌های سری Ryzen 7 و Ryzen Threadripper نیست؛ یعنی خود شرکت AMD هم می‌داند که اگر کسی سراغ آن پردازنده‌های قوی‌تر برود، مطمئنا ترجیح می‌دهد یک کارت گرافیک قوی و و مجزا داشته باشد، نه یک کارت گرافیک داخلی.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه