پردازنده‌های جدید اینتل با صدای شما کامپیوتر را روشن می‌کنند

۳۱ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جدیدترین پردازنده‌های اینتل با نام تجاری Skylake ویژگی جدیدی دارند که کمی عجیب و غریب است. این پردازنده‌ها همیشه در حال گوش دادن به شما هستند.

شرکت اینتل، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی پردازنده‌های مرکزی، در جریان نشست اخیرا توسعه‌دهندگان اینتل از پردازنده‌هایی رونمایی کرد که قابلیتی مختص دریافت فرمان‌های صوتی دارند.

 وقتی که با صدای بلند به ویندوز ۱۰ می‌گویید “هی کورتانا” یا “Cortana, wake up”، سیگنال دیجیتالی پردازنده‌ی Skylake صدای شما را دریافت کرده و کامپیوتر شما را از حالت Sleep روشن می‌کند. هنگامی که کامپیوتر شما روشن می‌شود، کورتانا کنترل را به دست می‌گیرد و شما می‌‌توانید از تمام دستوراتی صوتی استاندارد استفاده کنید، از جمله اینکه از کورتانا بخواهید موسیقی یا ویدیو پخش کند.

اینتل

این شرکت، ویژگی جدید را در نشست اخیر توسعه‌دهندگان اینتل در ایالت سن فرانسیسکو معرفی کرد. گزینه‌ی مشابهی هم در ایکس باکس وان مایکروسافت و گوشی هوشمند موتورولا موتو X دیده می‌شود. وقتی که با گذر زمان این تکنولوژی نوین مانند هر دستگاه جدید دیگری عادی ‌‌شود، می‌بینیم که روش عادی روشن کردن دستگاه چقدر آسان‌تر از این است که از آن طرف اتاق فریاد بزنیم.
اینتل هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد که حالت همیشه گوش به زنگ پردازنده‌اش تا چه حد بر میزان مصرف انرژی تاثیر می‌گذارد یا اینکه تا چه حد مدت زمان حالت آماده به کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین در این نشست مشخص نشد که آیا برای دادن دستورات صوتی به کامپیوتر به سخت‌‌افزار دیگری هم نیاز است یا خیر. مسوولان اینتل گفتند که فعال شدن کامپیوتر به روش صوتی در پردازنده‌های Core M سال گذشته هم ممکن بود، اما مسئله اینجاست که در آن موقع ویندوز ۱۰ و کورتانایش وجود خارجی نداشتند. به همین دلیل کامپیوترها نمی‌توانستد از این ویژگی پردازنده‌های Core M بهره ببرند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه