پس از هوآوی، سامسونگ پردازنده‌ی هوش مصنوعی می‌سازد

۴ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هوش مصنوعی، اتفاق بزرگ بعدی در جریان پیشرفت تکنولوژی است. تمام شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، از فیس‌بوک گرفته تا گوگل، می‌خواهند از یکدیگر جلو بیافتند و سخت مشغول کار روی هوش مصنوعی هستند. گوشی‌های هوشمند امروزه همگی یک منشی هوشمند دارند؛ از Siri اپل گرفته تا Google Assistant روی گوشی‌های اندرویدی، این منشی‌های هوشمند ثابت کرده‌اند که فقط به درد ست کردن زنگ هشدار نمی‌خورند.

سامسونگ مطمئنا می‌خواهد منشی هوشمند خودش را با یک هوش مصنوعی پیشرفت دهد.

سامسونگ هم بدون شک به دنبال ساخت یک هوش مصنوعی برای خودش است. این شرکت روی گوشی‌های جدید خود منشی هوشمند Bixby را قرار داده که البته اصلا بازخورد خوبی نگرفته است. سامسونگ مطمئنا می‌خواهد که این منشی هوشمند را با یک هوش مصنوعی پیشرفت دهد.

خبرگزاری The Korea Herald اخیرا خبر از ساخت چیپ‌ست‌های هوش مصنوعی از سوی سامسونگ داده است. ظاهرا سامسونگ مشغول ساخت چند نوع چیپ‌ست مختلف مشخصا برای پردازش هوش مصنوعی است. یک چیپ‌ست مجزا هوش مصنوعی به دستگاه‌های مختلف، مثل گوشی‌های هوشمند، این اجازه را می‌دهد تا به صورت آفلاین داده را پردازش کنند؛ یعنی لازم نیست داده‌ها به سرورهای سامسونگ فرستاده شود و خود گوشی می‌تواند محاسبات و پردازش‌های لازم را انجام دهد.

البته یکی از رقبای اصلی سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند، موفق شده است نه تنها چنین چیپ‌ستی بسازد، بلکه از آن در گوشی خود استفاده کند. شرکت هوآوی روی چیپ‌ست Kirin 970 خود یک پردازنده‌ی مجزا هوش مصنوعی قرار داده است. این پردازنده روی گوشی Mate 10 قرار گرفته که به زودی رونمایی می‌شود.

بد نیستب به این موضوع هم اشاره کنیم که سامسونگ برای شرکت‌های زیادی چیپ‌ست تولید می‌کند، در نتیجه این چیپ‌ست هوش مصنوعی فقط هم در گوشی‌های این شرکت یا بیکسبی استفاده نخواهد شد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سیدحسین هاشمی رهق

    یاد گوشی ۱۱۰۰ بخیر
    چقدر بی تکلف و راحت اس ام اس میفرستاد و تماس رو برقرار میکرد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه