پشتیبانی از زبان فارسی به اینستاگرام اضافه شد

۱۰ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فارسی نوشتن در اینستاگرام با مشکلاتی همراه بود. این برنامه برای زبان‌هایی طراحی شده بود که آن‌ها را از چپ به راست می‌نویشتند و به همین دلیل فارسی نوشتن در آن کمی سخت بود و کلمات جا به جا می‌شدند. حالا اینستاگرام اعلام کرد که رسما از زبان‌های فارسی و عربی پشتیبانی می‌کند.

اینستاگرام در طول چند ماه گذشته از زبان‌های مختلفی پشتیبانی کرده است. مثلا در ماه‌های پیش زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای به آن اضافه شد. حالا با پشتیبانی از زبان‌هایی که می‌شود آن‌ها را از راست به چپ نوشت، کار با این برنامه برای کاربران منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا راحت‌تر می‌شود.

از آنجایی که ۷۰ درصد مردم خاورمیانه و افرادی که از راست به چپ می‌نویسند از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، به‌روزرسان جدید برای گوشی‌های اندرویدی عرضه شده و به‌زودی برای iOS هم عرضه خواهد شد. براساس اطلاعات منتشر شده بیش از ۶۰ میلیون کاربر شبکه اجتماعی اینستاگرام در خاورمیانه قرار دارند.

پس از عرضه آپدیت جدید در وبلاگ اینستاگرام گفته شده که:« با به‌روزرسان جدید امیدواریم که افراد بیشتری بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.» این به‌روزرسان جدید در طول چند روز آینده در اختیار تمام کاربران قرار خواهد گرفت. پس اگر فعلا زبان فارسی به برنامه اینستاگرام‌تان اضافه نشده، نگران نباشید.  برای استفاده از زبان فارسی به منوی تنطیمات و بخش Languages بروید و فارسی را انتخاب کنید.

منبع: The Verge

‌‌‌‌
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar بهزاد

    یادتو رفت بگید زبان عبری هم اضافه شده چون توی تصویر سمت راست هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه