۲۵۰ میلیون گجت از پلتفرم واقعیت افزوده ARCore گوگل پشتیبانی می‌کنند

۱۷ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ARCore

گوگل ساعاتی قبل اعلام کرد حدود ۲۵۰ میلیون گجت از پلتفرم واقعیت افزوده ARCore پشتیبانی می‌کنند. گوشی‌های ساخته شده توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ، وان‌پلاس، ال‌جی، هواوی و بسیاری از شرکت‌های دیگر در این فهرست قرار دارند.

حتی تعداد زیادی از گجت‌های iOS و گوشی‌های شیائومی و هواوی که از پلی استور بهره نمی‌برند، از این پلتفرم پشتیبانی می‌کنند. در همین رابطه، گوگل اعلام کرده گلکسی A3 سامسونگ، هواوی P20 لایت و تعدادی دیگر حالا از ARCore پشتیبانی می‌کنند.

گلکسی A3 سامسونگ، هواوی P20 لایت و تعدادی دیگر حالا از ARCore پشتیبانی می‌کنند.

در ضمن گوگل نسخه‌ی ۱.۶ این پلتفرم را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است که مهم‌ترین تغییر آن به بخش Sceneform برمی‌گردد. Sceneform کتابخانه رندرینگ سه‌بعدی گوگل برای جاوا است و پیش از این به‌صورت پیشفرض نور محیط را به‌عنوان نور زردرنگ در نظر می‌گرفت. اما به لطف این آپدیت، حالا این نور پیش‌فرض به خنثی تغییر یافته و اشیاء رندر شده در نسخه جدید Sceneform ظاهر طبیعی‌تری پیدا می‌کنند.

علاوه بر این، نسخه‌ی جدید Sceneform به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد از بخش بیشتری از مناظر بهره ببرند که گوگل می‌گوید در مورادی مانند انعکاس مناظر در سطح‌های براق، تاثیر این آپدیت مشهود خواهد بود. در نهایت باید بگوییم که در این نسخه جدید، توسعه‌دهندگان و کاربران راحت‌تر از گذشته می‌توانند اسکرین‌شات و ویدیو از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده ضبط کنند و آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه