پلیس حق پرسیدن رمز گوشی شما را ندارد

۶ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پلیس‌های امریکایی شاید این حق را داشته باشند که از اثر انگشت شما برای باز کردن قفل گوشی‌تان استفاده کنند، اما حق پرسیدن رمز گوشی را از شما ندارند. یکی از قضات ایالت «پنسیلوانیا» در تصمیم اخیری که گرفته، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا گفته است که این سازمان حق ندارد از دو تن از کارکنان سابق Capital One بخواهد که رمز گوشی‌های‌شان را برای بازرسی ارایه کنند.

یکی از قضات امریکا گفته است که رمز گوشی افراد، نباید از آن‌ها در زمان بازجویی گرفته شود.

گوشی‌های این دو نفر، توسط رمزی قفل شده بود. این دو نفره هم به تجارت غیرقانونی محکوم بودند و سازمان بورس امریکا می‌توانست با بررسی گوشی‌های آن‌ها، رابطه‌ها و مبادلاتی که انجام داده بودند را بررسی کند.

با این حال، قاضی ایالت پنسیلوانیا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار این اجازه را ندارد تا از متمم پنجم قانون اساسی امریکا استفاده کند و گوشی‌های این دو نفر را بگردد. قاضی گفت که هیچ راهی وجود ندارد که مطمئن باشیم متهمین رمز گوشی‌های‌شان را به یاد دارند.

گوشی‌های موبایل امروزه اطلاعات شخصی و کاری افراد بسیاری را ذخیره کرده‌اند. این موضوع هم نیازمند وضع قوانین مختلفی است. کشورها و دولت‌های مختلف، به احتمال زیاد از این پس قوانینی را برای استفاده و بررسی گوشی‌های موبایل وضع خواهند کرد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. عارف

    پلیس ؟
    ما که تو مدرسه هم ازمون رمزشو بزور میگیرن 😀

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه