پلی‌استیشن۴، همچنان در صدر

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
playstation 4

کنسول پلی‌استیشن۴ و بازی «ندای وظیفه: عملیات سری۳» به عنوان پرفروش‌ترین‌های ماه نوامبر در کشور آمریکا شناخته شدند.

سازمان NPD اعلام کرد کنسول‌های نسل هشتم با فروش بسیار خوبی در ماه نوامبر مواجه شده‌اند.

سازمان NPD کشور آمریکا، آمار پرفروش‌ترین کنسول‌ها و بازی‌های ماه نوامبر در آمریکا را اعلام کرد. با توجه به آمار منتشر شده، کنسول‌های پلی‌استیشن۴ ، ایکس‌باکس وان و Wii U با فروش خوبی مواجه شده‌اند و کنسول‌های نسل هشتم در این ماه آمار جالبی را از خودشان به جا گذاشته‌اند. کنسول‌های نسل جدید در این ماه ۳ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند که از این میان کنسول‌های پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان به تنهایی ۲٫۸ میلیون دستگاه فروش کرده‌اند.

کنسول‌های پلی‌استیشن4 ایکس باکس وان و Wii U

سازمان NPD اعلام کرد که فروش کنسول‌های نسل هشتم بسیار بالا بوده و توانسته فروش ماه دسامبر در سال ۲۰۱۴ را پشت‌سر بگذارند. در حال حاضر فروش ماه نوامبر کنسول‌های بازی در سال ۲۰۱۵ در جایگاه اول، فروش کنسول‌های بازی در دسامبر سال ۲۰۱۴ در مکان دوم و فروش در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

فروش نسل جدید کنسول‌ها ۹۳ درصد کل فروش کنسول‌های بازی را به خودشان اختصاص داده‌اند و در مقایسه با نوامبر سال گذشته با ۹ درصد افزایش روبه‌رو شده‌اند.

بعد از گذشت ۲۵ ماه از عرضه‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن‌۴ و ایکس‌باکس وان این کنسول‌ها توانسته‌اند ۴۷ درصد بیشتر از فروش کنسول‌های پلی‌استیشن۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ در مدت زمان مشابه، فروش داشته باشند.

در ادامه‌ی این آمار مشخص شده که کنسول پلی‌استیشن۴ در ماه نوامبر بیشتر از کنسول ایکس‌باکس وان فروش داشته است. در گذشته اعلام شده بود که کنسول PS4 به فروش ۳۰ میلیون دستگاه دست پیدا کرده است. البته مایکروسافت هم اعلام کرد که فروش ایکس‌باکس وان در ماه نوامبر ۷۲ درصد بیشتر از نوامبر سال گذشته بوده و فروش بازی‌های این کنسول هم بسیار بیشتر شده است. شرکت نینتندو هم درباره‌ی فروش کنسول Wii U اظهار نظر نکرده است.

فروش کلی بازی‌ها در ماه نوامبر با کاهش ۷ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است. البته فروش بازی‌های کنسول‌های نسل جدید در مقایسه با سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته و فروش بازی روی کنسول‌های نسل قبل هم ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

سازمان NPD اعلام کرد که بازی «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» (Call of Duty: Black Ops3) فروش بازی «ندای وظیفه: جنگاوری پیشرفته» (Call of Duty: Advanced Warfare) در سال گذشته و بازی «فال‌آوت ۴» (Fallout 4) را پشت‌سر گذاشته است. همچنین بازی Star Wars Battlefront هم با فروش قابل قبولی مواجه شده است.

در ادامه می‌توانید لیست ۱۰ بازی پرفروش ماه نوامبر در کشور آمریکا را مشاهده کنید:

     Call of Duty: Black Ops 3 -Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC

     Fallout 4 -PS4, Xbox One, PC

     Star Wars Battlefront 2015 -PS4, Xbox One, PC

     Madden NFL 16 -PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3

     NBA 2K16 -PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3

     FIFA 16 -PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3

     Need For Speed 2015 -PS4, Xbox One

     Halo 5: Guardians -Xbox One

     Assassin’s Creed: Syndicate -PS4, Xbox One, PC

  Just Dance 2016 -Wii, Wii U, Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3

call of duty: Black ops3 کنسول‌های پلی‌استیشن4 ایکس باکس وان و Wii U

در ادامه مشخص شده که کل درآمد صنعت بازی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ به ۲٫۴۷ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

فروش سخت افزار هم با افزایش ۱۱ درصدی مواجه شده و درآمد ۱٫۱۲ میلیارد دلاری را به همراه داشته‌اند. فروش بازی‌ها در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته و به ۱٫۰۲ میلیارد دلار رسیده است. همچنین مشخص شده که فروش لوازم جانبی کنسول‌های بازی ۶ درصد افزایش داشته و از ۳۳۶ میلیون دلار در سال گذشته به ۳۵۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ رسیده است.

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: VG247

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. میثم

    سلام. کسی PS 5 کی رونمایی میشه؟

    1. kian

      هفت یا هشت سال دیگه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه