پپسی مشتری کامیون‌ برقی تسلا شد

۲۵ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کامیون برقی تسلا

شرکت تسلا چند وقت پیش کامیون برقی (Semi Truck) خودش را هم معرفی کرد.  محصولی هیجان‌انگیز و جذاب که به نظر می‌رسد نظر شرکت‌های بزرگ را هم به سمت خودش جلب کرده است.  براساس اطلاعات منتشر شده شرکت پپسی قصد دارد ۱۰۰ عدد از این کامیون‌‌های برقی را خریداری کند. این شرکت قصد دارد با خرید کامیون‌های تسلا در مصرف سوخت صرفه‌جویی کند.

شرکت پپسی برای هر دستگاه از این کامیون‌های برقی مبلغ ۲۰ هزار دلار پیش پرداخت به شرکت تسلا داده است که جمع این مبلغ ۲ میلیون دلار می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده قیمت هر کامیون برقی تسلا ۱۵۰ هزار دلار خواهد بود و شرکت پپسی برای خرید ۱۰۰ دستگاه از این کامیون‌ باید ۱۵ میلیون دلار پرداخت کند.

شرکت پپسی قصد دارد با انجام این کار میزان تولید گازهای گلخانه‌اش را کاهش دهد. گفته شده این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰ میزان تولید گازهای گلخانه‌ای خودش را ۲۰ درصد کاهش دهد.

این احتمال وجود دارد که در سال‌های آینده شرکت‌های دیگری هم به فکر خرید کامیون‌های تسلا بی‌افتند. از آنجایی که کاهش گازهای گلخانه‌ای در چند سال گذشته بسیار مورد توجه کشورها قرار گرفته، قطعا در طول سال‌های آینده اتومبیل‌های برقی مورد توجه افراد بیشتری قرار میگیرند.

منبع: theverge

    برچسب‌ها :
    دیدگاه شما

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه