چرا در روزهای اخیر فلش پلیر در فایرفاکس غیرفعال شد؟

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر شما هم چون من از فایرفاکس استفاده می‌کنید، باید متوجه غیرفعال‌شدن پلاگین Flash Player مرورگرتان شده باشید. امروز مشخص شد که غیرفعال‌شدن آن توسط فایرفاکس و به منظور دفاع از کاربران در برابر آسیب‌های این پلاگین بوده است.

در ماه‌های اخیر شرایط به گونه‌ای بوده که حتی ادوبی نیز چندان دل خوشی از فلش ندارد.

پس از فاش‌شدن حفره‌های امنیتی جدید در فلش پلیر، ادوبی اعلام کرد که ساخت وصله برای آن زمان خواهد برد و بنابراین فایرفاکس نیز تا انتشار رسمی این وصله‌ها، آن را به صورت موقت غیرفعال کرد. ادوبی ساعاتی پیش با انتشار آپدیتی برای فلش پلیر، وصله‌های خطرناک آن را از بین برد. بنابراین کاربران برای فعال‌شدن دوباره فلش پلیر، باید آپدیت جدید را به صورت دستی دانلود و نصب کنند. (نسخه جدید در وبسایت‌های مرجع دانلود ایرانی قرار داده شده است.)

Flash1

در ماه‌های اخیر شرایط به گونه‌ای بوده که حتی ادوبی نیز چندان دل خوشی از فلش ندارد. اگرچه این استاندارد تا مدت‌های طولانی توانست نقشی بزرگ در اجرای محتوای وب بازی کند، اما امروزه استانداردهایی مانند HTML5 توانسته‌اند به سرعت جایگاه فلش را به تصاحب خود در بیاورند. گوگل همین حالا HTML5 را به عنوان استاندارد پیش فرض پلتفرم خود به جای فلش برگزیده است و کروم نیز به زودی اجرای اتوماتیک فایل‌های فلش غیراصلی صفحات وب را متوقف می‌کند. در مجموع بسیاری از کارشناسان امنیتی عقیده دارند که دیگر وقت آن رسیده که به زندگی فلش پایان داده شود.

منبع: TechCrunch

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه