چطور بدون آرایش زیبا باشیم؟

۲۳ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
صورت بدون آرایش

اگر عادت دارید هر روز از لوازم آرایشی بسیاری استفاده کنید، احتمالا برایتان سخت است ظاهر طبیعی و واقعی خود را با همه ایرادات، لکه‌های پوستی و دیگر مشکلاتی که روی صورت دیده می‌شود، بپذیرید. ولی باید بدانید آرایش کردن همیشگی و مداوم هم عادت درستی نیست. پوست صورت به تنفس نیاز دارد، پس باید اجازه دهید به راحتی نفس بکشد. شما باید بتوانید بدون نگرانی از نبود کرم پودر و کانسیلر روی پوستتان هم احساس رضایت داشته باشید. پس با رعایت ۵ نکته ساده که در ادامه ذکر می‌شود، می‌توانید بدون آرایش هم زیبا بمانید.

۱- اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

چگونه بدون آرایش چشمانی جذاب داشته باشیم

اگر می‌خواهید بدون آرایش هم زیبا باشید، باید قبل از هر اقدامی اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. چنانچه هر مشکلی مثل خال، کک و مک یا جوش روی صورتتان وجود دارد که موجب ناراحتی یا کمبود اعتماد به نفس در شما می‌شود، آنها را زیر لایه‌ای از لوازم آرایش نپوشانید. آیا به راستی خود را به طور طبیعی و آن‌گونه که هستید، دوست می‌دارید؟

بیشتر بخوانید: راهکارها و روش‌های تقویت اعتماد به نفس

نباید از لوازم آرایشی به عنوان ماسکی استفاده کنید که صورت دوست‌داشتنی‌تان را مخفی کند. بلکه بهتر است یاد بگیرید خود را همان‌طور که هستید، با همه ایرادات و کاستی‌ها یا همه آنچه به تصور شما نقص هستند، قبول کنید. حتی اگر خودتان خال یا کک و مک روی صورتتان را دوست ندارید، شاید اطرافیان عاشق آن باشند.

۲- از خود مراقبت کنید تا بدون آرایش هم زیبا باشید

چگونه ساده و زیبا باشیم

زمانی که بیشتر مراقب خود باشید، زیبا بودن بدون آرایش بسیار ساده‌تر خواهد بود. برای مثال یک رژیم غذایی سالم و مناسب کمک می‌کند پوست مرطوب، شفاف و بهتری داشته باشید و لکه کمتری روی صورتتان ظاهر شود. به این ترتیب توصیه می‌شود میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید و به اندازه کافی آب بنوشید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست

البته اگر عادات بدی در زندگی داشته باشید، حتی رژیم غذایی صحیح هم به تنهایی کمک‌کننده نخواهد بود. مثلا سیگار کشیدن باعث کدر شدن پوست می‌شود و خطوط سطح آن را افزایش می‌دهد. خود را از عادات نادرست زندگی رها کنید و به سراغ عادت‌های بهتر بروید تا پوست زیباتری داشته باشید.

۳- از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب اهمیت بسیاری دارد، این محصول نه تنها باعث جلوگیری از سرطان پوست می‌شود، بلکه کمک می‌کند تا از داشتن پوست سالم‌تر و صاف‌تر لذت ببرید. با وجود آنکه بسیاری از افراد به این محصول مراقبتی بی‌توجه هستند، ولی باید بدانید که اگر بدون محافظت از پوست در معرض آفتاب قرار بگیرید، در طول زمان لکه‌های پوستی ظاهر می‌شوند. به طور معمول این لکه‌های پوستی در قسمت‌های خاصی از پوست صورت مثل گونه‌ها، پیشانی و لب بالایی به وجود می‌آیند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کرم ضد آفتاب؛ تا چه اندازه در مورد محصولات ضد آفتاب می‌دانید؟

چگونه زیبایی طبیعی داشته باشیم

استفاده از محصولات ضد آفتاب حتی در فصل زمستان هم توصیه می‌شود تا دیگر مجبور نباشید برای پوشاندن لکه‌های پوستی از لوازم آرایشی استفاده کنید. فراموش نکنید که آفتاب ممکن است موجب پیری زودرس پوست شود. پس پوست خود را در برابر خورشید محافظت کنید تا بدون آنکه در معرض خطر باشید، از مزایای آفتاب بهره ببرید یا پوست خود را برنزه کنید.

۴- صورت خود را بشویید

داشتن چهره جذاب بدون آرایش

یکی دیگر از روش‌های زیبا بودن بدون آرایش، تمیزی و پاکیزگی صحیح پوست است. آیا هر شب صورت خود را می‌شویید؟ با وجود آنکه بیشتر افراد بعد از بیدار شدن از خواب، صورت خود را می‌شویند، ولی بهتر است به جای صبح، شب و قبل از خواب آن را بشویید. البته اگر پوست چربی دارید، می‌توانید دو بار در روز صورتتان را شستشو دهید.

بیشتر بخوانید: ۶ عادت صحیح برای تمیز کردن پوست‌های ترکیبی

شستشوی صورت

پوست تمیز به طور طبیعی عیب و مشکلات کمتری دارد، پس اگر به شستشوی آن اهمیت دهید، از ایجاد جوش سرسیاه و جوش قرمز روی پوست هم جلوگیری کرده‌اید. انتخاب و استفاده از صابون مناسب هم بسیار مهم است زیرا ترکیبات مناسب با نوع پوست صورت می‌توانند پوست شفاف و سالمی را به شما هدیه دهند.

پاک کردن آرایش نیز به اندازه‌ای اهمیت دارد که متخصصان همیشه بر آن تاکید دارند. رفتن به تخت خواب و خوابیدن با آرایش یک اشتباه بزرگ است. اگر هر از گاهی به دلیل خستگی و بدون شستن صورت خوابتان برد، مشکلی ندارد. ولی نباید آن را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید در مورد پاک کننده صورت بدانید

۵- آب‌رسانی پوست را به درستی انجام دهید

آب‌رسانی پوست صورت

به اندازه کافی آب بنوشید تا بدنتان رطوبت لازم را در اختیار داشته باشد. البته در کنار مصرف آب باید از پوست خود هم مراقبت کنید تا تاثیر مطلوب مشاهده شود. به یاد داشته باشید که همیشه بعد از شستن صورت، پوست خود را با استفاده از محصولات آب‌رسان و مناسب، رطوبت رسانی کنید. اگر پوستتان چرب است، برای رطوبت دهی به آن کرم‌های بدون چربی بهترین انتخاب خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در استفاده از کرم صورت

عادت کنیم بدون آرایش زیبا باشیم

صورت بدون آرایش

زیبا بودن بدون آرایش یک عادت سالم است که می‌توان به سادگی به آن دست پیدا کرد. به جای آنکه مشکلات پوست خود را با محصولات قوی آرایشی بپوشانید، به سراغ عادت‌های جدید و سالم‌تری بروید تا از تشکیل و به وجود آمدن ایرادات پوستی جلوگیری کنید.

اگر نکات ذکر شده را جدی نگیرید، بعد از مدتی پوستتان به وضعیت وخیم‌تری دچار می‌شود. پس نکات و روش‌های گفته شده را در برنامه زندگی خود قرار دهید و آنها را به عادت‌های جدید تبدیل کنید تا پوست بهتر و بهتری داشته باشید. به زودی متوجه می‌شوید که به راحتی می‌تواند بدون آرایش هم زیبا بود، زیرا پوست زیبا تاثیر به سزایی در زیبایی صورت دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۴ ماده مضر در لوازم آرایش که باید از آن‌ها دوری کنید

منبع: Step To Health

روتین پوستی
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Fox

    نکاتی که اشاره شد متاسفانه جواب سوال مطرح شده در تیتر نبودند.

    پاسخ اصلی: ژنتیک.

    در نتیجه اگر تصور میکنید خود یا همسرتان هر دو زیبا نیستید، پیش از اجرای تصمیم خود مبنی بر افزایش زشتی‌های حاضر در جامعه، خواهشاً کمی درنگ کنید.

    در واقع هیچ راهی برای حل این موضوع وجود ندارد، نه آرایش و نه جراحی؛ تنها نتایج آن‌ها، ساخت تصویری غیر واقعی، پلاستیکی و مهم‌تر از همه، بسیار تکراری و شبیه به اکثریت جامعه است.

  2. Avatar بهنام قزلباش

    زن ها بدون نیازی زیباترین هستند، دلیلی که زن را جذاب میکند شخصیت و مسیری هست که از آن عبور کرده

    1. Avatar Fox

      بهنام اینجا اینستاگرام نیست حاجی!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه