چکش ثور در واقعیت هم وجود دارد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چکش شخصیت «ثور» (Thor)، یکی از ابرقهرمان‌های کمیک‌های مارول، به این دلیل معروف است که فقط ثور می‌تواند آن را بلند کند. البته در قصه آمده که هر کس شایستگی‌اش را داشته باشد، این چکش را می‌تواند بلند کند، اما اصولا به غیر از ثور تا به حال افراد زیادی دست‌شان به این چکش نخورده است. به‌طور کلی، «میولنیر» (Mjolnir) را نمی‌توان از زمین بلند کرد.

نکته مهم درباره‌ی چکشی که پن ساخته، این است که او و فقط او می‌تواند این چکش را بلند کند

اخیرا مهندس برقی، این چکش را به دنیای واقعی هم آورده است. تکان دادن چکش «آلن پن» (Allen Pan) با استفاده از آهن‌رباهای بسیار قوی، غیرممکن می‌شود.

Mjolnir_1

پن در داخل چکش‌اش، یک آهنربای الکتریکی قرار داده است که میدانی مغناطیسی می‌سازد. این میدان مغناطیسی، جاذبه‌ی مغناطیسی بسیار قوی‌ای می‌سازد که چکش را به هر سطح فلزی می‌چسباند. قدرت جذب بالایی که میدان مغناطیسی ایجاد شده دارد، بلند کردن چکش را ناممکن می‌کند.

نکته مهم درباره‌ی چکشی که پن ساخته، این است که او و فقط او می‌تواند این چکش را بلند کند. دسته‌ی چکش، یک سنسور لمسی دارد. اگر کسی غیر از پن چکش را از دسته‌اش بگیرد، آهنربای الکتریکی روشن می‌شود و چکش را به سمت سطحی فلزی می‌کشاند.

با این حال، اگر پن چکش‌اش را به دست بگیرد، اثر انگشت شصت‌اش شناسایی و میدان مغناطیسی خاموش می‌شود.

Thor-1

برای نمایش این چکش، مخترع‌اش آن را به ساحل کالیفرنیا برد و از رهگذران خواست تا آن را بلند کنند. چکش‌اش هم به خوبی از پس کاری که برای‌اش تعیین کرده بود بر آمد. پن پس از این باید به دنبال راهی باشد تا با بلند کردن دست‌اش، چکش به دست‌اش هم برگردد.

منبع: CNet

دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar یک کاربر

    این اصلا قابلیت های اون چکش رو نداره و فقط یکیشون رو داره تازه اون هم ناقصه چون این قابلیتی که این مخترع گذاشته فقط روی فلزات عمل می کنه و روی مواد دیگر کار نمی‌کند ولی در فیلم های مارول تور چکش رو کاملا می تونه از راه دور کنترل کنه که کجا بره و چیو تخریب کنه و قابلیت پرواز داره و یک قابلیت دیگه اش هم اینه که تقریبا بجز تور هیچ کس نه می تونه بلندش کنه نه روش کنترل داشته باشه و این قابلیتش فقط روی فلزات نیست و روی همه ی اجسام هست و یه قابلیت دیگه هم داره که قدرت تور رو متمرکز و قوی می کنه. میخواستم چکش فیلمو با این چکش مقایسه کنم ولی اصلا به نظرم وقتشو تلف کرده همین مخترع به خاطر اینکه هنوز هیچ حیاتی به جز حیات کره زمین کشف نشده و این چکش هیچ کاربردی به نظر من نداره. اگرم داره که یکیشو به من بگید و جواب منو بدید. جواب کل کامنتی که گذاشتم رو بدید تا قانع بشم.

    1. Avatar .

      خب آخه برادره من انتظار داری پتک رو بلند کنه THONDER بزنه به مردم مثلا؟ 😂 خب حداقل تو این زمان غیر ممکنه

    2. Avatar Mahan

      خب ثور فقط یه فیلمه

  2. Avatar ثور اودین سان

    چکش من حرمت داره!

  3. Avatar یاسین

    ببخشید ولی این پتک هیچ کدوم از قابلیت های پتک ثور رو نداره.همچنین یک خاصیت آهن ربایی داره و در عکس به در فاضلاب چسبیده و هیچ ربطی به لیاقت هم نداره.

    1. Avatar R

      انتظار داشتی چکش رعد و برق بزنه ؟

    2. Avatar mr.John WICK

      🤣🤣🤣🤣🤣

  4. Avatar اودین

    واااااااااااااااااااااااااااااااااای!!!!!!!!!!!!!
    همینو کم داشتیم
    راستی میدونین که چکش تور رعد و برق درست میکنه درسته
    فقط کافیه چند تا چیز که باعث درست شدن برق میشه رو به صورت لول مکث تو چکش قرار بدی تا رعد و برق درست بشه
    عصای اودین و شمشیر اودین و سپر کاپیتان آمریکا رو درست کنی دنیا در مقابل آدم فضایی غول تشن میشه
    راستی تور میتونه از اتمسفر رد شه و نفس بکشه این یک مورد رو کم داره

    1. Avatar اودین

      بله

  5. Avatar سالار مجتهدی

    سلام درسته که ثور یک فیلمه ولی این پتک کاربرد خاصی دیگه ای هم داره مثلا پرواز کردن برای عملی کردن این امکانات وقت زیادی میخواد ولی یکمی غیر قابل باور میا ولی ثور با استفاده از پتک هم می‌تونه پرواز کنه وهم رعد و برق درست کنه کاش همچین چیزی.بشه فقط کافیه اعتقاد داشته باشی

  6. Avatar فرزاد شریف زاده

    برای درست کردن حداکثر جاذبه مغناطیسی، آقای پن از الکترو مگنتهای داخل مایکروویو استفاده کرده و نکته جالبشه اینه:
    – اینکه از چنین امکانات ساده ای چنین ابزار قوی تولید کرده
    -اینکه نشون میده نگرش و دید یک فرد مبتکر و خلاق و مخترع چقدر متفاوت است و در حالیکه همه ما فیلم رو میبینیم و فقط به غیر واقعی بودنش فکر میکنیم این افراد به فکر این میوفتن که چطور میشه ساختش و این کار رو هم نهایتا میکنن
    -و در نهایت اینکه به یه کامیک و افسانه جنبه واقعیت داد و حالا که فکر میکنیم دیگه به نظرمون چیز عجیبی نمیاد و میبینیم مهمترین سلاح در افسانه ثور هم همچین چیز خارق العاده ای نیست (: .
    در پایان مقاله اصلی که آقای میرزایی عزیز لطف کردن و قسمتهایی ازش رو اینجا آوردن، نگارنده نکته جالبی رو گفته و اشاره کرده که حالا مخترعش باید یه فکری کنه که بعد از پرتاپ چکش باز به دست خودش برگرده !!!

  7. Avatar marshal

    چه جالب !!!!!

  8. Avatar Matori73

    چقدر جالب؛ سپاس جناب میرزایی (:

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه