چگونه دیجی کالا بفروشد و شما سود کنید؟

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
Afiiliate Marketing دیجی کالا

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه میتوان یک سایت و وبلاگ ساده داشت یا حتی یک صفحه در اینستاگرام و از آن پول درآورد؟ لابد فکر کرده‌اید که کلی بازدید کننده جمع کنید و بعد هم شرکت‌ها خودشان بیایند و به شما تبلیغات بنری بدهند.

باید گفت که اشتباه فکر کرده‌اید!! این روش با اینکه هنوز هم جواب می‌دهد، اما با پیشرفت روش‌های بازاریابی تا حد زیادی این روش دیگر آن کارایی را ندارد. مثلا یک وبسایت پرطرفدار را در نظر بگیرید. فکر می‌کنید روی بنرهای کناری چقدر کلیک می‌شود؟ خود شما روزانه روی چند بنر کلیک می‌کنید؟! گذشته از تعداد کم کلیک روی بنرها، اصلا مگر چند وبلاگ و وبسایت می‌توانند آنقدر طرفدار پیدا کنند که شرکت‌ها به آن‌ها پیشنهاد تبلیغات بنری بدهند؟! با یک حساب سر انگشتی می‌بینید که تبلیغات بنری نه به نفع صاحبان کسب‌وکار است، نه به نفع سایت‌هایی که بودجه‌های آنچنانی برای بدست آوردن شهرت و اعتبار ندارند.

متخصصین بازاریابی برای اینکه با صاحبان وبسایت‌های کوچک به رابطه‌ای برد-برد برسند، روش بازاریابی رابطه‌ای را ابداع کرده‌اند. بازاریابی رابطه‌ای یعنی اینکه اگر شما در سایت خود به کسی کالایی را پیشنهاد دهید و او از طریق یک لینک آن را خریداری کند، به شما درصدی از فروش تعلق می‌گیرد. شما می‌توانید این پیشنهاد را از طریق یک بنر تبلیغاتی در سایت خود انجام دهید. یا کالای مورد نظر را نقد و بررسی کنید و لینک کالا را در متن خود قرار دهید.

در این روش شما نه درگیر انبارداری می‌شوید نه درگیر تامین کالا نه درگیر ارسال. سایت فروشنده همه این کارها را برعهده می‌گیرد و تنها کاری که شما لازم است انجام دهید این است که پیشنهاد خرید ارائه دهید. بازاریابی رابطه‌ای درواقع ایده جدیدی نیست. جف بزوس مالک آمازون اولین بار در سال ۱۹۹۶ این ایده را جا انداخت که هر کسی که لینک کتاب‌های فروشگاه آمازون را در وبسایت خود قرار دهد و از طریق این لینک کسی کتابی سفارش دهد، درصدی از فروش را به حساب او واریز کند. از آن به بعد تا به حال این ایده آنقدر موفق بود که فروشگاه‌های اینترنتی و خرده‌فروشی‌های بزرگی مانند والمارت، تارگت و… نیز چنین سیستمی را راه‌اندازی کردند.

بر پایه بازاریابی رابطه‌ای وبسایت‌های زیادی در دنیا شکل گرفته و سالانه سود زیادی نصیب خود و فروشگاه مقصد می‌کنند. وبسایت‌هایی درباره همه چیز. از نقد و بررسی لوازم دیجیتال گرفته تا لوازم برقی و خودرو و حتی هاستینگ. حالا برای اولین بار در ایران دیجی کالا تصمیم گرفته این روش بازاریابی را اجرا کند. البته چند تفاوت اساسی در روش دیجی کالا با دیگر روش‌ها وجود دارد. یکی از این تفاوت‌ها، تفاوت در مدت زمان بین کلیک کاربر روی لینک کالا در سایت شما تا خرید آن است. چگونه؟ در خیلی از سیستم‌های بازاریابی رابطه‌ای در دنیا حداکثر زمانی که برای کلیک تا خرید کاربر در نظر گرفته شده ۱۵ روز است. اما در سیستم دیجی کالا این زمان به ۳۰ روز افزایش پیدا کرده. یعنی اگر کاربری روی لینک رابطه‌ای کالا در سایت شما کلیک کرده و وارد دیجی کالا شود و بعد صفحه را ببندد و روز ۳۰ام خرید خود را انجام دهد درصد مشخص شده از آن گروه به شما می‌رسد.

با این سیستم شما می‌توانید تا ۱۰ درصد از فروش (نه سود) را از آن خود کنید. درصد این فروش بستگی دارد که به واسطه شما کدام گروه از محصولات خریداری شود. مثلا اگر کسی روی لینک شما کلیک کرده و وارد وبسایت دیجی کالا شود و از لوازم آرایشی و بهداشتی خرید کند، شما درصد تعیین شده از قیمت آن کالا را نصیب خود می‌کنید. نکته عالی قضیه این است که حتی کاربری که روی لینک شما کلیک کرده و وارد سایت دیجی کالا شود و کالا را نخرد و به جای آن کالای دیگر و از گروه دیگری خرید کند، باز هم درصد فروش به شما می‌رسد. آن هم نه درصد فروش از گروه کالای قبلی بلکه درصد فروش از همان گروه کالا را دریافت می‌کند.

یعنی مثلا فرض کنید که شما به عطر علاقه دارید و در سایت یا شبکه اجتماعی خود درباره عطر می‌نویسید و یکی از عطرهای خوب موجود در دیجی کالا را به کاربر معرفی می‌کنید. کاربر روی لینک کلیک کرده و وارد صفحه عطر می‌شود اما عطر را خرید نمی‌کند. بعد از چند روز کاربر برگشته و مثلا فرش یا حتی خودرو خرید می‌کند. در اینجا شما درصد فروش چند میلیونی یک فرش یا خودرو نصیب خود می‌کنید. یک تفاوت دیگر در سیستم بازاریابی رابطه‌ای دیجی کالا با سیستم‌های دیگر در دنیا این است که در دیجی کالا این سیستم تنها به وبسایت محدود نیست و شما حتی می‌توانید در صفحات شبکه‌های اجتماعی نیز این لینک‌های رابطه‌ای را قرار دهید.

حالا شاید بپرسید که از کجا دیجی کالا می‌تواند تشخیص دهد که ۱۰ روز بعد کسی که خرید می‌کند همانی بوده که امروز روی این لینک خرید کرده؟! خب  این یک سوال فنی است و جواب فنی هم می‌طلبد. برای جواب دادن به این سوال باید بدانید که اصلا وب چگونه کار می‌کند. به طور خلاصه وقتی کسی وارد وب سایتی می‌شود به این فرد یک کد تعلق می‌گیرد. این کد در جایی برای مدتی معین معمولا ۳۰ دقیقه ذخیره می‌شود. بعد از اینکه فرد وارد وبسایت شد، برای مدت نیم ساعت برای سایت شناخته شده خواهد بود. یعنی اگر بعد از ۲۹ دقیقه دوباره فرد به سایت بازگشت، بازهم سرور تشخیص میدهد که این کاربر همان کاربر قبلی بوده.

حالا در سیستم بازاریابی رابطه‌ای دیجی کالا این مدت به ۳۰ روز افزایش پیدا می‌کند. یعنی در طی این مدت سی روز اگر کسی از طریق لینک رابطه‌ای وارد سایت دیجی کالا شود می‌توان فهیمد این فرد همان فردی بوده که روی لینکی که شما در وبسایت خود قرار داده اید کلیک کرده و وارد دیجی کالا شده است.

حالا چطور با دیجی کالا شریک شویم؟

خیلی ساده است، کافیست از طریق لینک زیر به صفحه همکاری در فروش بروید و ثبت نام کنید. روند گفته شده را طی کنید تا شما هم رسما تبدیل به یکی از شرکای تجاری دیجی کالا شوید.

ثبت نام کنید
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. حسین

    با سلام روی لینک ثبت نام می زنم ولی وارد نمیشه لطفا راهنمایی بفرمایید

  2. علی صمدی

    سلام من نتونستم وارد لینک بشه و ثبت نام کنم

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه