چین تردد خودروهای بنزینی را ممنوع خواهد کرد

۲۱ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کشور چین به دنبال ممنوع کردن کامل تردد خودروهای بنزینی است. این خبر غافلگیر کننده را وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرده است. «ژین گوبین» (Xin Guobin) گفته است که وزارت او مشغول تنظیم برنامه‌ای برای پایان دادن به خودروهای بنزینی و دیزلی است.

برنامه‌ی ممنوعیت تردد خودروهای بنزینی در راستای کاهش آلودگی هوای چین تنظیم شده است.

چین بزرگ‌ترین بازار خودرو را در تمام دنیا دارد. در سال گذشته بیش از ۲۸ میلیون خودرو در این کشور به فروش رفته است. کل فروش خودروها در کل دنیا در سال گذشته ۸۸ میلیون دستگاه بوده و این ۲۸ میلیون دستگاه، یک سوم فروش کل خودروها در جهان است.

برنامه‌ی ممنوعیت تردد خودروهای بنزینی در راستای کاهش آلودگی هوای چین تنظیم شده است. تا به امروز تدابیری برای حرکت خودروها به صورت زوج و فرد و هم‌چنین ممنوعیت حرکت خودروهای سنگین برای کاهش سطح آلودگی هوا در چین اجرا شده است.

هدف چین، تغییر تمام خودروهای این کشور به ماشین‌های تمام الکتریکی است. به لطف یارانه‌ی دولتی، کشور چین در سال گذشته توانست ۳۵۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را روانه‌ی جاده‌های خود کند. این کشور هم‌چنین برنامه دارد تا پایان سال جاری میلادی ۸۰۰ هزار ایستگاه شارژ راه اندازی کند. در سال ۲۰۱۶ این کشور ۱۰ هزار ایستگاه شارژ در کل کشور قرار داده بود؛ طوری که رانندگان پکن و شانگهای هیچ وقت بیشتر از ۵ کیلومتر با یک ایستگاه شارژ فاصله ندارند.

به غیر از چین، کشورهای دیگری مثل فرانسه یا انگلستان هم برنامه‌هایی برای ممنوع کردن تردد خودروهای بنزینی دارند؛ طوری که رفت و آمد خودروهای بنزینی از سال ۲۰۴۰ در این کشورها ممنوع خواهند شد.

منبع: Mashable

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه